«Γάμος» Aegean – Ολυμπιακής
Η Aegean Airlines καθίσταται, πλέον, ο κυρίαρχος αερομεταφορέας στην Ελλάδα αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε το «πράσινο φως» προκειμένου να προχωρήσει στην εξαγορά της Olympic Air έναντι 72 εκατομμυρίων ευρώ.
Η Κομισιόν έλαβε τη συγκεκριμένη απόφαση καθώς εκτίμησε ότι η Olympic Air δεν θα ήταν δυνατόν να επιβιώσει μόνη της και μοιραία θα έφτανε η στιγμή που θα έκλεινε. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι έπειτα από διεξοδική έρευνα, προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών. Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic.
«Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε», τονίζει η Επιτροπή.
«Είναι σαφές ότι, εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ελλάδα και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic Air θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια. Και πρόσθεσε: «Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».
Παράλληλα, ανέφερε ότι η εγχώρια επιβατική κίνηση στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 26% μεταξύ του 2009 και του 20012 εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Η ιδιοκτήτρια της Ολυμπιακής, Marfin Investment Group (MIG), έκανε σήμερα γνωστό ότι μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα έχει ολοκληρωθεί η πώληση. Παράλληλα, σημείωσε πως οι δύο εταιρείες θα διατηρήσουν το σήμα τους, το διακριτό πτητικό έργο τους καθώς και τον στόλο τους.
Υπενθυμίζεται πως η εξαγορά επρόκειτο αρχικώς να πραγματοποιηθεί το 2011, ωστόσο υπό τον φόβο της μονοπωλιακής εδραίωσης στην ελληνική αγορά της Aigean Airlines, η Επιτροπή είχε μπλοκάρει τη διαδικασία. Αυτό, πάντως, είχε ως συνέπεια οι δύο εταιρείες να περιορίσουν τα δρομολόγια τους προς διάφορους προορισμούς, στα οποία προσέφεραν ανταγωνιστικές τιμές.