Πηγές ΥΠΕΘΑ: «Δεν καταρρίφθηκε το Mirage 2000-5»

Τέλος στις φημολογία ότι η πτώση του ελληνικού μαχητικού αεροσκάφους μπορεί να οφείλετε σε επιθετική ενέργεια από την Τουρκία, επιχειρεί να βάλει με διαρροές το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με τη φράση: «Δεν καταρρίφθηκε από τουρκικά μαχητικά το Mirage 2000-5 Mk2».

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στην οθόνη αναχαίτισης στο κέντρο επιχειρήσεων της Πενταγώνου φαίνεται πως τη στιγμή που χάθηκε το σήμα από το γαλλικής κατασκευής μαχητικό α/φ τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ανατολικά του 25ου μεσημβρινού με κατεύθυνση προς τη βάση τους. Ως πιθανότερη εκδοχή δίδεται είτε αυτή της μηχανικής βλάβης, είτε του να υπήρξε πρόβλημα στον πιλότο του Mirage 200-5. Το αεροσκάφος που χάθηκε, πετούσε σε ύψος μεταξύ 6 και 7.000 ποδών. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, αλλά είχε χαμηλή νέφωση σε κάποιο σημείο.

Η επίσημη ανακοίνωση από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας

Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στην φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου. Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος.

Αντιπτέραρχος ε.α. Γεωργούσης: «Μη συνηθισμένο γεγονός»

«Η πτώση ενός αεροσκάφους, και δη μαχητικού, το οποίο χειρίζεται ένας έμπειρος πιλότος, χωρίς να αναφέρει κάτι -εξ όσων ξέρω δεν μίλησε καθόλου- δεν είναι συνηθισμένο γεγονός. Ήταν σε μία αποστολή συνηθισμένη για την Πολεμική Αεροπορία. Επέστρεφε από την αποστολή και ξαφνικά χάθηκε. Στο συμπέρασμα που έχει μαζευτεί από την εμπειρία τέτοιων ατυχημάτων, όταν χάνουμε ένα αεροπλάνο με τον πιλότο του χωρίς να μιλήσει ο πιλότος, το πρώτο που πρέπει να διερευνήσουμε, είναι το πρόβλημα στον πιλότο και όχι στο αεροπλάνο. Συνήθως, όταν έχει βλάβη το αεροπλάνο, ο πιλότος μιλάει και προσπαθεί να διαχειριστεί τη βλάβη. Στην προκειμένη περίπτωση ξέρω ότι δεν μίλησε και χάθηκε μαζί του».

Τα παραπάνω δήλωσε ο Βαγγέλης Γεωργούσης, πτέραρχος εν αποστρατεία, στον ρ/σ Θέμα 104,6 FM. «Οι καιρικές συνθήκες που σήμερα επικρατούσαν στο Αιγαίο, δεν ήταν και οι καλύτερες από πλευράς ορατότητας, αλλά δεν ήταν κάτι ακραίο, που να δημιουργούσε πρόβλημα σε έναν έμπειρο ιπτάμενο. Δεν νομίζω ότι οι καιρικές συνθήκες είναι βασική αιτία πρόκλησης αυτού του ατυχήματος» κατέληξε ο απόστρατος ανώτατος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας.

Διαβάστε επίσης