Πολιτικό τετ-α-τετ με οικοδεσπότη τα ΕΛ.ΠΕ.

Υψηλοί προσκεκλημένοι πέρασαν την περασμένη Παρασκευή (10/6) το κατώφλι των εγκαταστάσεων των Ελληνικών Πετρελαίων στον Ασπρόπυργο. Ο λόγος για τους Έλληνες ευρωβουλευτές Στέλιο Κούλογλου (ΣΥΡΙΖΑ), Δημήτρη Παπαδημούλη (ΣΥΡΙΖΑ), Κώστα Χρυσόγονο (ΣΥΡΙΖΑ), Γιώργο Κύρτσο (Ν.Δ.), Νίκο Ανδρουλάκη (ΠΑΣΟΚ) και Σοφία Σακοράφα (ανεξάρτητη) οι οποίοι είχαν ενημερωτική συνάντηση με τη διοίκηση της εταιρείας.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Από την πλευρά της εταιρείας το «παρών» στη συνάντηση έδωσαν ο πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε., Στάθης Τσοτσορός, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ., Γρηγόρης Στεργιούλης, ο ανώτερος διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού, Βιομηχανικών Δραστηριοτήτων και Συμμετοχών Ομίλου, Διομήδης Σταμούλης, ο γενικός διευθυντής Εφοδιασμού, Διύλισης & Πωλήσεων Ομίλου, Ιωάννης Ψυχογιός, η ανώτερη διευθύντρια Υγιεινής, Ασφάλειας, Περιβάλλοντος & Βιώσιμης Ανάπτυξης Ομίλου, Πηνελόπη Παγώνη, η διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων Ομίλου, Λιάνα Γούτα,  και ο γενικός διευθυντής Έρευνας και Παραγωγής Υδρογονανθράκων, Γιάννης Γρηγορίου. Επίσης συμμετείχαν ο ανώτερος διευθυντής ΒΕΑ, Στυλιανός Τριανταφύλλου καθώς και ο ανώτερος διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ., Γιάννης Κορωναίος.

Οι ευρωβουλευτές έτυχαν ζεστής υποδοχής από τα στελέχη του ομίλου και κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής θέματα:

# Ο κομβικός ρόλος που διαδραματίζουν τα ΕΛ.ΠΕ. ως ηγετικός ενεργειακός όμιλος στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού.

# Η ανάλυση της τιμής αντλίας και οι φόροι και δασμοί στην αμόλυβδη βενζίνη.

# Οι σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια.

# Η επιπλέον επίπτωση των πολιτικών της Ε.Ε. στην ανταγωνιστικότητα των διυλιστηρίων της.

# Η επιβάρυνση κόστους των διυλιστηρίων της Ε.Ε. έναντι των ανταγωνιστών.

# Η μεταφορά ορισμένων διυλιστηρίων και νέων επενδύσεων μακριά από τις χώρες της Ε.Ε., με αρνητικές συνέπειες για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ε.Ε. και την απασχόληση, αλλά και με επιβάρυνση του φαινομένου της Κλιματικής Αλλαγής.

# Οι πολιτικές και οι νομοθεσίες που είναι υπό διαμόρφωση στην Ε.Ε. σήμερα και στο αμέσως επόμενο διάστημα και που επηρεάζουν το μέλλον του κλάδου (ζήτηση προϊόντων, κόστος διύλισης, επενδύσεις κλπ).

# Ο ρόλος της διύλισης στην παγκόσμια δράση κατά της Κλιματικής Αλλαγής και η συνεισφορά της στην επίτευξη των στόχων της συμφωνίας του COP21.

Στη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε ιδιαίτερα ότι, η μέση επιβάρυνση στη λειτουργία ενός ευρωπαϊκού διυλιστηρίου έναντι ενός μη ευρωπαϊκού, είναι αυτή τη στιγμή περίπου 4 δολάρια το βαρέλι, λόγω ακριβώς των κανονισμών που ισχύουν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Όπως ειπώθηκε στους ευρωβουλευτές τα καύσιμα της Ευρώπης πρέπει να συνεχίσουν να παράγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γιατί αυτό διασφαλίζει της ασφάλεια εφοδιασμού, ενισχύει τις εθνικές οικονομίες, ενώ στηρίζει την απασχόληση στα κράτη-μέλη. Ταυτόχρονα, η μετακίνηση διυλιστικής ικανότητας εκτός Ευρώπης στρέφεται τελικά κατά του περιβάλλοντος. Χαρακτηριστικό είναι ότι, για κάθε 100 μονάδες διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ένα ευρωπαϊκό διυλιστήριο, τα αντίστοιχα διυλιστήρια της Μέσης Ανατολής εκπέμπουν 35% παραπάνω εκπομπές. Όπως τονίστηκε, είναι υποχρέωση όλων των μερών –Ευρωκοινοβούλιο, κράτη-μέλη, κοινωνίες των πολιτών και εταιρείες διύλισης– να συνεργαστούν προκειμένου να διασφαλιστεί ένα βιώσιμο και αειφόρο ενεργειακό μέλλον για την Ευρώπη.

Θυμίζεται ότι η παραπάνω συνάντηση της διοίκησης των ΕΛ.ΠΕ. με Έλληνες ευρωβουλευτές αποτέλεσε συνέχεια πρόσφατης εκδήλωσης της Fuels Europe που είχε πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες, καθώς και της 6ης Συνάντησης του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Διύλισης που διεξήχθη στο Ευρωκοινοβούλιο. Στόχος αυτών των επαφών είναι να ενισχυθεί ο διάλογος μεταξύ των εταιρειών διύλισης και των ευρωπαϊκών θεσμών, προκειμένου να γίνουν γνωστές και να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στο διεθνές περιβάλλον.

Προστιθέμενη αξία…
Η προστιθέμενη αξία για την ευρωπαϊκή οικονομία από τον κλάδο διύλισης ανέρχεται ετησίως σε 23 δισ. ευρώ, οι φόροι που συλλέγονται από τις πωλήσεις πετρελαιοειδών ανέρχονται στα 270 δισ. ευρώ, οι επενδύσεις κάθε χρόνο αποτιμώνται στα 5 δισ. ευρώ, ενώ μόνο οι άμεσα απασχολούμενοι στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια ξεπερνούν τους 140.000 εργαζόμενους.

Η συνολική επίδραση του κλάδου στην ελληνική οικονομία φτάνει τα 3,8 δισ. ευρώ (2% του ΑΕΠ), οι θέσεις εργασίας –άμεσες και έμμεσες– ανέρχονται σε 40,6 χιλιάδες, ενώ υπολογίζεται πως για κάθε €1 προστιθέμενης αξίας στον κλάδο προκύπτουν 2,7 ευρώ ΑΕΠ στην εθνική οικονομία.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα