Τέλη Κυκλοφορίας: Ποιοι θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους

Το… έψαξαν από εδώ, το έψαξαν από εκεί, τελικά στο υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να καταλήγουν σε μία κάποια λύση για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το οικονομικό επιτελείο φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που εκπέμπουν πάνω από τα 80 γρ. CO2 με το μέσο ετήσιο κόστος να ανέρχεται σε περίπου 50 ευρώ. Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με «Μηδενικά Τέλη» αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. CO2 δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκίνητων υπάρχουν φθηνά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 0,90 ευρώ. Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ. CO2 είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν κάποιες αυξήσεις καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία το οικονομικό επιτελείο έχει «εντοπίσει» κάποια «ακριβά» αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 1,1 ευρώ και είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν σε 1,2 με 1,3 ευρώ.

Στα Τέλη Κυκλοφορίας στα ΙΧ με εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ. CO2 που το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να καταγραφούν οι μεγάλες αυξήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ευρώ ανά γραμμάριο! Στις κατηγορίες αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνω οι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,50 έως και πάνω από 4 ευρώ…

Τι θα γίνει με τα άνω των 5 ετών ΙΧ
Την ίδια ώρα, τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα ποτ αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για το υπουργείο Οικονομικών καθώς αφορούν τα 3,3 εκατ. οχήματα από τα 3,7 εκατ. ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 και σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αναμένεται να σημειωθούν αυξήσεις σε πολλές κατηγορίες ενώ οι μειώσεις που έχουν προταθεί από το οικονομικό επιτελείο πρέπει πρώτα να εγκριθούν από την τρόικα.

Ειδικότερα στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 784 κ.εκ. έως και 1.357 κ.εκ. που τα Τέλη ανέρχονται σε 55, 120 και 135 ευρώ αντίστοιχα το οικονομικό επιτελείο επιθυμεί να μειώσει το κόστος τους κατά 5 και 10 και 15 ευρώ. Ωστόσο ο πολύ μεγάλος αριθμός κυκλοφορούντων οχημάτων αποτελεί «αγκάθι» για την πραγματοποίησή του. Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 2,2 εκατ. οχήματα.

Για να μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα δικαιούνται μείωση στα Τέλη Κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να βάλει ηλικιακό κριτήριο. Δηλαδή έκπτωση στα Τέλη να δικαιούνται τα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πάνω από 10 έτη.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων που αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.548 κ.εκ. τα Τέλη ανέρχονται σε 240 ευρώ. Η αρχική σκέψη του οικονομικού επιτελείου ήταν να αφήσουν αμετάβλητο το ποσό αλλά η έλλειψη ρευστότητας είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε μικρή αύξηση μεταξύ 5-10 ευρώ. Να τονίσουμε πως στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 850.000 αυτοκίνητα. Επίσης και σε αυτή την κατηγορία είναι πολύ πιθανό να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο πάνω από 10 χρόνια κυκλοφορίας ώστε κάποιος κάτοχος να δικαιούται τη μείωση των Τελών.

Στα λεγόμενα «1800άρια» αναμένεται να καταγραφούν οι υψηλότερες αυξήσεις καθώς από τη μία μεριά είναι υψηλός ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων (πάνω από 280.000) και από την άλλη μεριά έχει διαπιστωθεί μεγάλη διαφορά στα ποσά από την επόμενη κατηγορία που αφορά τα 2λιτρα ΙΧ.

Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία ΙΧ ανέρχονται στα 300 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες οι επιβαρύνσεις που εξετάζονται κυμαίνονται από 50 έως και 150 ευρώ. Οι πιο αισιόδοξοι κάνουν λόγο για μια μέση αύξηση που θα κυμαίνεται στα 100 ευρώ με αποτέλεσμα τα Τέλη Κυκλοφορίας να ανέλθουν στα 400 ευρώ. Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων το οικονομικό επιτελείο έχει διαπιστώσει πως υπάρχουν πάρα πολλά «ακριβά» μοντέλα που οι ιδιοκτήτες τους «ξεφεύγουν» από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα.

Στα αυτοκίνητα από 2 λίτρα και άνω που επιβάλλεται και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μέχρι τα 10ο χρόνο από την 1η άδεια κυκλοφορίας τους το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας τους.

Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση οι κάτοχοι των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω είναι πιθανό να δουν να μειώνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας τους σε ποσοστό από 10 έως και 20%. Να υπενθυμίσουμε πως κυκλοφορούν περίπου 180.000 αυτοκίνητα με δίλιτρους κινητήρες, 55.000 ΙΧ με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα, 20.000 αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4 λίτρα και 7.100 ΙΧ με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω. Και σε αυτή την κατηγορία εξετάζετε να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο της 10ετίας.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα