Στο μικροσκόπιο της υπηρεσίας διερεύνησης ατυχημάτων το «Raptor»
Πού επικεντρώνονται οι έρευνες
Λιγοστεύουν οι ελπίδες για την ανεύρεση επιζώντων από το ναυάγιο του «Raptor» στα ανοιχτά της Λέσβου.
Για τρίτη ημέρα, πλωτά και εναέρια μέσα«χτενίζουν» την περιοχή, προκειμένου να εντοπίσουν καάποιον από τους 12 ναυαγούς, ωστόσο το έργο τους δυσκολεύουν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Ειδικότερα, επιχειρούν ένα περιπολικό του Λιμενικού, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, ένα γερμανικό πλοίο του ΝΑΤΟ, πέντε παραπλέοντα σκάφη και ένα αεροσκάφος της Frontex.
Μάλιστα, η ακτίνα των ερευνών έχει ανοίξει και, σύμφωνα με την ΕΡΤ, δεν περιορίζεται μόνο στα 4 ναυτικά μίλια, όπου βρίσκεται το κουφάρι του πλοίου σε βάθος 200 μέτρων μέσα στη θάλασσα.
Έρευνες γίνονται και από την στεριά, μήπως έχει παρασυρθεί κάποιος ναυτικός λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν. Μέχρι στιγμής, έχει διασωθεί σώος ένας Αιγύπτιος ναυτικός, ενώ ανασύρθηκε και μία σορός. Σύμφωνα με τον διασωθέντα, στην θάλασσα έπεσαν 4 με 5 ναυτικοί, αλλά δεν έχει εντοπιστεί κάποιο ίχνος τους.
Στη μαύρη λίστα της Ναυσιπλοΐας το «Raptor»
Παράλληλα με την επιχείρηση διάσωσης, βρίσκεται σε εξέλιξη και έρευνα για το φορτηγό πλοίο, που έγινε πιθανότατα «υγρός τάφος» για τους 12 ναυτικούς.
Σημειώνεται ότι στο νησί της Λέσβου έχει μεταβεί κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διεξαχθεί ενδελεχής διερεύνηση των αιτιών και των συνθηκών του ναυαγίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τόσο η πλοιοκτήτρια εταιρία του πλοίου, που έχει έδρα τον Λίβανο, όσο και το ίδιο το πλοίο βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στη μαύρη λίστα των ελεγκτικών φορέων της ναυσιπλοΐας για διάφορους λόγους.
Μεταξύ άλλων, το «Raptor» έφερε σημαία από τις Κομόρες, όπου πλοία με παρόμοια σημαία έχουν διαπιστωθεί ότι έχουν μία περίεργη, ύποπτη δραστηριότητα. Σύμφωνα με τη λίστα εκτίμησης κινδύνου του IMRRA είχε 60% πιθανότητα ατυχήματος ή δυστυχήματος, ενώ βρισκόταν και στη μαύρη λίστα του Paris MoU μαζί με πλοία που φέρουν σημαία Σιέρρα Λεόνε, Βανουάτου και Τανζανίας.
Υπογραμμίζεται ότι το MoU του Παρισιού αποτελείται από 27 συμμετέχουσες ναυτιλιακές διοικήσεις και καλύπτει τα ύδατα των ευρωπαϊκών παράκτιων κρατών και της λεκάνης του Βόρειου Ατλαντικού από τη Βόρεια Αμερική έως την Ευρώπη.
Επίσης, το «Raptor» βρισκόταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, σε ειδική λίστα από διάφορες Μυστικές Υπηρεσίες, αλλά και από την ΕΥΠ, καθώς είχε παρατηρηθεί ότι έκανε παραβάσεις ως προς το δηλωθέν φορτίο και τα δρομολόγια που ακολουθούσε.