Τα μυστικά της μεγάλης επιτυχίας

Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε το 2014 για τη Forthnet, η οποία καταφέρνει να ενισχύει συνεχώς τη θέση της στην από πολλές πλευρές χειμαζόμενη ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά. Με τον «αέρα» των 29 εκατομμυρίων ευρώ που μόλις άντλησε από την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) της, με τα οικονομικά μεγέθη της σε ανοδική τροχιά κι έχοντας όλα τα φώτα στραμμένα πάνω της, η εταιρεία προσβλέπει στο μέλλον με πολύ λιγότερες ανησυχίες και πολύ περισσότερες προσδοκίες.

Με τον ερχομό του νέου έτους ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και υπερκάλυψη κατά 2,2 φορές η ΑΜΚ της Forthnet, πιστοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο την εμπιστοσύνη τού επενδυτικού κοινού και των μετόχων στην αξία και στο μέλλον τής εταιρείας. Το μετοχικό κεφάλαιό της αυξήθηκε κατά 29.143.372,50 ευρώ, φτάνοντας τα 33.029.155,50 ευρώ. Είναι αξιοσημείωτο ότι είχαν εκδοθεί 97.144.575 νέες μετοχές με τιμή διάθεσης 0,30 ευρώ ανά μετοχή, με τη ζήτηση από τους επενδυτές να φτάνει τελικώς τις 213.829.444 μετοχές.

Καλά ενημερωμένες πηγές της αγοράς αποδίδουν πολλά από τα εύσημα στον διευθύνοντα σύμβουλο της Forthnet, Πάνο Παπαδόπουλο, ο οποίος κρατώντας χαμηλούς τόνους έχει καταφέρει να επαναφέρει την εταιρία στο δρόμο των επιτυχιών. Ο 43χρονος μάνατζερ γνωρίζει, άλλωστε, τη Forthnet σαν την παλάμη τού χεριού του αφού υπήρξε ιδρυτικό μέλος της και υπηρετεί την εταιρία που έφερε το ίντερνετ στη χώρα μας για περισσότερα από 20 χρόνια.

Πώς νίκησε τις «Κασσάνδρες»

Κι όμως, στα τέλη τού 2012 κύκλοι της τηλεπικοινωνιακής αγοράς εκτιμούσαν πως θα ήταν ανυπέρβλητες οι προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η Forthnet, όπως ήταν ο δανεισμός, η μείωση εσόδων, ο ανταγωνισμός με τον ΟΤΕ TV, σε συνδυασμό με τη μακροχρόνια ύφεση της ελληνικής οικονομίας. Αυτές οι πηγές, ωστόσο, διαψεύστηκαν πανηγυρικώς από τις τελευταίες εξελίξεις. Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο οι «Κασσάνδρες» αποδείχθηκε ότι δεν έβγαλαν σωστές «προφητείες», αφού σήμερα οι προοπτικές τής εταιρείας είναι κάτι παραπάνω από ευοίωνες.

Αξίζει σε αυτό το σημείο να τονιστεί πως πολύ πριν τους επενδυτές, η Forthnet είχε κατορθώσει να κερδίσει το καταναλωτικό κοινό, καθώς έκλεισε το προηγούμενο έτος (2013) με επιδόσεις που αποτελούν ιστορικά υψηλά. Ενδεικτικώς ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο σε συνδρομές συνολικώς και τους 450 χιλιάδες συνδρομητές συνδρομητικής τηλεόρασης.

Ηγέτης στην αγορά «3Play»

Η «ανατροπή» δεν ήταν σε καμία περίπτωση συμπτωματική, αλλά προέκυψε έπειτα από μία σειρά κινήσεων κι εργασιών προσεκτικά μελετημένων και, κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, εξαιρετικώς εύστοχων. Μία εταιρεία, άλλωστε, που κατόρθωσε σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους να ανατρέψει τα δεδομένα κι από αουτσάιντερ να θεωρείται σήμερα ρυθμιστής των εξελίξεων των τηλεπικοινωνιών, κατέχοντας αδιαμφισβήτητα την ηγετική θέση στην πιο δυναμική αγορά τού κλάδου, αυτή του «3Play», δεν μπορεί παρά να δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες. Η επιτυχία της, μάλιστα, αποκτά μεγαλύτερες διαστάσεις αν ληφθεί υπόψη πως η ανάκαμψη συνέβη σε περίοδο ύφεσης για την ελληνική οικονομία.

Ποιά είναι, επομένως, τα μυστικά τής επιτυχίας της; Κατ’ αρχάς, η Forthnet προχώρησε σε εξορθολογισμό τού κοστολογικού μοντέλου της, επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας και βελτιωμένη εσωτερική λειτουργία. Ταυτοχρόνως, απευθύνθηκε στο καταναλωτικό κοινό με νέα εμπορική πρόταση. Εκμεταλλευόμενη το αποκλειστικό τηλεοπτικό περιεχόμενο που διαθέτει η Nova, το οποίο καλύπτει όλες τις πιθανές προτιμήσεις τού κοινού, η Forthnet προχώρησε την άνοιξη του 2013 στo λανσάρισμα της υπηρεσίας «Nova 3Play». Αυτή αναδεικνύεται πλέον ως κεντρικό πεδίο τής επιχειρηματικής δράσης τής εταιρίας, με γρήγορο internet έως 24Mbps, σταθερή τηλεφωνία και πρόσβαση σε ποιοτικό θέαμα για όλη την οικογένεια, μέσα από περισσότερα από 250 αξιόλογα κανάλια.

Προκειμένου, μάλιστα, να ενισχύσει το περιεχόμενο του «Nova 3Play» η Forthnet δημιούργησε ένα νέο ψυχαγωγικό κανάλι, το «Novalife», που ενσωμάτωσε στη νέα υπηρεσία. Οι παραπάνω αναφερθείσες καινοτομίες βρήκαν ευρεία απήχηση στο καταναλωτικό κοινό, το οποίο τις αγκάλιασε αμέσως. Ακολουθώντας μία λογική διαρκούς βελτίωσης, η υπηρεσία «Nova 3Play» παρέχει και τη δυνατότητα εμπλουτισμού αναλόγως με τις προτιμήσεις κάθε οικογένειας, είτε με επιπλέον χρόνο ομιλίας είτε με προσθήκη περιεχομένου μέσω των καναλιών «Novasports» και «Novacinema».

Ο ΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ FORTHNET

45%     Forgendo

33%     Wind

6,5%    Vodafone

4,5%    ITE (Ίδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας)

Πρωταθλήτρια και στην αύξηση των ενεργών συνδέσεων

Η εισαγωγή τού «Nova 3Play» έμελλε να γίνει το κλειδί για την κατακόρυφη άνοδο της αξίας της μετοχής της Forthnet και για τα θετικά μεγέθη που εμφανίζει πλέον η εταιρεία. Ήδη άλλωστε από το πρώτο εννιάμηνο του 2013 η μείωση των εσόδων λιανικής επιβραδύνθηκε από το -8,9% στο -3,6%.

Παραλλήλως, η εταιρεία ενίσχυσε τη θέση της αισθητώς, αυξάνοντας και τις ενεργές συνδέσεις («LLU») κατά διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους παρόχους μαζί. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς τής Forthnet σε συνδρομητές «LLU» αυξήθηκε κατά 2,4%, φτάνοντας πλέον στο 30,7%.

 

Τα πιο ενδιαφέροντα πρωταθλήματα και ταινίες

Δείχνοντας αποφασισμένη να διατηρήσει την απόλυτη υπεροχή στο τηλεοπτικό θέαμα υψηλής ποιότητας και ενδιαφέροντος, το καλοκαίρι η Forthnet συνήψε μία σειρά σημαντικών συμφωνιών αποκλειστικού τηλεοπτικού περιεχομένου. Κορυφαία θεωρείται η επέκταση της συμφωνίας μέχρι και τη σεζόν 2016-2017 για το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, τη Super League δηλαδή, το οποίο συγκεντρώνει το συντριπτικώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον τού ελληνικού φίλαθλου κοινού.

Με την επέκταση της συμφωνίας πιστοποιούνται οι μακροχρόνιες καλές σχέσεις τής εταιρείας με τους ανθρώπους τού ελληνικού ποδοσφαίρου. Και αν εκείνη την περίοδο υπήρξαν κάποιες δημοσιογραφικές πένες που μείωναν την αξία αυτών των σχέσεων εξαιτίας τής μη ένταξης του Παναθηναϊκού, λίγους μόνο μήνες αργότερα ήρθε η ίδια η Super League να τις διαψεύσει. Τον περασμένο Νοέμβριο η Λίγκα ανακοίνωσε ότι και ο Παναθηναϊκός εντάσσεται στην κεντρική διαχείριση τηλεοπτικών δικαιωμάτων και για τις αγωνιστικές περιόδους 2015-2016 και 2016-2017, διαλύοντας κάθε αμφιβολία για τη θέση τής Forthnet στον ελληνικό αθλητισμό, όπως και των καναλιών «Novasports» ως αποκλειστικών τηλεοπτικών αναμεταδοτών των αγώνων τής κορυφαίας επαγγελματικής κατηγορίας τής χώρας μας.

Η στρατηγική επένδυση της Forthnet στον ελληνικό αθλητισμό επιβεβαιώθηκε και από τις τρεις συμφωνίες που ακολούθησαν αυτής με τη Super League: η έναρξη συνεργασίας με την ελληνική Basketleague, η ανανέωση της συνεργασίας με την ελληνική Volleyleague, καθώς και η συμφωνία μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων τής ΑΕΚ στη Γ΄ Εθνική. Το σλόγκαν «Novasports, όλα για την ομάδα σου» αποτύπωσε ξεκάθαρα τη συναισθηματική προσέγγιση των αθλητικών καναλιών τής Nova, τα οποία παραλλήλως προβάλλουν τις μεγάλες ευρωπαϊκές βραδιές Champions League, Europa League και Euroleague Basketball, τονίζοντας τη συμμετοχή των ελληνικών συλλόγων σε αυτές τις κορυφαίες διοργανώσεις.

Ταυτοχρόνως, η Forthnet προέβη και σε επιβεβαίωση της υπεροχής των κινηματογραφικών καναλιών της, «Novacinema», μέσω την ανανέωσης της μακρόχρονης συνεργασίας της με το κορυφαίο στούντιο του Χόλιγουντ 20th Century Fox. Εξαιρετικώς σημαντικό σημείο τής νέας συμφωνίας είναι η εξασφάλιση δικαιωμάτων για μετάδοση των ταινιών τού στούντιο μέσω PC, tablets και smartphones, υποστηρίζοντας τη νέα στρατηγική τής Nova για διάθεση περιεχομένου μέσω πρωτοποριακών υπηρεσιών και συσκευών. Ακολουθεί τo πιλοτικό λανσάρισμα της υπηρεσίας «Nova Go», το οποίο επιτρέπει στους συνδρομητές να απολαμβάνουν τηλεοπτικό πρόγραμμα στο δικό τους χρόνο μέσω tablets, smartphones ή notebooks, live ή on demand, μέσα κι έξω από το σπίτι.

Με το λανσάρισμα, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, υπηρεσιών όπως το «Nova Go» και το «Nova 3Play» η Forthnet αποδεικνύει ότι εξακολουθεί να βρίσκεται στην αιχμή τής πρωτοπορίας. Παρακολουθεί τις διεθνείς τάσεις και τις υιοθετεί όταν διαβλέπει ότι η ελληνική αγορά είναι έτοιμη να ανταποκριθεί. Ήδη, την τελευταία διετία είναι φανερό ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των αυτόνομων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών μειώνεται σταθερώς και με πολύ μεγάλους ρυθμούς. Η απόφαση δημιουργίας τής νέας αγοράς τού «3Play» αποδείχθηκε, επομένως, στην πράξη η μόνη ενδεδειγμένη επιλογή. Σήμερα, η αγορά τού «3Play» κυριαρχεί ξεκάθαρα και στην ελληνική αγορά και το τηλεοπτικό περιεχόμενο βρίσκεται στο κέντρο των εξελίξεων στις τηλεπικοινωνίες.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα