Ξεχάστε(;) τις τράπεζες όπως τις ξέρατε

Τα πάνω-κάτω στον τραπεζικό κλάδο φέρνει η PricewaterhouseCoopers, καθώς από μία τελευταία μελέτη που εκπόνησαν οι αναλυτές του οίκου προκύπτει το συμπέρασμα σταδιακά την επόμενη δεκαετία και μέχρι την περίοδο 2025-2030 η οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο θα μπορεί να λειτουργεί χωρίς την ύπαρξη των παραδοσιακών τραπεζών.

Ειδικότερα στη μελέτη της PricewaterhouseCoopers που τιτλοφορείται «Η Μελλοντική Μορφή του Τραπεζικού Τομέα» υπογραμμίζεται ότι υπάρχει ένας συνεχής περιορισμός των φραγμών για την είσοδο στην αγορά μη-τραπεζικών ιδρυμάτων τα οποία θα παρέχουν «παραδοσιακές» τραπεζικές υπηρεσίες με συνέπεια η υφιστάμενη μορφή επιχειρηματικής δομής των τραπεζών να τίθεται υπό αμφισβήτηση.

 

Σύμφωνα με τα βασικά σημεία της μελέτης:

# Οι τραπεζικές υπηρεσίες δεν θα γίνονται πλέον σε φυσικό επίπεδο, αλλά μέσω της τεχνολογίας.

# Με την εξέλιξη της τεχνολογίας θα γίνεται ευκολότερο για τους πελάτες να αλλάζουν τράπεζα και πάροχο τραπεζικών υπηρεσιών.

# Το brand μπορεί να αποκτήσει κριτική σημασία για την αξία μιας τράπεζας. Οι τράπεζες που χτίζουν ένα brand, που για τους πελάτες αντιπροσωπεύει εμπιστοσύνη, ακεραιότητα, ασφάλεια και ποιότητα, έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιλεγούν από τους πελάτες που βρίσκονται σε δίλημμα.

# Οι τράπεζες μπορεί να εξελιχθούν σε επιχειρήσεις κοινής ωφελείας που θα επικεντρώνονται στη διαχείριση καταθέσεων κάτω από τα ασφαλισμένα όρια και θα παρέχουν ένα περιορισμένο εύρος πιστωτικών προϊόντων.

# Οι ρυθμιστικές αρχές και οι κανονισμοί πρέπει επίσης να προσαρμοσθούν σε αυτή τη νοοτροπία και προσέγγιση, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το συνεχώς και έντονα μεταβαλλόμενο τραπεζικό τοπίο.

Φυσικά το παραπάνω ενδεχόμενο παραμένει… ενδεχόμενο και δεν αποτελεί βεβαιότητα καθώς οι αναλυτές της PricewaterhouseCoopers υποσημειώνουν ότι σε κάθε περίπτωση τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όπως τα ξέρουμε διατηρούν ορισμένα σημαντικά «ατού», τα οποία μπορούν να αποτρέψουν έως ένα βαθμό την πιθανότητα «εξαφάνισης». Ποια είναι αυτά τα ατού; Ότι ανεξαρτήτως του τσαλακώματος του προφίλ τους και της κριτικής που έχουν υποστεί οι τράπεζες κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, το όνομα και η φήμη τους εξακολουθούν να προσδίδουν υψηλή αναγνωσιμότητα και ενδεχομένως ισχύ, σε συνδυασμό με την οικειότητα, την εμπειρία και την εποπτεία. Ας μην ξεχνάμε ότι οι χρηματοοικονομικές συναλλαγές βασίζονται στην εμπιστοσύνη και στο όνομα, ενώ εν μέρει η αντίσταση στους εναλλακτικούς προμηθευτές χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών προέρχεται και από την έλλειψη εμπιστοσύνης σε θέματα ασφάλειας.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα