Ανατιμήσεις – Σούπερ μάρκετ: Οι πρώτες μειώσεις στους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών

Οι εταιρείες ήταν υποχρεωμένες έως τις 20 Φεβρουαρίου να αποστείλουν τα νέα τιμολόγια που θα ισχύσουν από 1η Μαρτίου

Μια εβδομάδα απέμεινε για να κάνουν «πρεμιέρα» τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για να αντιμετωπιστεί το κύμα ακρίβειας και οι πρώτες ενδείξεις από την αγορά είναι θετικές.

Από την 1η Μαρτίου το μέτρο της μείωσης της αρχικής τιμής συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων, η οποία ισούται τουλάχιστον με το 30% του αθροίσματος των παροχών-εκπτώσεων των προμηθευτών προς τους λιανέμπορους, αναμένεται να ρίξει τις τιμές σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετοί είναι οι προμηθευτές που έχουν στείλει μειωμένους τιμοκαταλόγους στα σούπερ μάρκετ. Να σημειωθεί ότι οι εταιρείες ήταν υποχρεωμένες έως τις 20 Φεβρουαρίου να αποστείλουν τα νέα τιμολόγια που θα ισχύσουν από 1η Μαρτίου.

Οι μειώσεις ξεκινούν από το 5% και σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και το 20%. Ειδικότερα, μεγάλες εταιρείες και πολυεθνικές που εμπορεύονται στον κλάδο των απορρυπαντικών, ειδών υγιεινής και οικιακής φροντίδας έχουν «ρίξει» τις τιμές.

Επιπλέον, εταιρείες που ετοίμαζαν αυξήσεις , τις παίρνουν τώρα πίσω γιατί σε αυτή την περίπτωση δε θα μπορούν να συμμετέχουν σε διενέργεια προσφορών για ένα τρίμηνο.

Οπως σημειώνουν παράγοντες τις αγοράς, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στα νέα μέτρα της κυβέρνησης ξεπερνούν το 80% των ειδών που πωλούνται σε ένα σούπερ μάρκετ.

Σε κάθε περίπτωση ο Μάρτιος θα είναι ένας μήνας που θα σηματοδοτήσει την πορεία του πληθωρισμού στην χώρα μας. Οι πρώτες ενδείξεις πάντως, δείχνουν ότι πολλές εταιρείες μειώνουν ή έστω δεν αυξάνουν τις τιμές, δίνοντας βάση και στον ανταγωνισμό ο οπόιος ενδεχομένως να πιέσει περαιτέρω τις τιμές προς τα κάτω.

Τα νέα μέτρα

  • Προβλέπεται η εξαίρεση από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, για 3 μήνες, σε προϊόντα για τα οποία έχει προηγηθεί αύξηση τιμής εφόσον αυτά βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους. Για αυτά απαιτείται ειδική σήμανση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης». Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι να αντιμετωπιστούν και φαινόμενα σπατάλης τροφίμων (food waste) ή καταστροφής αποθεμάτων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές. Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες και την εφοδιαστική αλυσίδα.
  • Επεκτείνεται και διευρύνεται η λίστα των προϊόντων που υπόκεινται σε έλεγχο για ανατιμήσεις και δεν μπορούν -σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία- να προβούν σε προωθητικές ενέργειες για τους επόμενους τρεις μήνες.
  • Επεκτείνεται η λίστα προϊόντων για τα οποία προβλέπεται μείωση τιμών από την 1η Μαρτίου 2024, στην οποία προστίθεται η κατηγορία των προϊόντων εμμήνου ρύσεως, κάτι που θα ισχύσει από τις 20 Μαρτίου.
  • Επεκτείνεται η λίστα των νωπών προϊόντων, για τα οποία εφαρμόζονται «καθαρές τιμές» με την προσθήκη των κατηγοριών «νωπό κατσίκι» και «νωπό αρνί».
Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα