Κάμερες ασφαλείας στα βαγόνια του Μετρό

«Πράσινο φως» άναψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στο να μπουν κάμερες ασφαλείας μέσα στους 17 νέους συρμούς 3η γενιάς του Μετρό των γραμμών 2 (Ανθούπολη – Ελληνικό) και 3 (Αγία Μαρίνα – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο).

Μία κίνηση που γίνεται υπό τον φόβος τρομοκρατικού χτυπήματος από το εγχώριο αντάρτικο πόλης ή από τζιχαντιστές, αλλά και για τον εντοπισμό τυχόν δράσης πορτοφολάδων και άλλων κακοποιών στοιχείων. Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από του συρμούς και κοντά στις πόρτες εξόδου – εισόδου των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει, τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία του Μέτρο «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπός της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με την χρήση μέτρων λιγότερο επαχθών για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το Μετρό (προσωπικό ασφαλείας, κ.λπ.).

Όμως, η ΣΤΑΣΥ επανήλθε με νέο αίτημα για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς που έχει θέσει σε κυκλοφορία στις γραμμές 2 και 3. Η Αρχή επισημαίνει, στην σχετική απόφασή της, ότι ο αποτρεπτικός ρόλος των καμερών μέσα στους συρμούς είναι αδιαμφισβήτητος, όμως δεν έχει τεκμηριωθεί με επάρκεια η καταστολή και η αντιμετώπιση που προσφέρουν οι κάμερες την στιγμή που εξελίσσεται το περιστατικό (η αντιμετώπιση του περιστατικού ασφαλείας στον πραγματικό χρόνο).

Αντίθετη άποψη εξέφρασε η ΣΤΑΣΥ πάνω στο θέμα αυτό, επισημαίνοντας ότι άλλα ηπιότερα μέτρα ασφαλείας δεν είναι τόσο αποτελεσματικά. Μάλιστα η εταιρεία προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι:
– τυχόν φυσικά μέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το μήκος και εύρος του δικτύου,
– τα τεχνολογικά μέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήματα εικονοληψίας δεν μπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθμό τρομοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιμες πράξεις, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν σε σημαντικό βαθμό ενέργειες ενάντια σε προστατευόμενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή μείζονος περιστατικού μαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα μέρη του δικτύου.

Εξάλλου, οι κάμερες:
-παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρμού, καθώς και στο περιπολούν προσωπικό ασφαλείας που κινείται στους συρμούς,
-παρέχουν δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρμό,
-λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιμες εγκληματικές ή παραβατικές ενέργειες,
-συμβάλλουν στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών, αφού λειτουργούν ως μηχανισμός αυτοελέγχου σε σημαντικό αριθμό επίδοξων για εγκληματική ή αντικοινωνική δραστηριότητα.

Έτσι, η Αρχή επέτρεψε την εγκατάσταση των καμερών στους 17 νέους συρμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό, θέτοντας ως προϋπόθεση ότι μέσα στους συρμούς θα υπάρχει πινακίδα με την οποία θα ενημερώνεται το επιβατικό κοινό για τις κάμερες και ότι όλες τις ημέρες της εβδομάδας (εργάσιμες και αργίες) οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που θα τηρούνται.

Ακόμη, η Αρχή έθεσε και τις εξής προϋποθέσεις για την τοποθέτηση των καμερών:
– Ο χρόνος τήρησης των βίντεο από τις κάμερες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 48 ώρες.
– Η πρόσβαση στο καταγεγραμμένο υλικό να γίνεται μόνο από εξουσιοδοτημένα άτομα και η αφαίρεση του αποσπώμενου αποθηκευτικού μέσου θα μπορεί να γίνει μόνο με τη χρήση μηχανικού κλειδιού.
– Κάθε πρόσβαση και εξαγωγή υλικού από τον ειδικό σταθμό εργασίας θα καταγράφεται.
– Θα πρέπει να συνταχθεί και να εφαρμοστεί εσωτερικός κώδικας δεοντολογίας και σχετικό κανονιστικό πλαίσιο για την επεξεργασία των δεδομένων.
– Θα πρέπει να πραγματοποιείται μόνο επεξεργασία εικόνας και όχι ήχου από το σύστημα βιντεοεπιτήρησης.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα