Διπλά εγκαίνια για τον Μητσοτάκη: Παραδόθηκε ο νέος οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία – Στην Αμφιλοχία η μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας απο την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ

Στο εργοτάξιο της μονάδας αντλησιοταμίευσης, ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε από τον πρόεδρο της ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη - "Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συνεισφέρει καθοριστικά στην απόκτηση επενδυτικού ενδιαφέροντος και δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας"

Το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται η μονάδα αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα, ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την υποστήριξη της περαιτέρω διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό μείγμα της χώρας επισκέφθηκε το πρωί της Τετάρτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Εδώ στα ορεινά της Αμφιλοχίας δρομολογείται ένα πρωτοποριακό έργο, όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αυτό το σημαντικό έργο αντλησιοταμίευσης ουσιαστικά θα πρέπει να το φανταστούμε ως μια πολύ μεγάλη μπαταρία. Όταν έχουμε πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας μετακινούμε νερό από τον χαμηλό ταμιευτήρα στον υψηλό και όποτε το σύστημα χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια γίνεται ακριβώς η αντίστροφη πορεία» είπε ο πρωθυπουργός.

 

Όπως σημείωσε «το έργο αυτό έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία διότι, όπως είπε και ο κ. Περιστέρης, θα μειώσει τελικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

mitsotakis-terna-es__2_

 

Προηγήθηκε η ξενάγηση του κ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο και η ενημέρωση για την πορεία των εργασιών από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, και τον Διευθυντή του έργου Δημήτρη Βράγκο.

«Είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 250 εκατομμύρια και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα έχει μια σημαντικότατη προστιθέμενη αξία για τη συνολική σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, καθώς δεν μπορούμε να προσδοκούμε στη μέγιστη δυνατή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς να έχουμε μεθόδους αποθήκευσης. Και η αντλησιοταμίευση είναι εκείνη η μέθοδος αποθήκευσης που έχει και τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, καθώς σε αυτό το εργοτάξιο θα απασχοληθούν στην πλήρη του ανάπτυξη σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι, οπότε μιλάμε και για πολλές περισσότερες δουλειές για την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Οπότε, προσβλέπουμε στη γρήγορη ολοκλήρωση αυτού του πολύ καινοτόμου όπως είπα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα έργου και με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ να το εγκαινιάσουμε», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Είναι ένα έργο που έχει πολύ μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, 70% θα μείνει στην Ελλάδα από τη δαπάνη του έργου εν αντιθέσει με άλλα συστήματα αποθήκευσης. Και προχωράμε ταχύτατα με μεγάλη απασχόληση. Πιστεύουμε σε λίγα χρόνια αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί το ηλεκτρικό σύστημα όλης της χώρας και να επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ ούτως ώστε η Ελλάδα να γίνει πιο αυτάρκης και πιο φτηνή σε ηλεκτρισμό», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Περιστέρης.

mitsotakis-terna-es__4_

 

Τα οφέλη για το ηλεκτρικό σύστημα, μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές και θέσεις εργασίας στην περιοχή

Ο σταθμός αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία θα έχει συνολική ισχύ 680 MW και τη δυνατότητα να παράγει περισσότερες από 800 γιγαβατώρες πράσινης ενέργειας ανά έτος, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης εισαγόμενων καυσίμων και εξυπηρετώντας τους στόχους της πράσινης μετάβασης.

Τα συνολικά οφέλη από την ένταξή του στο ηλεκτρικό σύστημα εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με σημαντική ελάφρυνση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές.

mitsotakis-terna-es__3_

 

mitsotakis-terna-es__1_

 

Για την κατασκευή του σταθμού, που θα διαθέτει δύο ανεξάρτητους άνω ταμιευτήρες, δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Στη φάση της λειτουργίας θα δημιουργηθούν 60 νέες θέσεις εργασίας, που θα αφορούν εξειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό.

Οι τεχνικές μελέτες του έργου, το οποίο αναμένεται να συμβάλλει και στη μεταφορά ενέργειας μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών, συγχρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Connecting Europe Facility», ενώ μέρος της συνολικής επένδυσης χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Μητσοτάκης στα εγκαίνια του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία: «Παραδίδουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, πάγιο αίτημα τριών περιφερειών»

Τις αναπτυξιακές και επενδυτικές προοπτικές που με τη σειρά τους θα φέρουν και νέες θέσεις εργασίας τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του για την τελετή παράδοσης του νέου οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, το μεσημέρι της Τετάρτης

Ο πρωθυπουργός τόνισε, επίσης, τη σημασία του έργου όσον αφορά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στέλνοντας το μήνυμα ότι «η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών».

«Καλοτάξιδος ο δρόμος και να συνεχίσουμε να παραδίδουμε με τον ίδιο ρυθμό έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα των Ελλήνων» κατέληξε ο πρωθυπουργός στον χαιρετισμό του για τον οδικό άξονα που θα παραδοθεί στο κοινό μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Δείτε την εκδήλωση και την ομιλία του πρωθυπουργού

 

Για ηλιόλουστες προοπτικές του τόπου τον οποίο διασχίζει ο νέος οδικός άξονας Άκτιου-Αμβρακίας έκανε λόγο ο πρωθυπουργός ξεκινώντας την ομιλία του με τον ίδιο να τονίζει τη συστηματικότητα με την οποία η κυβέρνηση λειτούργησε για να ξεμπλοκάρει το έργο με νέες διαγωνιστικές διαδικασίες.

Παραδίδουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο μήκους 50 χιλιομέτρων, ένα πάγιο αίτημα τριών περιφερειών, συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι με το έργο αυτό ανοίγουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές σε μια περιοχή που παρέμενε αναξιοποίητη.

Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκη «η ύπαρξη του δρόμου αυτού θα συνεισφέρει καθοριστικά ώστε η περιοχή να κερδίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας» με τον πρωθυπουργό να τονίζει τη σημασία του έργου και στο επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

«Η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην υλοποίηση των εργων υποδομής και στη συνεργασία με τις κατασκευαστικές εταιρείες με όρους ειλικρίνειας και συνεργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος εξήγγειλε ότι τον Νοέμβριο του 2024 θα παραδοθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης και μέσα στο 2025 η εθνική Πατρών-Πύργου

Όπως υπογράμμισε «η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών αντιμετωπίζοντας και απρόβλεπτες καταστάσεις όπως ο Daniel αλλά θα το κάνουμε με συνέπεια έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδοτική ωριμότητα»

«Ο δρόμος αυτός θα αλλάξει την όψη της δυτικής Ελλάδας, θα ξεκλειδώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές και θα εξυπηρετεί τους πολίτες που θα μπαίνουν στο αυτοκίνητό τους χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι τους. Καλοτάξιδος ο δρόμος και να συνεχίσουμε να παραδίδουμε με τον ίδιο ρυθμό έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα των Ελλήνων» κατέληξε ο πρωθυπουργός

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξέφρασε την τιμή του για την παράδοση του ολοκληρωμένου άξονα Άκτιο-Αμβρακία και ευχαρίστησε την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου για την προσήλωση στο έργο και την ανάδοχο εταιρεία για την άρτια και έγκαιρη παράδοση εντός τριών ετών από την υπογραφή της σύμβασης.

«Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που αναβαθμίζει πολυεπίπεδα το οδικό δίκτυο της χώρας, συντομεύει τις αποστάσεις, αυξάνει την ασφάλεια των πολιτών, βελτιώνει την καθημερινότητα, λειτορυγεί τονωτικά στην τουριστική δραστηριότητα, συμβάλει στην καλύτερη διακίνηση αγαθών. Ο πολίτης θα χρειάζεται 3 ώρες και 20 λεπτά για να ταξιδέψει από Αθήνα στη Λευκάδα κερδίζοντας 45 λεπτά» πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.

Η χώρα με καλούς ρυθμούς συγκροτεί δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων παρά τις πολλαπλές κρίσεις της προηγούμενης δεκαετίας, συμπλήρωσε ο υπουργός Μεταφορών.

Η κυβέρνηση δια του υπουργείο Μεταφορών μεριμνά για την έγκαιρη παράδοση εκατοντάδων μικρών και μεγάλων έργων στην κοινωνία με ύψιστο στόχο την προώθηση των συμφερόντων της πατρίδας και των πολιτών. Με την πολιτική της κυβέρνηση Μητσοτάκη προωθούμε πολιτικές που αυξάνουν την απασχόληση και στηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, κατέληξε ο κ. Σταικούρας.

Τα χαρακτηριστικά και η ιστορία του έργου

Με την ολοκλήρωση του έργου, υπολογίζεται ότι οι οδηγοί θα διασχίζουν κατά 45 λεπτά νωρίτερα την διαδρομή Αθήνα -Λευκάδα, συντομεύοντας το ταξίδι προς το νησί του Ιονίου σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ μειωμένες θα είναι και οι μετακινήσεις προς Πρέβεζα και τους υπόλοιπους προορισμούς.

 

Το «Άκτιο Αμβρακία», συνολικού μήκους 49,5 χιλιομέτρων, ανοίγει την αυλαία της παράδοσης των μεγάλων αλλά προβληματικών έργων που έχουν στοιχειώσει την ολοκλήρωση σημαντικών υποδομών της χώρας, καθώς συγκαταλέγεται στα έργα οδοποιίας που χρειάστηκαν πολλαπλές εργολαβίες και διαφορετικούς τεχνικούς ελιγμούς για να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια και τις δυσκολίες.

Το έργο, δημοπρατήθηκε πριν από δεκαέξι χρόνια και έσπασε σε τέσσερις εργολαβίες, οι οποίες υπογράφτηκαν με μεγάλες εκπτώσεις το 2010 και με αναδόχους τις κατεστραμμένες (σήμερα) κατασκευαστικές εταιρείες ΑΕΓΕΚ και Ιόνιος και μια Ιταλική εταιρεία. Χρειάστηκε να περάσουν δέκα ολόκληρα χρόνια μέχρι το νερό να κυλίσει στο αυλάκι και το έργο να μπει σε τροχιά υλοποίησης, αντιμετωπίζοντας χιονοστιβάδα προβλημάτων όπως κατολισθήσεις λόγω γεωμορφολογίας του εδάφους, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις αλλά και σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας των αναδόχων.

Μέχρι και το 2015, το «Άκτιο Αμβρακία», παρέμενε ανώριμο κατασκευαστικά και η πρόοδος του έργου δεν ξεπερνούσε το 50%. Για να αντιμετωπιστούν οι ολιγωρίες, η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να επιστρατεύσει την ΆΚΤΩΡ, μια στιβαρή μέχρι τότε κατασκευαστική εταιρεία, η οποία θα εξασφαλίσει την απόδοση στην κυκλοφορία των 17 πρώτων χιλιομέτρων την Άνοιξη του 2019. Πρόκειται για το τμήμα που ξεκινά 1,5 χιλιόμετρο μετά την Υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου-Πρεβέζης και καταλήγει στην Βόνιτσα, στο ύψος του κόμβου με την Πάλαιρο. Όμως η κατασκευή του έργου, υπολείπεται του σχεδιασμού και ωριμάζει πλέον η ιδέα της εργολαβίας -σκούπα, προκειμένου να συμπεριλάβει σε ένα ενιαίο έργο όλες τις ημιτελείς εργασίες της πολύπαθης σύμβασης. Η νέα εργολαβία ύψους 150 εκατ. και μήκους 32 χιλιομέτρων, αναλαμβάνεται το 2020 από την Μυτιληναίος και από τότε ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση του έργου με αυστηρή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων, παρά τις καθυστερήσεις που έφεραν τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή του Δρυμού (πλησίον της παράκαμψης της Αμφιλοχίας) και οι κατολισθήσεις που παρατηρήθηκαν στην περιοχή Παλιάμπελα. Είχε προηγηθεί το καλοκαίρι του 2022, η παράδοση από την Μυτιληναίος της παράκαμψης της Αμφιλοχίας, πέντε μήνες νωρίτερα από το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα.

Ο οδικός άξονας Άκτιο–Αμβρακία χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, με σημαντικά οφέλη στο επίπεδο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, και της οδικής ασφάλειας. Άμεσες υπολογίζεται ότι θα είναι οι επιπτώσεις στους δείκτες των ατυχημάτων αλλά και στην μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Ο αυτοκινητόδρομος εκτιμάται ότι θα φέρει βελτίωση στην ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κλπ), εκτρέποντας τη διαμπερής κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 συν 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και αποτελεί έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα