Οι άνθρωποί του, η δύναμή του

Το πολυτιμότερο κεφάλαιο για μια εταιρεία είναι οι άνθρωποι που εργάζονται σε αυτήν. Η ΟΠΑΠ Α.Ε., δραστηριοποιούμενη σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, θέτει ως πρώτη προτεραιότητα τη δημιουργία των συνθηκών εκείνων που θα οδηγήσουν σε αύξηση της παραγωγικότητας και ικανοποίησης των ανθρώπων της, στους οποίους επενδύει αμείωτα γνωρίζοντας ότι αποτελούν το σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της.

Στην ΟΠΑΠ Α.Ε. απασχολούνται 248 άτομα, εκ των οποίων 201 άτομα είναι αορίστου χρόνου, 37 άτομα ορισμένου χρόνου και 10 άτομα είναι ευκαιριακά απασχολούμενα. Μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά (σ.σ. στοιχεία στις 31/12/2012) για τους εργαζόμενους στον ΟΠΑΠ συνοψίζονται στα εξής:

# Ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων είναι τα 45 χρόνια.

# Το ποσοστό αποχωρήσεων ήταν 6%, κυρίως λόγω συνταξιοδότησης.

# Το ποσοστό των μεσαίων, ανώτερων και ανώτατων στελεχών ανέρχεται στο 35,88%.

# Από το σύνολο των εργαζομένων, οι 111 είναι ανώτερου και ανώτατου μορφωτικού επιπέδου, οι 128 μέσης εκπαίδευσης, ενώ οι 9 υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

# Η αναλογία ανδρών-γυναικών στο σύνολο των εργαζομένων είναι σχεδόν μοιρασμένη (112 άνδρες, 136 γυναίκες).

Μέριμνα για το ανθρώπινο δυναμικό

Η ΟΠΑΠ Α.Ε. αποδεικνύει τη μέριμνα για το ανθρώπινο δυναμικό της μέσω των ενεργειών της στους εξής τομείς:

# Ανάπτυξη εργαζομένων: Η εταιρεία εφαρμόζει ένα σύστημα αξιολόγησης της απόδοσης βάσει συγκεκριμένων αντικειμενικών κριτηρίων που συνδέεται με τους στόχους της εταιρείας. Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης συμβάλλει σημαντικά στην υποστήριξη της ανάπτυξης των εργαζομένων, καθώς λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες δεξιότητες, ιδιαίτερες ικανότητες και αδυναμίες του εργαζόμενου, δίνονται προτάσεις για τη βελτίωση της παραγωγικότητάς του στην κατεύθυνση της επίτευξης των επαγγελματικών του στόχων και τις προοπτικές καριέρας του. Επίσης, η ανάπτυξη επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής συστήματος προαγωγών βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, της δυνατότητας εσωτερικής κάλυψης θέσεων και δυνατότητας διαρκούς επαγγελματικής κατάρτισης όλου του προσωπικού με ίσους όρους χωρίς διακρίσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών ή σε βάρος κοινωνικά μειονεκτικών ή κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων.

# Εκπαίδευση και επιμόρφωση προσωπικού: Επειδή η επιχειρηματική επιτυχία εξασφαλίζεται από τις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού, η ΟΠΑΠ Α.Ε. φροντίζει να παρέχονται δυνατότητες εκπαίδευσης στους εργαζόμενους, έτσι ώστε να είναι ενημερωμένοι για τις τελευταίες εξελίξεις στον επαγγελματικό τους χώρο.

Υλοποιεί συγκεκριμένη πολιτική επιμόρφωσης και πιστοποίησης εργαζομένων σε βραχυχρόνια προγράμματα-σεμινάρια τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό και χρηματοδότησης προπτυχιακών, μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών, βάσει στόχων που προκύπτουν από την αξιολόγηση της απόδοσης του εργαζομένου. Επίσης, εκπαίδευση παρέχεται σε νεοπροσληφθέντες σε θέματα λειτουργίας και οργάνωσης της εταιρείας, στον ρόλο της συγκεκριμένης θέσης, στα Διαχειριστικά Συστήματα και στην ασφάλεια δεδομένων.

Εκπαιδευτικές ανάγκες, επιπλέον, προκύπτουν και καλύπτονται είτε μετά από εναλλαγή θέσεων εργασίας μέσω καθοδήγησης στη νέα θέση, είτε μετά από αλλαγή σε κάποια από τις διεργασίες/λειτουργίες της εταιρείας και ειδικά σε περίπτωση εισαγωγής νέου παιχνιδιού ή αναμόρφωσής του. Επίσης, η εταιρεία στο πλαίσιο και της κοινωνικής της πολιτικής δίνει τη δυνατότητα διενέργειας πρακτικής άσκησης σε σπουδαστές.

# Παροχές προς τους εργαζόμενους: Η ΟΠΑΠ Α.Ε. έχει δεσμευτεί και έχει καθιερώσει ένα ελκυστικό πρόγραμμα οικειοθελών παροχών που περιλαμβάνει πρόσθετη ασφαλιστική κάλυψη και συνταξιοδοτική παροχή, οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ηθική και υλική ανταμοιβή για εξαιρετικές πράξεις ή υψηλή παραγωγικότητα, χορήγηση αδειών για μετεκπαίδευση, διάθεση στα στελέχη της εταιρείας κινητών και άλλου εξοπλισμού, μέριμνα τέκνων, συμμετοχή σε προγράμματα ποιότητας ζωής που συνδέονται με ψυχαγωγικές δραστηριότητες και δυνατότητες άσκησης, χορήγηση ατομικών δανείων, αμοιβών για μη δεδουλευμένο χρόνο σε περιπτώσεις προσωπικών ημερών, εκλογικών αδειών, αδειών πένθους, δυνατότητα ευέλικτου ωραρίου για την ισορροπία εργασίας – οικογένειας κ.ά.

# Συμμετοχή εργαζομένων στη λήψη αποφάσεων: Η συνεργασία διοίκησης και εργαζομένων στηρίζεται σε αμοιβαία κατανόηση και ανταλλαγή πληροφοριών είτε μέσω των γενικών διευθύνσεων, είτε μέσω των επιτροπών, οι οποίες καταρτίζουν προτάσεις και εισηγήσεις προς το Διοικητικό Συμβούλιο. Επίσης, η διοίκηση βρίσκεται σε επικοινωνία με το συνδικαλιστικό όργανο ΣΥ-ΟΠΑΠ (Σύλλογο Υπαλλήλων της εταιρείας) και έχει εδραιωθεί ένα σύστημα εσωτερικής επικοινωνίας κάνοντας χρήση μέσων όπως το εσωτερικό socialportal και η ηλεκτρονική ενημέρωση (e-mails).

# Υγεία και Ασφάλεια στην εργασία: Η Υπηρεσία Υγιεινής και Ασφάλειας Εργασίας, που αποτελείται από τον τεχνικό ασφαλείας, τον γιατρό εργασίας και εκπροσώπους των εργαζομένων, εστιάζει σε θέματα υγιεινής, ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων, καθώς και οργάνωσης των παραγωγικών διαδικασιών και του εργασιακού περιβάλλοντος. Έχοντας συμβουλευτικό ρόλο, προβαίνει σε εισηγήσεις προς τη διοίκηση της εταιρείας στα παραπάνω θέματα. Επιπλέον, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας λειτουργεί χώρος παροχής Α΄ Βοηθειών, όπου πραγματοποιούνται και οι επισκέψεις του γιατρού εργασίας, υπάρχουν εξοπλισμένα φαρμακεία σε κάθε όροφο, όπως και αυτόματοι εξωτερικοί απινιδωτές (ΑED). Γίνονται παρεμβάσεις βελτίωσης των φυσικών παραγόντων (φωτισμού, αέρα, θορύβου) στα γραφεία μετά από μετρήσεις που πραγματοποιούνται ετησίως και υλοποιούνται προγραμματισμένες εκκενώσεις κτιρίων για εφαρμογή του πλάνου διαφυγής. Έχουν συσταθεί και εκπαιδεύονται Ομάδες Α΄ Βοηθειών και Πυροπροστασίας.

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα