Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την ασφαλή κυκλοφορία στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την εξασφάλιση ομαλών συνθηκών κυκλοφορίας στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αναλύει ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Βασίλης Κικίλιας. Αφορμή ήταν σχετική ερώτηση του βουλευτή Χανίων της Ν.Δ., Κυριάκου Βιρβιδάκη.

Διαβάστε την απάντηση Κικίλια:

«Εφαρμόζονται ειδικά σχέδια οδικής ασφάλειας, τα οποία επικαιροποιούνται και αναπροσαρμόζονται στις αρχές κάθε έτους, ανάλογα με τις υφιστάμενες κατά καιρούς συνθήκες.

Πέραν αυτών σημειώνεται, ότι από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας αξιολογούνται – αναλύονται συνεχώς τα καταγεγραμμένα στατιστικά στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων και ακολούθως λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να ασκείται αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση, ιδιαίτερα στα σημεία που επιτείνουν την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό και ύστερα από αξιολόγηση των στατιστικών στοιχείων, κατά την 3ετία 2009-2011, όπου παρατηρήθηκε μια συνεχής αυξομείωση των τροχαίων ατυχημάτων επί του Β.Ο.Α.Κ., σε συνδυασμό με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτών, κρίθηκε επιβεβλημένη η ανάγκη αναπροσαρμογής και βελτίωσης των τακτικών και μεθόδων της τροχονομικής αστυνόμευσης στον εν λόγω οδικό άξονα.

Συγκεκριμένα, για την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων στον προαναφερόμενο οδικό άξονα, ιδρύθηκε το Τμήμα Τροχαίας Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Τ.Τ.Β.Ο.Α.Κ.), η επιχειρησιακή λειτουργία του οποίου ξεκίνησε την 10-11-2011. Από την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων προκύπτει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μετά την ίδρυση και λειτουργία του Τ.Τ.Β.Ο.Α.Κ., και συγκρίνοντας το μέσο όρο της τριετίας 2009-2011 με το μέσο όρο της τριετίας 2012-2014, διαπιστώνεται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 71,5% μείωση των νεκρών κατά 49,3%, μείωση των σοβαρά τραυματιών κατά 63,8% και μείωση των ελαφρά τραυματιών κατά 83,4%.

Επίσης, στο πλαίσιο της τεχνικής αστυνόμευσης του εν λόγω οδικού δικτύου, από τις αρμόδιες υφιστάμενες Υπηρεσίες της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κρήτης διενεργούνται περιπολίες, έλεγχοι και αυτοψίες με στόχο, μεταξύ άλλων, τη διαπίστωση της κατάστασης της σήμανσης (διαγραμμίσεις και πινακίδες) του οδικού δικτύου. Σε περιπτώσεις δε διαπίστωσης ελλείψεων, φθορών ή άλλων ζημιών ή πλημμελούς συντήρησης της ανωτέρω σήμανσης ή εντοπισμού σημείων όπου αυτή δεν καθίσταται ευκρινής και ορατή, όπως λόγω κάλυψης πινακίδων σήμανσης από φυλλωσιές δέντρων ή άλλα αντικείμενα, οι ανωτέρω Υπηρεσίες προβαίνουν στην καταγραφή των προβλημάτων και ενημερώνουν άμεσα τις αρμόδιες Υπηρεσίες (οικεία Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Έργων, Περιφερειακές Ενότητες, Ο.Τ.Α. κ.λ.π.), προς εκδήλωση των απαραίτητων ενεργειών τους, ώστε να διασφαλίζονται οι βέλτιστες συνθήκες οδικής ασφάλειας.

Περαιτέρω, για την επανεξέταση και τροποποίηση των ορίων ταχύτητας στο Β.Ο.Α.Κ., σας γνωρίζουμε ότι εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. Δ3β-177-4-Ω-09 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2066/2009), η οποία αφορά στη μελέτη καθορισμού των ορίων ταχύτητας στο Β.Ο.Α.Κ. με προοπτική τη σταδιακή αντικατάσταση της υπάρχουσας σήμανσης. Η απόφαση αυτή θα ισχύσει από την τοποθέτηση των οικείων πινακίδων σήμανσης, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών χρηματοδότησης και ανάθεσης της εργολαβίας από την αρμόδια Υπηρεσία. Επισημαίνεται, ότι όλα τα έργα τα οποία εκτελούνται επί του Β.Ο.Α.Κ., πραγματοποιούνται ύστερα από την έγκριση μελέτης που υποβάλλεται από την ανάδοχο εταιρεία στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης ή της αρμόδιας Υπηρεσίας του Ο.Α.Κ., σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 10 του Κ.Ο.Κ., αφού προηγουμένως διατυπωθούν οι σχετικές προτάσεις επί των τεχνικών προδιαγραφών σήμανσης, όπως αυτές ρητά καθορίζονται από την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΑΔ/οικ/502 (ΦΕΚ Β’ 946/09-07-2003) υπουργική απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ.

Επίσης, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 10 του Ν.2696/1999 Κ.Ο.Κ., << Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης>>, ορίζεται ότι όποιος έχει τις αρμοδιότητες ή την εξουσία στους χώρους, επί των οποίων διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία, υποχρεούται να λαμβάνει κάθε μέτρο, ώστε από τη δημόσια κυκλοφορία να μη δημιουργείται κίνδυνος ή ζημία τρίτων προσώπων ή άλλων έννομων αγαθών. Η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών εκτελείται μόνο κατόπιν σχετικής μελέτης. Αρμόδιοι Φορείς για την εκπόνηση ή έγκριση μελετών εφαρμογής, που αφορούν την κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών (πινακίδες και διαγραμμίσεις) και για την εγκατάσταση και συντήρηση της σήμανσης αυτής είναι είτε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων είτε οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας είτε οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης που τις συντηρούν, κατά περίπτωση.

Ειδικότερα, επί του Β.Ο.Α.Κ έχουν τοποθετηθεί οι υφιστάμενες – προβλεπόμενες από το άρθρο 4 του Κ.Ο.Κ. πινακίδες σήμανσης και έχει πραγματοποιηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 5 του Κ.Ο.Κ. οριζόντια σήμανση – διαγράμμιση του οδοστρώματος, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης και συγκεκριμένα από τις πρώην Δ.Ε.Κ.Ε – Δ.Ε.Σ.Ε.- ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ, όπως ορίζεται στο άρθρο 10 του ιδίου νόμου. Τα ανώτατα όρια ταχύτητας για τα οχήματα που κινούνται επί του Β.Ο.Α.Κ. είναι τα οριζόμενα στο άρθρο 20 του ν.2696/1999 Κ.Ο.Κ., όπου δεν έχουν ρυθμιστεί αυτά διαφορετικά (μικρότερα) σε τμήματά του, με πινακίδες σήμανσης και με τους περιορισμούς που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου29 του ως άνω νόμου».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα