Πώς έγινε το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ που κόστισε τη ζωή του 41χρονου

Σοκ έχει προκαλέσει το τραγικό περιστατικό που σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης, στον σταθμό του Αγίου Νικολάου στον ΗΣΑΠ, καθώς μηχάνημα συντήρησης παρουσίασε βλάβη στα φρένα κατά την διάρκεια  εργασιών στις γραμμές.

Σύμφωνα με πληροφορίες το εργατικό ο δυστύχημα, έλαβε χώρα  στις 04:05 όταν η ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να σταματήσει την πορεία της.

Στο μηχάνημα συντήρησης επέβαιναν επτά άτομα οι οποίοι πήδηξαν προκειμένου να σωθούν, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρία άτομα. Ανάμεσα τους και ο άτυχος εργάτης Πέτρος Γιάμαλης, ο οποίος τελικά δεν τα κατάφερε και άφησε την τελευταία του πνοή.

Ποιος ήταν ο Πέτρος Γιάμαλης 

Ο 41χρονος ήταν εργοδηγός επί 16 χρόνια. Ήταν ανύπαντρος και όπως λένε άνθρωποι που τον γνώριζαν, του άρεσε η δουλειά του και ήταν τελειομανής.

Ο 41χρονος, προέρχεται από τον ΗΣΑΠ και από το 2007 εργάζεται στη ΣΤΑΣΥ. Ξεκίνησε ως εργάτης, μετά έγινε αρχιτεχνίτης επιδομής και η τελευταία του θέση ήταν εργοδηγός επιδομής.

Οι συνάδελφοι του που μίλησαν στο protothema.gr λένε ότι ήταν «εργατικό παιδί, καλός συνάδερφος, η αδερφή του δουλεύει στον ΗΣΑΠ μαζί μας. Αλίμονο στη μάνα του και στον ανιψιό του που υπεραγαπούσε».

Όπως αναφέρουν, είχε λατρεία με τη θάλασσα και είχε πάρει και μια βάρκα και έκανε σχέδια για το μέλλον.

Αλλαγές στα δρομολόγια

Η κίνηση στη Γραμμή 1 του Μετρό διεξάγεται στα τμήματα Ομόνοια – Πειραιάς και Α. Πατήσια – Κηφισιά.

Οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7.

Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.

Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος

Με ανακοίνωσή τους η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, εξέφρασαν την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών

Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του Μετρό. Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.

Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τις Αρχές.

Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος.

Αν δεν το είχαμε σταματήσει θα έφτανε στον Πειραιά

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα σύστημα πέδησης (φρένα) με αποτέλεσμα να αποκτήσει ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί …».

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, επέβαιναν επτά εργαζόμενοι. Κάποιοι πήδηξαν στον σταθμό του Ν. Ηρακλείου προκειμένου να σωθούν.. ..όμως χάσαμε το συνάδελφο μας, ήταν μαζί με τον οδηγό.

«Είναι μια δύσκολη μέρα για όλους μας. Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος» σημείωσε ο κ. Ρεβύθης και πρόσθεσε πως θα έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα