bpbg
bpbg

«Γκάζωσαν» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο τέλος του 2019

Το νούμερο ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων που πέτυχε το 2019 η ελληνική αγορά είναι αρκετό για να χαμογελούν οι επαγγελματίες του κλάδου

Μπορεί το νούμερο των 114.110 ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων που πέτυχε το 2019 η ελληνική αγορά αυτοκινήτου να είναι αισθητά χαμηλότερο από τις ευδαιμονικές προ κρίσης εποχές, όπου πωλούνταν κατά μέσο όρο περί τις 250.000 μονάδες ετησίως, ωστόσο είναι αρκετό για να χαμογελούν οι επαγγελματίες του κλάδου.

Η θετική ένδειξη στο… κοντέρ είχε φανεί από το περασμένο καλοκαίρι, όπου τον Ιούλιο του 2019 οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων της χώρας μας τον Ιούλιο έκαναν ρεκόρ δεκαετίας (σ.σ. με 11.800 ταξινομήσεις), στο δεκάμηνο του έτους (Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019) η άνοδος ήταν πάλι σημαντική, και όλη αυτή η τάση επιβεβαιώθηκε με το τελικό +10,3% που «έγραψαν» οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας τη χρονιά που μόλις πέρασε. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τον μήνα Δεκέμβριο πουλήθηκαν στην Ελλάδα 6.598 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 23,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Ακτινογραφώντας αυτές τις 114.110 πωλήσεις, αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από τα συνήθη Ι.Χ. επιβατηγά, μεγάλο κομμάτι της περσινής πίτας των πωλήσεων κέρδισαν τα καινούργια φορτηγά με 8.399 μονάδες (+15,8% σε σχέση με το 2018). Εντυπωσιακή ήταν η ζήτηση και για καινούργια λεωφορεία που οδήγησε σε πωλήσεις 364 μονάδων (+38,4%), ενώ αυξημένες ήταν καθ’ όλη τη διάρκεια του περασμένου έτους οι πωλήσεις των δικύκλων με αύξηση 14,5% και 38.230 μονάδες.

Για να υπάρχει μία σχετικά ενδεικτική εικόνα τού πώς κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου εκτός των ελληνικών συνόρων, αναφέρεται ότι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Νοέμβριο του 2019 πουλήθηκαν 1.175.959 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 4,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την Ελλάδα να συμβάλλει στον παραπάνω αριθμό με πωλήσεις 7.464 οχημάτων.

Ανά καύσιμο και ανά τύπο Ι.Χ.

Σε ό,τι αφορά, τώρα, τις προτιμήσεις των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων σε σχέση με το καύσιμο κίνησης, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων παραμένει ο αδιαμφισβήτητος νικητής, καθώς επί του συνόλου των πωλήσεων άγγιξαν το 65,1%.

Στη σχετική λίστα ακολουθούν διακριτά πιο πίσω οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων καινούργιων αυτοκινήτων με ποσοστό 26,6%, ενώ με αυξητικό πρόσημο αλλά μικρό μερίδιο αγοράς έπονται τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν «καθαρές» πηγές κίνησης. Ειδικότερα, τα υβριδικά μοντέλα «έγραψαν» το 2019 πωλήσεις της τάξης του +5,8%, στα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο αντιστοιχεί για πέρσι συνολικά το 1,4% των πωλήσεων, και τέλος οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (σ.σ. που παραμένουν ακριβό «σπορ» τουλάχιστον για τη χώρα μας) οι αντίστοιχες πωλήσεως καινούργιων μονάδων κυμάνθηκε στο +0,4%.

Αναφορικά, τέλος, με τους τύπους των οχημάτων σημειώνεται ότι από το σύνολο των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2019, τα οχήματα SUV κατέλαβαν το 48,7%, από το 39,1% που ήταν το 2018. Από τις κατηγορίες που σημείωσαν μεγάλη αύξηση στα οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV) ήταν η κατηγορία Β και C με ποσοστά 28,5% και 23,9% αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης