Μηνύματα προς όλους από τον Κυριάκο…

Με το κλείσιμο των εκκλησιών, που κάποιοι θεωρούσαν αδιανόητο σε περίοδο δεξιάς διακυβέρνησης, ο πρωθυπουργός απέδειξε ότι δεν υπολογίζει κληρικούς, ιδεοληψίες και στηρίζεται στη λογική και μόνο των πολιτών

Μία από τις δημοφιλέστερες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυτές τις ημέρες που «μένουμε σπίτι» ήταν το «ποιος θα το περίμενε πως μία δεξιά κυβέρνηση θα έκλεινε τις εκκλησίες». Εξάλλου, η ιεραρχία έχει ταυτιστεί με τη ρήση «η δεξιά του κυρίου», που βοήθησε το 2004 τον Κώστα Καραμανλή στην εκλογική μάχη, όπως έγινε και το 2007, όμως το 2009 τήρησε αυστηρή ουδετερότητα, κάτι που βόλεψε αφάνταστα τον Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος έτσι κι αλλιώς θα κέρδιζε.

Του Μιχάλη Κωτσάκου

Κάπως έτσι είχαμε συνηθίσει τη δυστοκία εκ μέρους των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας να λάβουν θέση, ακόμη και όταν οι επιστήμονες έσκιζαν τα πτυχία τους λέγοντας ότι και η στιγμιαία ενέργεια της Θείας Μετάληψης μπορεί να προκαλέσει τεράστια ζημιά στην κοινότητα και ξαφνικά να χαθεί η μπάλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, Έλενα Ράπτη, έτρεξε να μεταλάβει, φροντίζοντας για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους να το κάνει γνωστό σε όλο το εκλογικό σώμα της Θεσσαλονίκης. Η ατρόμητη Ράπτη, όπως και άλλα στελέχη της Ν.Δ. συν κάποιοι από τους ιεράρχες, προκάλεσε την οργή του πρωθυπουργού, που έβλεπε ότι η συνάθροιση στις εκκλησίες, ιδιαίτερα των μεγάλων σε ηλικία ανθρώπων, που στατιστικά είναι οι πιο επιβαρυμένοι στην υγεία τους, θα δημιουργούσε τεράστια ζημιά και ο κορωνοϊός θα έτρεχε με ταχύτητες φωτός.

Η αλήθεια είναι ότι ο ίδιος δεν ήθελε να ακολουθήσει την τακτική του Κώστα Σημίτη και να εναντιωθεί στην εκκλησία, αλλά ταυτόχρονα δεν το απέκλεισε, καθώς για τον πρωθυπουργό –όπως τόνισε και στο τελευταίο διάγγελμά του– προέχει η δημόσια υγεία. Το 2000 ο τότε πρωθυπουργός ήρθε σε ευθεία ρήξη με την ηγεσία της Εκκλησίας και ειδικά με τον μακαριστό Χριστόδουλο για το θέμα των ταυτοτήτων. Όλοι ανέμεναν ότι ο Κώστας Σημίτης θα κάνει πίσω, αλλά όπως θυμούνται οι συνεργάτες του, η απάντησή του σε όσους του μίλαγαν για το πολιτικό κόστος ήταν σαφής: «Πρέπει οι πολίτες να ξεκαθαρίσουν στο μυαλό τους ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο».

Σίγουρα ουδείς μπορεί να βάλει το χέρι του στο ευαγγέλιο, ότι σκέφθηκε το ίδιο πράγμα ο Κυρ. Μητσοτάκης. Εξάλλου, άλλες οι συνθήκες του 2000 και διαφορετικές σήμερα. Όμως όπως το 2000 οι λογικοί άνθρωποι έβγαλαν το καπέλο στον κ. Σημίτη, έτσι και σήμερα πολίτες από όλο το πολιτικό φάσμα βγάζουν το καπέλο στον Κυριάκο. Μάλιστα, του αναγνωρίζουν ότι δεν «τρόμαξε» να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, παρά το γεγονός ότι ηγείται ενός συντηρητικού κόμματος, όταν το 2016 ο αριστερός προκάτοχός του Αλέξης Τσίπρας προτίμησε να καθαρίσει σαν αυγό τον τότε υπουργό Παιδείας (και εκ των παλαιοτέρων στελεχών της Ανανεωτικής Αριστεράς), Νίκο Φίλη, για το μάθημα των θρησκευτικών, πρωτίστως για να μη δυσαρεστήσει τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και όχι διότι φοβόταν ανατροπή του από τον Πάνο Καμένο. Κι όταν έκανε πίσω για ένα ήσσονος σημασίας θέμα, το πιθανότερο σήμερα με πρωθυπουργό τον Τσίπρα να στοιβάζονταν στις εκκλησίες γιαγιάδες και παππούδες.

 Νέο σκηνικό

Αν μη τι άλλο, ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε στην πράξη ότι δεν υπολογίζει το πολιτικό κόστος, στέλνοντας μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις ότι κερδίζει με το σπαθί του το να τον αποκαλούν οι πολίτες με το μικρό του όνομα «Κυριάκος», όπως είχε καταφέρει στο παρελθόν να φωνάζουν τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Με την απόφασή του να βάλει λουκέτο στις εκκλησίες και να κάνουμε Πάσχα χωρίς λειτουργίες κατ’ αρχάς εξέθεσε τους ιεράρχες και προσωπικά τον Ιερώνυμο, ο οποίος όλες τις προηγούμενες ημέρες έπαιζε καθυστερήσεις. Το να παρακαλά η Ιεραρχία τον πρωθυπουργό να λάβει το πολιτικό κόστος αποδεικνύει ότι οι ιεράρχες μας είναι κατώτεροι των περιστάσεων. Φυσικά, υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά η Πολιτεία δεν μπορεί να καθαιρέσει όλους αυτούς τους «άγιους πατέρες»  που υπερασπίζονταν ότι η Θεία Μετάληψη και ο αγιασμός στέλνουν στο πυρ τα εξώτερον τον κορωνοϊό. Ταυτόχρονα, ο πρωθυπουργός εξέθεσε και όλους εκείνους τους επιστήμονες που όπως η κα Γιαμαρέλου (έλεγε πως εάν πιστεύεις πραγματικά δεν κινδυνεύεις με τη μετάληψη), ή και άλλους που δίσταζαν να πουν ότι ο ιός μεταδίδεται με τη μετάληψη, ισχυριζόμενοι ότι δεν μπορούν να παρέμβουν σε αυτά γιατί άπτονται θεμάτων θρησκευτικής ελευθερίας και πίστης. Και κρατούσαν αυτήν τη στάση αρνούμενοι την επιστήμη τους, ακριβώς επειδή φοβόνταν τις επιθέσεις που θα δεχτούν. Η υποταγή της επιστήμης στη θρησκεία αποδεικνύεται ότι δεν είναι και το πιο ελπιδοφόρο.

 Στο περιθώριο οι θεομπαίχτες

Ο πρωθυπουργός ξεκαθαρίζει παράλληλα και τα πράγματα στο εσωτερικό του κόμματός του, ότι οι θεομπαίχτες που ποντάρουν στο χριστεπώνυμο πλήθος για την πολιτική τους επιβίωση δεν έχουν θέσει στη Νέα Δημοκρατία που αυτός θέλει. Είναι άλλο το να πιστεύει κάποιος στον Θεό, άλλο να εκκλησιάζεται, και είναι διαφορετικό πράγμα να λειτουργεί σαν ταλιμπάν για μερικές ψήφους.

Είναι απολύτως σαφές ότι ο Κυρ. Μητσοτάκης έχει αποφασίσει να στρίψει το κόμμα του προς το κέντρο και με την κίνησή του αυτή να κλείσει τις εκκλησίες έγινε αποδεκτός σε ένα νέο ακροατήριο, που πλέον έχει ανοιχτά ώτα για να ακούσει την πρόταση του πρωθυπουργού. Άνθρωποι που χρησιμοποιούν τη λογική τους και οι πολύ λογικές κινήσεις του κ. Μητσοτάκη τούς προκαλούν ενδιαφέρον. Όσο για τους καθαρόαιμους δεξιούς, που αρέσκονται πολλές φορές σε ακραίες εκφράσεις, τώρα γνωρίζουν πως ναι μεν έχουν θέση σε ένα μεγάλο πολυσυλλεκτικό κόμμα, αλλά δεν μπορούν να καθορίζουν την πορεία του.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα