Γιώργος Πιτσιλής: “Παρακολουθούμε και ελέγχουμε τα πάντα στα social media”

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, μίλησε έξω από τα δόντια για τα φαινόμενα προκλητικού πλούτου και τις φορολογικές δηλώσεις... φτώχειας

Ειδική ομάδα της ανεξάρτητης αρχής δημοσίων εσόδων έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά facebook, instagram και TikTok προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελούς βίου και χαμηλών εισοδημάτων ή ζημιών που δηλώνουν στην εφορία.

Με αφορμή τον πολύκροτο γάμο της Ελίζαμπεθ Ελέτσι και την έφοδο της εφορίας σε όσους έκαναν τζίρο γύρω από την εκδήλωση ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλης έστειλε σαφές μήνυμα για το πώς γίνονται έλεγχοι με αφορμή όσα εντοπίζονται στα social media.

Όπως είπε «παρακολουθούμε τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , έχουμε ειδικά ψηφιακά εργαλεία. Υπάρχει ειδική ομάδα η οποία εντοπίζει και στη συνέχεια γίνεται επαλήθευση και ο έλεγχος. Το γενικό μου σχόλιο είναι πως υπάρχει μια αναντιστοιχία εικόνων στα social media με εικόνες πολυτελείας και τη φορολογική εικόνα με πολύ χαμηλά δηλούμενα εισοδήματα ή μεγάλες ζημιές».

Όπως έγραφε νωρίτερα το prototohema.gr για την εφορία δεν υπάρχει συνεργασία με κάποια εκδήλωση, δωρεά ή χορηγία που δεν φορολογείται και δεν χρειάζεται παραστατικό (απόδειξη, τιμολόγιο). Ακόμα και οι λίστες δώρων ή τα χρήματα στα φακελάκια που μπαίνουν στην τσέπη του γαμπρού, πρέπει να δηλωθούν στην εφορία, καθώς υπόκεινται σε φόρο δωρεάς!

Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001. Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38, ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχθεί τις δωρεές της λίστας γάμου, πχ στην Τράπεζα η στην τσέπη θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου η σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας.

Τα επιχειρήματα (όπως στην περίπτωση της Ελίζαμπεθ Ελέτσι) ότι τα «διαδικαστικά» του γάμου (διοργάνωση τραγούδια, εξοπλισμός ρούχα, κλπ) αφορούν δωρεές ή διαφημιστικές συνεργασίες δεν βοηθούν την κατάσταση. Κάθε μορφής υπηρεσία ή παράχωσής προϊόντος πρέπει να συνοδεύεται από το ανάλογο παραστατικό και να φορολογείται αναλόγως (φπα, φόρο δωρεάς κλπ). Και αν μάλιστα οι επιχειρήσεις δεν τηρούν τα όσα επιτάσσει η νομοθεσία (έναρξη βιβλίων ταμειακές μηχανές, Pos, τιμολόγια στο e-send) τότε βγαίνουν όλα στην φόρα κατά τον έλεγχο της ΑΑΔΕ και ο φορο-λογαριασμός απογειώνεται!

Εδώ… «κολλάει» και η σχετική απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών για το πως πρέπει να εκδίδονται τα παραστατικά: Το φορολογικό στοιχείο για την διοργάνωση εκδήλωσης γαμήλιας δεξίωσης από επιχειρήσεις που δεν έχουν υποχρέωση έκδοσης εισιτηρίων, πρέπει να εκδίδεται με το πέρας της γαμήλιας δεξίωσης. Με αυτόν τον τρόπο «έθαψε» τις ελπίδες όσων επιχείρησαν να επικαλεστούν ασάφεια του νόμου για τι ακριβώς σημαίνει «μετά το πέρας», με στόχο να ξεγλιστρούν από την «τσιμπίδα» της εφορίας. Πλέον, με τις φωτογραφίες στο… χέρι, οι ελεγκτές μπορούν να διαπιστώνουν αν κάποια αίθουσα δεξιώσεων έχει εκδώσει η έχει λάβει τα σχετικά παραστατικά για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Μέσα στο 2024 σχεδιάζεται, μάλιστα, να κάνει πρεμιέρα το ψηφιακό πελατολόγιο. Αρχής γενομένης από τις εταιρείες Catering και διοργάνωσης εκδηλώσεων, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και η ΑΑΔΕ θα επιλέξουν πιλοτικά στην αρχή και στη συνέχεια ευρύτερα, μια λίστα επαγγελματιών οι οποίοι στο παρελθόν είχαν υποχρέωση τήρησης των λεγόμενων πρόσθετων βιβλίων (καταργήθηκαν για πολλούς το 2013) και τώρα έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια στη μη έκδοση αποδείξεων. Πιθανοί «στόχοι», χωρίς να έχουν ληφθεί ακόμα οριστικές αποφάσεις, είναι οι γιατροί, γυμναστήρια, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, κ.α

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα