Εξεταστική για τα υποβρύχια

Πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής αναφορικά με τα υποβρύχια θα καταθέσει άμεσα ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας από το βήμα της Βουλής.

Πρόκειται για τη σύμβαση που είχαν υπογράψει το 2010 ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δικαιολόγησε την απόφασή του κάνοντας λόγο για τεράστιο πολιτικό, οικονομικό και εξοπλιστικό σκάνδαλο υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες όσων υπουργών έχουν εμπλακεί στην υπόθεση.

Πάντως, η προαναγγελία της κίνησης του ΣΥΡΙΖΑ, προκάλεσε την αντίδραση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλου, ο οποίος ξεκαθάρισε πως η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να φοβηθεί.

«Είναι αναφαίρετο δικαίωμα σας, όμως αφήστε τους υπαινιγμούς γιατί αυτή η κυβέρνηση δεν φοβάται καμία Εξεταστική Επιτροπή. Είναι τόσο καθαρή η θέση της που δεν τη φοβίζει τίποτα. Ελπίζω το μήνυμά σας να μην έχει αποδέκτη αυτή την κυβέρνηση», ήταν η άμεση απάντηση Αβραμόπουλου, ο οποίος συνέχισε λέγοντας: «Σκοπός της ηγεσίας του υπουργείου Άμυνας είναι να δοθεί τέλος στις αρχικές αμαρτωλές συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των αντισταθμιστικών ωφελημάτων που λειτούργησαν ως αγωγός ύποπτων συναλλαγών. Αν κάποιοι κάποτε δεν είχαν υποβρυχίως λειτουργήσει, δεν θα υπήρχε πρόβλημα».

Η τελευταία πρόταση του υπουργού προκάλεσε ερωτηματικά ωστόσο λίγο αργότερα ξεκαθάρισε προς τους δημοσιογράφους ότι η αναφορά του δεν είχε σε καμία περίπτωση σχέση για τις ενέργειες που έγιναν μετά το 2010 αλλά αφορούσε την προηγούμενη περίοδο, που άρχισε από το 2000 και αφορούσαν τον Τσοχατζόπουλο.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε από την πλευρά του: «Υπάρχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες που δεν σας βαραίνουν προσωπικά (σ.σ. τον Δ. Αβραμόπουλο). Βαραίνουν όμως την κυβέρνηση στην οποία συμμετέχετε. Το 2010 η σύμβαση που υπεγράφη από τους τότε υπουργούς Βενιζέλο και Παπακωνσταντίνου όχι μόνο δεν διευκόλυνε να φύγουμε από αυτόν τον βρώμικο αγωγό, αλλά αυτός ο αγωγός δεν έκλεισε, δεν αποστειρώθηκε αλλά συνέχισε να ρέει. Στη σύμβαση του 2010 που φέρει τη σφραγίδα Βενιζέλου-Παπακωνσταντίνου, υπάρχει οσμή σκανδάλου. Πρέπει να εξετάσουμε πλήρως την υπόθεση. Δεν είναι μόνο ο κ. Τσοχατζόπουλος το πρόβλημα της διαπλοκής και της διασπάθισης του δημόσιου χρήματος στη χώρα».

Και πρόσθεσε: «Οι Έλληνες φορολογούμενοι και το ελληνικό δημόσιο, πλήρωσαν βαρύ τίμημα ύψους 2,5 δισ. ευρώ για τα υποβρύχια, τα οποία στερούνται όμως οι Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ 1.200 απολυμένοι εργαζόμενοι βρίσκονται στο δρόμο. Πώς είναι δυνατόν να ψηφίζεται στη Βουλή νόμος για τα υποβρύχια και το ελληνικό δημόσιο να χάνει αντισταθμιστικά οφέλη, να αναλαμβάνει ένας ψευτοεπενδυτής χωρίς κανένα εχέγγυο, να μη βάζει ούτε ένα ευρώ, αντίθετα εισπράττει 350 εκατ. ευρώ και να κρατά ενέχυρο μέσα στα ελληνικά Ναυπηγεία τέσσερα ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια; Στα ναυπηγεία συντελείται έγκλημα σε βάρος του ελληνικού δημοσίου».

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ανέφερε: «Δεν είναι δυνατόν, σε περίοδο φτώχειας και τραγωδίας της χώρας, μια περιουσία 2,5 δισ. ευρώ να σκουριάζει. Αυτή την υπόθεση δεν θα την αφήσουμε έτσι. Άμεσα, θα καταθέσουμε πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής γιατί θεωρούμε ότι είναι μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο και σας προκαλώ να την υποστηρίξετε. Παράλληλα, θα παραπέμψουμε στον ανακριτή όλα τα στοιχεία που βρίσκονται στην κατοχή μας, ώστε να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες».

Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για μεγάλη υποκρισία από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς, όπως είπε, εκφράζει αντιρρήσεις προς την ελληνική πλευρά για ενίσχυση των ναυπηγείων της, ενώ σε ανάλογες περιπτώσεις άλλων χωρών έχει πάρει θετικές αποφάσεις. Στο πλαίσιο αυτό κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει σε παρέμβαση.

Στην ανταπάντησή του, ο Αβραμόπουλος, χαρακτήρισε την υπόθεση των υποβρυχίων μείζον εθνικό θέμα, σημειώνοντας ότι το πρόβλημα πρέπει να επιλυθεί με όρους διαφάνειας και το συντομότερο δυνατό: «Κοινός τόπος είναι να συμφωνήσουμε σε μια κοινή πορεία για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα το συντομότερο δυνατόν, κάτω από όρους διαφάνειας και με πλήρη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος. Το υπουργείο Άμυνας, συνεργάζεται με το υπουργείο Οικονομικών για την συνολική αντιμετώπιση της τύχης των ναυπηγείων και τηρείται πλήρες ιστορικό αρχείο της όλης εξέλιξης κατασκευής των υποβρυχίων με πλήρη οικονομικά στοιχεία», τόνισε ο υπουργός.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα