ΕΤΕ: Παλιό καλό κρασί σε νέο «μπουκάλι»

Rebranding της Εθνικής Τράπεζας με καινούργια σύγχρονη ταυτότητα ππυ έρχεται να εκφράσει την «Εθνική Τράπεζα του Σήμερα»

Γεμάτο ιστορικές πρωτιές και ορόσημα είναι το επιχειρηματικό παλμαρέ της Εθνικής Τράπεζας που 183 χρόνια μετά από την ίδρυσή της «ξανασυστήνεται» στη εγχώρια και διεθνή αγορά με την καινούργια εταιρική ταυτότητά της, διατηρώντας ωστόσο το… παμπάλαιο DNA της, αυτό που την κατέστησε ατμομηχανή του ελληνικού χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Ήταν η προτελευταία ημέρα του Μάρτη στο μακρινό 1841 όταν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του σχετικά νεοσύστατου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους δημοσιεύτηκε ο νόμος «Περί συστάσεως Εθνικής Τραπέζης», σύμφωνα με το οποίο λάμβανε σάρκα και οστά η ιδιωτική ανώνυμη τραπεζική εταιρεία που ίδρυσε ο εκλεκτός του Ιωάννη Καποδίστρια, Γεώργιος Σταύρος, με μετόχους του εγχειρήματος ισχυρά ονόματα όπως ο Γαλλοελβετός φιλέλληνας τραπεζίτης ΙωάννηςΓαβριήλ Εϋνάρδος, ο έμπορος και εθνικός ευεργέτης Νικόλαος Ζωσιμάς, ο βασιλιάς Λουδοβίκος Α΄ της Βαυαρίας και φυσικά το ελληνικό δημόσιο.

Από εκείνη την ιστορική ημερομηνία διανύθηκαν σχεδόν δύο αιώνες σπουδαίων επιτευγμάτων για τη Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας: από το προνόμιο της έκδοσης χαρτονομισμάτων στη χώρα για πολλά χρόνια και μέχρι να αναλάβει αυτό τον ρόλο η Τράπεζα της Ελλάδος το 1928 και τη χρηματοδότηση έργων όπως η Διώρυγα της Κορίνθου και η διοργάνωση των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων το 1896 μέχρι την ανοικοδόμηση της Θεσσαλονίκης έπειτα από την καταστροφική πυρκαγιά του 1917 αλλά και τη στέγαση προσφύγων.

Πλήρης ανανέωση εταιρικής εικόνας
Δεν είναι όμως μόνο η μοναδικότητα της ιστορίας της Εθνικής Τράπεζας, αλλά και το δυναμικό μέλλον της που έπειτα από πολλά χρόνια σημαντικών προκλήσεων για την εγχώρια παγκόσμια οικονομία σηματοδοτείται όχι μόνο από το συνεχιζόμενο φιλόδοξο πρόγραμμα μετασχηματισμού της αλλά και από την πλήρη ανανέωση της εταιρικής της εικόνας.

Αντλώντας έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία της Εθνικής Τράπεζας αυτή η καινούργια εικόνα του brand name της ΕΤΕ έχει κάνει το ντεμπούτο της εδώ και μερικά 24ωρα και διατηρεί στο επίκεντρο της αποτύπωσής του το εμβληματικό κτίριο της οδού Αιόλου, απέναντι από το παλιό Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, αξιοποιώντας περαιτέρω το σχήμα της έλλειψης ως σύμβολο συνεχούς εκσυγχρονισμού, ανανέωσης, αέναης εξέλιξης. Η ανανεωμένη ταυτότητα υποστηρίζεται από μια σύγχρονη, ανθρωποκεντρική καμπάνια, που ανοίγει το διάλογο με το κοινό και που μαζί με τη νέα, σύγχρονη ταυτότητα εκφράζουν την «Εθνική Τράπεζα του Σήμερα».

Εκφράζεται και η αναπτυξιακή πορεία της ΕΤΕ
Πρέπει να υπογραμμιστεί ότι σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Εθνικής Τράπεζας, Γκίκα Χαρδούβελη, και τον διευθύνοντα σύμβουλο, Παύλο Μυλωνά, στη «φρέσκια» εταιρική εικόνας πέρα από το εικαστικό κομμάτι βρίσκει έκφραση και η αναπτυξιακή πορεία που έχει διαγράψει η ΕΤΕ την τελευταία πενταετία με «βατήρα» το πρόγραμμα μετασχηματισμού της. Πρόκειται για το στρατηγικό «στοίχημα» που έβαλαν επί της ουσίας με τους… εαυτούς τους οι άνθρωποι της Εθνικής την άνοιξη του 2019 και το οποίο όπως παραδέχτηκε ο CEO της τράπεζας κερδήθηκε αν και την εποχή εκείνη «δεν υπήρχε άνθρωπος στην Ελλάδα που θα πίστευε ότι θα τα καταφέρναμε».

Ο πρόεδρος της ΕΤΕ, Γκίκας Χαρδούβελης
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ, Παύλος Μυλωνάς

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Απόδειξη της επιτυχίας συνιστούν:

>> Η απαλλαγή της ΕΤΕ από τα προβλήματα του παρελθόντος, με τους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας της τράπεζας να συγκαταλέγονται σήμερα στους υψηλότερους στην Ευρώπη χωρίς μάλιστα να έχει πραγματοποιήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου..

>> Η επιστροφή του δείκτη των μη εξυπηρετούμενων δανείων στα προ δημοσιονομικής κρίσης επίπεδα (σ.σ. μόλις ένα δισεκατομμύριο ευρώ), όταν το 2018 τα «κόκκινα» δάνεια της τράπεζας ανέρχονταν στα €22,5 δισ.

>> Η απόλυτα επιτυχής έκβαση της διάθεσης του 22% των μετοχών της ΕΤΕ που κατείχε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Κατά γενική ομολογία το placement της τράπεζας αποτέλεσε ηχηρή ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της Εθνικής Τράπεζας δεδομένου ότι οι μετοχές κατά βάση διατέθηκαν σε μακροπρόθεσμους θεσμικούς επενδυτές.

>> Οι επενδύσεις της ΕΤΕ στην τεχνολογική αναβάθμισή της, σε συνεργασία με εταιρείες τεχνολογίας και εξειδικευμένες ομάδες συμβούλων, που με τη σειρά τους κατέστησαν εφικτή την παροχή των πλέον σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών στον εγχώριο τραπεζικό κλάδο, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία του πελάτη ώστε να είναι η Τράπεζα Πρώτης Επιλογής. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον εταιρικό προγραμματισμό οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες θα φθάσουν στο 1 δισεκατομμύριο, με την διοίκηση της συστημικής τράπεζας να εκτιμάει ότι σε 2 χρόνια η ΕΤΕ θα είναι από τις μοναδικές ευρωπαϊκές τράπεζες με πλήρως ψηφιοποιημένο core banking, δηλαδή με ψηφιακές όλες τις βασικές λειτουργίες της.

>> Η προτεραιοποίηση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της τράπεζας με αποδέκτες το περιβάλλον και εν γένει το κοινωνικό σύνολο.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα