Όρτσα τα πανιά της κρουαζιέρας

Με ρυθμούς ρεκόρ συνεχίζει να αναπτύσσεται ο κλάδος της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο, κι αυτή η τάση αναμένεται να επικρατήσει και τη νέα χρονιά που μόλις ξεκίνησε, όπως τουλάχιστον αποκαλύπτουν τα στοιχεία που πριν από λίγες ημέρες δημοσιοποίησε η CLIA, η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Με σχεδόν 24.000.000 επιβάτες, οι οποίοι αναμένεται να ταξιδεύσουν το 2016, o κλάδος μόνο σημάδια «κόπωσης» δεν δείχνει, αντιθέτως παρουσιάζει κατακόρυφη αύξηση συγκριτικά με τα 15 εκατ. επιβατών μόλις 10 χρόνια πριν (2006), ή ακόμη και τα 1,4 εκατομμύρια το 1980 όταν η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας CLIA άρχισε να παρακολουθεί την επιβατική κίνηση.

Είναι αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με την CLIA, οι εταιρείες κρουαζιέρας που είναι μέλη της Ένωσης θα δρομολογήσουν, εντός του 2016, 27 νέα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια, επένδυση που ξεπερνά συνολικά τα 6,5 δισεκατομμύρια μόνο για ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια. Υπογραμμίζεται επίσης ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες δέχονται πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για τα ταξίδια κρουαζιέρας, με 8 στους 10 να δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση στις πωλήσεις κρουαζιέρας το 2016 σε σχέση με πέρυσι.

Για τους μη γνωρίζοντες, να πούμε ότι η κρουαζιέρα αποφέρει ένα σημαντικό, θετικό αντίκτυπο στην οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι δαπάνες του κλάδου της κρουαζιέρας ανήλθαν στα 119,9 δισεκατομμύρια παγκοσμίως, προσφέροντας εργασία πλήρους απασχόλησης σε 939.232 υπαλλήλους, με συνολικό εισόδημα 39,3 δισεκατομμύρια το 2014.

Οι 13 τάσεις
Οι προτιμήσεις των σύγχρονων ταξιδιωτών έχουν εξελιχθεί και ένας βασικός λόγος των θετικών ρυθμών ανάπτυξης της κρουαζιέρας οφείλεται στο γεγονός ότι ο κλάδος αφουγκράζεται τις παραπάνω ανάγκες. Υπό αυτό το πρίσμα, οι 13 σύγχρονες τάσεις στην παγκόσμια κρουαζιέρα σκιαγραφούνται ως εξής:

1] Ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε ποτάμι: Οι κρουαζιέρες σε ποτάμι γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, αναδεικνύοντας τη μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία που προσφέρουν στους επίδοξους ταξιδιώτες. Οι εταιρείες κρουαζιέρας, μέλη της CLIA, αναπτύσσουν επί του παρόντος 170 κρουαζιερόπλοια με την προσθήκη 18 νέων πλοίων για το 2016 (σ.σ. αύξηση άνω του 10%).

2] Περισσότερα πλοία, περισσότερες επιλογές: Το 2015 υπήρχαν συνολικά 471 κρουαζιερόπλοια με επιπλέον 27 ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια προγραμματισμένα να βρίσκονται εν ενεργεία το 2016.

3] Και η Ασία στον χάρτη: Πριν από πέντε χρόνια, τα ταξίδια κρουαζιέρας ήταν σχεδόν άγνωστα στην Ασία. Σήμερα, η περιοχή είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στον κλάδο. Μεταξύ 2012 και 2014, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε από 775.000 σε περίπου 1,4 εκατ. επιβάτες, ένα ετήσιο σύνθετο ποσοστό αύξησης 34%.

4] Το αυστραλιανό ρεκόρ: Η Αυστραλία εξακολουθεί να σημειώνει αύξηση ρεκόρ, ξεπερνώντας, μάλιστα, ένα σημαντικό ορόσημο το 2014, με τους επιβάτες να ανέρχονται σε περισσότερους από 1.000.000 σε ένα ημερολογιακό έτος. Μέσα σε 10 χρόνια, οι επιβάτες κρουαζιέρας της Αυστραλίας έχουν αυξηθεί κατά 6 φορές, από μια βάση 158.000 επιβατών το 2004.

5] Ειδικοί της κρουαζιέρας: Ο κλάδος συνεχίζει να αξιοποιεί την εμπειρία των ειδικών με στόχο τον καλύτερη σχεδιασμό του ταξιδιωτικού προγράμματος. Σήμερα, υπάρχουν πάνω από 30.000 ταξιδιωτικοί πράκτορες, μέλη της CLIA, παγκοσμίως συγκριτικά με τους 12.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες του 2010.

6] Συνδεσιμότητα και Κρουαζιέρα: Η επιθυμία των πελατών να παραμένουν συνδεδεμένοι ηλεκτρονικά ενώ ταξιδεύουν έχει γίνει προτεραιότητα για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Τα περισσότερα από τα κρουαζιερόπλοια σήμερα προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία λειτουργιών όπως Wi-Fi, εν πλω αποστολή γραπτών μηνυμάτων και επιλογές δεδομένων.

7] Αγάπη για την πολυτέλεια: Η επιθυμία για πολυτελή ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται. Εξειδικευμένες κρουαζιέρες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις με εκδρομές με ιστιοπλοϊκά, με προσωπικές υπηρεσίες concierge, ιδιωτικές εκδρομές, γκουρμέ γεύματα και προσωπική υπηρεσία μπάτλερ.

8] Γνωστά brands εν πλω: Οι γραμμές κρουαζιέρας αξιοποιούν το ενδιαφέρον των brands για την προώθηση των εμπορικών σημάτων τους στους νέους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Γνωστά brands ταξιδεύουν εν πλω: από τα φιλικά προς την οικογένεια LEGO και Dr. Seuss, μέχρι τα πολυτελή Hermes και Veuve Clicquot, αλλά και τις γνωστές επιλογές για φαγητό (π.χ. εστιατόρια Johnny Rockets και Margaritaville).

9] Τα πλοία είναι ο προορισμός: Ενώ τα κρουαζιερόπλοια κάποτε θεωρούνταν ένα μέσο μεταφοράς για να φτάσουμε σε ένα επιθυμητό προορισμό, σήμερα, για πολλούς, ένα κρουαζιερόπλοιο προσφέρει την εμπειρία ενός προορισμού. Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια προσφέρουν πρωτόγνωρες εμπειρίες και ανέσεις στους ταξιδιώτες: από παραγωγές του Μπρόντγουεϊ και καταστήματα γνωστών σχεδιαστών μέχρι εναέριες διαδρομές και συγκρουόμενα.

10] Διανυκτέρευση: Πολλά κρουαζιερόπλοια προσφέρουν διανυκτερεύσεις σε καθορισμένα λιμάνια προσέγγισης για να προσφέρουν στους επιβάτες τους την ευκαιρία να απολαύσουν πλήρως τις διαθέσιμες εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός.

11] Μεγάλες ταξιδιωτικές εμπειρίες: Η κρουαζιέρα έχει γίνει μια δημοφιλής επιλογή για οικογενειακή επανένωση ή για τις οικογενειακές διακοπές – εμπειρία ζωής. Με ανέσεις που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες κάθε ηλικίας, από μικρά παιδιά μέχρι ηλικιωμένους, οι κρουαζιέρες προσφέρουν την συντροφικότητα (και την ανεξαρτησία) που καθιστά ένα οικογενειακό, και μάλιστα διαφορετικών γενεών, ταξίδι επιτυχημένο.

12] Κρουαζιέρα με Εθελοντισμό: Περισσότερες κρουαζιέρες με εθελοντικό χαρακτήρα είναι διαθέσιμες από το 2016 με διάφορα πλοία, συμπεριλαμβανομένων και εκδρομών για να βοηθηθούν περιοχές που έχουν ανάγκη σε όλο τον κόσμο. Αυτές οι εθελοντικού περιεχομένου κρουαζιέρες προσφέρουν μια θαυμάσια ευκαιρία για να υπάρξει μια ουσιώδης διαφορά στις κοινότητες που τα κρουαζιερόπλοια επισκέπτονται και συγχρόνως μια σπάνια εμπειρία για να αγκαλιαστεί η τοπική κουλτούρα.

13] Προσαρμογή στην πολιτισμική ιδιαιτερότητα: Οι γραμμές κρουαζιέρας συνεχίζουν να προσαρμόζουν τα κρουαζιερόπλοια τους βάσει της κουλτούρας των επιβατών. Στα πλοία ενσωματώνονται από επιλεγμένα καταστήματα μέχρι και εστιατόρια, με στόχο να εξυπηρετήσουν τις ξεχωριστές πολιτισμικές ανάγκες των επισκεπτών, σεβόμενοι πάντα τους τόπους προορισμού.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα