«Κανακεύει» τους καταληψίες η Κουμουνδούρου

Πολιτικό παιχνίδι με τις καταλήψεις επιχειρείται από σύσσωμο το κοινοβούλιο με τους μεν να τάσσονται υπέρ και τους δε κατά. Σε αντίστροφους ρόλους από εκείνους που είχαν στο πρόσφατο παρελθόν.

 

Ρεπορτάζ: Θεοδόσης Παπανδρέου

 

Με τον ΣΥΡΙΖΑ (και το ΚΚΕ) να στηρίζει τις καταλήψεις και τα κόμματα της συγκυβέρνησης να τις καταδικάζουν συνεχίζεται το σήριαλ των τελευταίων δεκαετιών. Ένα φαινόμενο που γνώρισε την αποθέωση επί κυβέρνησης Μητσοτάκη και στην συνέχεια υιοθετήθηκε από τις επόμενες γενιές γίνεται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης.

Μάλιστα δεν χάθηκε η ευκαιρία να καταγγελθεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι παρέχει πολιτική κάλυψη στους καταληψίες. Κάτι που όντως συμβαίνει. Ο ίδιος ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης, σχολίασε ότι οι κινητοποιήσεις στα σχολεία είναι υγιής αντίδραση σε επιλογές που θέτουν περισσότερους ταξικούς φραγμούς για την πλειονότητα των πολιτών, ενώ επισήμανε ότι τα εκπαιδευτικά προβλήματα δεν λύνονται με εισαγγελικές εντολές.

Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και μέλος του ΣΥΡΙΖΑ, Θέμης Κοτσυφάκης, δήλωσε ότι οι μαθητές μέσω των κινητοποιήσεων γίνονται καλύτεροι πολίτες, προσθέτοντας πάντως ότι «η μορφή κινητοποιήσεων που θα επιλέξουν τα παιδιά είναι δικό τους θέμα». Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ. «Οι μαθητές αυτές τις μέρες δείχνουν, με όλο και πιο ηχηρό τρόπο, ότι δεν θα ανεχτούν άλλο αυτό το “Νέο” Λύκειο που ετοιμάζεται γι’ αυτούς από την κυβέρνηση. Ο αγώνας των μαθητών, που ξεκίνησε με συνελεύσεις, πορείες, καταλήψεις για ένα σχολείο διαφορετικό πρέπει να γίνει αγώνας ολόκληρης της κοινωνίας».

 

Η… μόδα

Βέβαια πέρα από τα πραγματικά αιτήματα και κυρίως προβλήματα της παιδείας, στην πλατεία Κουμουνδούρου δεν αντιλαμβάνονται την μόδα που έχει υιοθετηθεί και ξεκινά πάντα λίγο πριν τον εορτασμό της 17 Νοεμβρίου.

Μια μόδα που το ΠΑΣΟΚ έχει στο παρελθόν στηρίξει έμμεσα ή άμεσα όταν η Νέα Δημοκρατία βρισκόταν στην κυβέρνηση αλλά και αντίστροφα: αν το ΠΑΣΟΚ ήταν κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία αντιμετώπιζε τουλάχιστον με ανοχή τέτοια φαινόμενα.

Και όλα αυτά ενώ το νομικό πλαίσιο επιτρέπει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει με συνοπτικές διαδικασίες τα σχολεία. Εφόσον βέβαια το επιθυμεί. Με την άμεση εφαρμογή των προβλεπομένων από τον νόμο για περιπτώσεις κατάληψης και φθοράς δημόσιας περιουσίας. Μόνο που τότε κάποιος θα πρέπει να αναλάβει την πολιτική ευθύνη.

Έτσι επιλέγεται η διέξοδος της πολιτικής κοκορομαχίας μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Με την διαφορά ότι για πρώτη φορά με τις καταλήψεις εμπλέκεται η δικαιοσύνη.

Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος αφότου πρώτα καταδίκασε τις κομματικές παρεμβάσεις στον χώρο των σχολείων με αφορμή την ανακοίνωση που εξέδωσε η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ στην συνέχεια ενημέρωσε πως επικοινώνησε με την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και με τον επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Μανώλη Σφακιανάκη «και τους είπα ότι αν είναι μαθητική η σελίδα στο Facebook έχει καλώς. Είναι η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας από μαθητές. Αν, όμως, είναι ένας άνθρωπος μιας άλλης ηλικίας που θέλει να καθορίσει τη λειτουργία των σχολείων, τότε υπάρχει πρόβλημα. Ζήτησα τον σχετικό έλεγχο». Σε κάθε περίπτωση η σελίδα κατέβηκε μετά από πολιτική παρέμβαση. Και ενώ είχε καταδικαστεί η πολιτική παρέμβαση.

Και στην συνέχεια ο υπουργός διέψευσε κατηγορηματικά ότι ζήτησε η πολιτεία την παρέμβαση της Εισαγγελίας. «Δεν υπήρξε κανένα αίτημα από εμάς. Οι εισαγγελείς κινήθηκαν στο πλαίσιο των δικών τους αρμοδιοτήτων. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι δεν θα χαθεί ούτε μια ώρα. Αν χρειαστεί, θα γίνουν μαθήματα ακόμη και τα Σάββατα».

Αναπλήρωση λοιπόν των ωρών των καταλήψεων θα γίνουν και ορθώς. Με τις χαμένες διδακτικές ώρες όμως τι θα γίνει; Αυτές θα αναπληρωθούν; Αλλωστε ο ίδιος ο υπουργός σε συνέντευξή του παραδέχθηκε πως υπάρχουν προβλήματα αλλά και κενά τον μήνα Νοέμβριο!

«Υπάρχουν αντιφατικά τοπικά προβλήματα. Έχω εικόνα πια. Προβλήματα κτιριακών υποδομών όπως είχαμε στο παρελθόν είναι ελάχιστα. Προβλήματα επιδιόρθωσης βλαβών είναι πολλά. Να τα αντιμετωπίσουμε όλα μαζί δεν μπορούμε. Προβλήματα κενών υπάρχουν. Την πληρότητα δεν μπορούμε να την κατακτήσουμε, την επάρκεια μπορούμε. Μου έχουν λείψει καθηγητές και δάσκαλοι για την επάρκεια, γιατί δεν είχαμε τις πιστώσεις. Είχαμε και αιτήσεις για συνταξιοδότηση αλλά και αιτήσεις για άδεια άνευ αποδοχών. Αυτό ανεβάζει το κενό στους 1.500» σημείωσε και συνέχισε: «Στο Νότιο Αιγαίο, έχω κενά σε φιλόλογο, σε μαθηματικό. Εδώ τα παιδιά έχουν δίκιο και οι συνδικαλιστές έχουν δίκιο. Για την Τράπεζα θεμάτων δεν έχουν δίκιο. Πέρυσι δόθηκαν μετά τις ευρωεκλογές, λάθος. Φέτος θα δοθούν τώρα. Αποστασιοποιούμαι από την επιλογή για κατάληψη».

Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα μοιάζει με το φορολογικό. Ολα αλλάζουν εν μία νυκτί και φυσικό είναι να προκαλούν αντιδράσεις. Από εκεί πιθανόν θα πρέπει να ξεκινήσουν οι ουσιαστικές αλλαγές. Αλλά πριν από αυτό και πάνω από όλα, οι πολιτικοί θα πρέπει να μείνουν έξω από τα σχολεία απαξ και δια παντώς.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα