Το δηλητήριο του Σαββιδοτεχνείου και ο ηθικός(;) Ιβάν…

Οι σοφιστές της κακιάς ώρας Σαββιδοτέχνες είδαν κάτι «ύποπτο» στο γκολ που δέχτηκε ο Κουέστα στο ματς με τον Ολυμπιακό και μιλάνε για το «νόμιμο και το ηθικό» του Ιμάνουελ Καντ, κι ο Σωκράτης είχε πει ότι «η ηθική δεν είναι αντικείμενο επαγγελματικής διδασκαλίας». Ο Κούδας που διέσυρε τον Καψή «ανήθικος» κι αυτός;

Το πράγμα έχει παραγίνει και πρέπει να μιλήσουμε πολύ σοβαρά. Τα «χρυσά πιστόλια» του Ιβάν Σαββίδη βαράνε στο ψαχνό τις συνειδήσεις των νεαρών οπαδών του ΠΑΟΚ και διαμορφώνουν χαλασμένες προσωπικότητες, τις οποίες είναι εύκολο να καναλιζάρουν. Μιλάμε για βερμπαλιστές του χειρίστου είδους, ανώτερους κι από τους απατεώνες σοφιστές της αρχαιότητας. Για το γκολ του Μπουχαλάκη θα σου πω.

Ο Μπουχαλάκης έκανε ό,τι έκανε κι έβαλε ένα γκολ. Και γράφουν οι Σαββιδοτέχνες ότι το γκολ είναι εκατό τοις εκατό έγκυρο, αλλά αναρωτιούνται αν είναι ηθικό. Ένας, μάλιστα, χρησιμοποιεί κι ένα απόφθεγμα του Πρώσου φιλόσοφου Ιμάνουελ Καντ. «Το ηθικό είναι και νόμιμο, αλλά το νόμιμο δεν είναι και ηθικό». Ο Μπουχαλάκης είναι ανήθικος, δηλαδή, που κρύφτηκε στο δοκάρι. Κανονικό το γκολ, ανήθικος ο Μπουχαλάκης. Και μιλάει για ηθική το Σαββιδοτεχνείο του Ιβάν.

Κι αφού το ’ριξαν αυτοί στη φιλοσοφία, θα το ρίξω κι εγώ για την παπαριά τους να επικαλούνται τον Καντ. Μιλούσανε στο σπίτι του Καλλία ο Σωκράτης με τον Πρωταγόρα. Ο Πρωταγόρας ήταν φιλοσοφημένος σοφιστής. Κι ήρθε η κουβέντα περί ηθικής. Και λέει ο Σωκράτης του Πρωταγόρα, τον οποίο δεν γούσταρε με τίποτα, παρουσία του Αλκιβιάδη και του Κριτία, ότι «η ηθική δεν μπορεί να είναι αντικείμενο επαγγελματικής διδασκαλίας». Κι αμέσως προέτρεψε τον Ιπποκράτη που ήθελε να γίνει μαθητής του Πρωταγόρα, να την κάνει, να μη γίνει μαθητής του. Να μη γίνει πρόβατο, δηλαδή, και να τρώει σανό. Κι αργότερα τον χαρακτήρισε «φιλόδοξο έμπορο της γνώσης», όπως αναφέρει ο Πλάτωνας. Πουλάει μούρη, δηλαδή, στους μαθητές τους ο σοφιστής Πρωταγόρας και παίρνει λεφτά.

Και ρωτάω τώρα εγώ. Τι λιγότερο κάνει το Σαββιδοτεχνείο με το νόμιμο και το ηθικό; Κάνει εμβόλιο, σκέτο δηλητήριο στη φλέβα στα αρρωστάκια του ΠΑΟΚ με το γκολ του Μπουχαλάκη. Ήταν ύπουλο, σου λέει, αυτό που έκανε ο Μπουχαλάκης. Νόμιμο, αλλά ύπουλο. Έσκαψε τον λάκκο του Κουέστα. Μάλιστα. Και ρωτάω τώρα εγώ. Όταν ο Πρίγιοβιτς σκόνταφτε κι ο Κουτσιαύτης έδινε πέναλτι με τον Αστέρα, τι από τα δυο ήτανε; Νόμιμο ή ηθικό; Όταν ο Βελλίδης έτρωγε τα γκολ σαν στραγάλια με τη Λαμία και ο Πανουργιάς τον έδιωξε από το ημίχρονο στην Τούμπα, πόσο ηθικό ήτανε;

Όταν ο Τσαμούρης δεν έδινε πέναλτι σε χέρι του Βιεϊρίνια στη Λαμία, πόσο ηθική είχε επάνω του; Τότε δεν ήταν «ύπουλη» η συμπεριφορά; Τότε δεν έσκαβε το λάκκο των παικτών της Λαμίας που έχασαν;

Όταν εκείνος ο Ρώσος γενικός αρχηγός του Ιβάν Σαββίδης Γκέρμαν Τσιστιακόφ έπαιρνε τηλέφωνο τον Δώνη και του είπε «αυτοί θα σε σκοτώσουν», προκειμένου να παραιτηθεί από τα χρήματα που διεκδικούσε από την απόλυσή του, πόσο ηθικό ήτανε; Για το νόμιμο, δεν το συζητάμε. Στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης στην Αμερική, έτσι λειτουργούσαν.

Πόσο ηθική είχε η δήλωση του Σαββίδη, ότι ο Μητσοτάκης δεν θα γίνει ποτέ πρωθυπουργός και ότι η Ελλάδα πρέπει να στηρίξει τον Τσίπρα, γιατί είναι ο Πούτιν της Ελλάδας; Νόμιμο ήταν. Ο καθένας έχει τη γνώμη του. Είναι ηθικό να προτρέπει τους ΠΑΟΚτσήδες, τους μαθητές των σοφιστών του Σαββιδοτεχνείου, να ψηφίσουν τον ΣΥΡΙΖΑ;

Πόσο ηθικό ήταν του Ιβάν Σαββίδη να μη βγάζει άχνα για τη Μακεδονία, όταν ο Τσίπρας την ξεπουλούσε στις Πρέσπες; Και πόσο ηθικό όταν ευνούχιζε τους οπαδούς του ΠΑΟΚ να μην κάνουν συγκέντρωση για το Σκοπιανό;

Πόσο ηθικό και νόμιμο ήταν να μοιράσει ο Ιβάν 3,5 εκατ. ευρώ στους βλαχοπρόεδρους και να βγάλει πρόεδρο τον Γραμμένο στην ΕΠΟ; Και πόσο ηθικό να λέει ότι ο Γραμμένος είναι «δικός μας»; Ή όταν μπουκάρει με την μπιστόλα στο γήπεδο;

Όταν ο Κνετ στήνει το τείχος και αντί να πάει στην άλλη γωνία κάθεται πίσω από το τείχος, αυτό είναι ηθικό και σουτάρει ο Νινούα σε άδεια εστία;

Κι όταν ο Μέσι σουτάρει την μπάλα πάνω από το τείχος, είναι ηθικό; Θα πεις, ότι το περιμένει ο τερματοφύλακας. Μάλιστα. Αυτό που έκανε ο Μπουχαλάκης δεν έχει ματαγίνει; Τέσσερις-πέντε φορές στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Με Αρσάβιν, με Λίον Ντάμπλιν και με Κάστρο. Άρα, είναι μέρος τους παιχνιδιού και αυτό. Στη Ρωσία, στην Αγγλία και την Ισπανία δεν βγήκαν οι αντίστοιχοι σοφιστές για να κατηγορήσουν τους σκόρερ, τουναντίον εκθείασαν την πονηριά τους.

Να μην πλατιάζουμε άλλο. Χίλια δυο ακόμα μπορείς να γράψεις για την ηθική που την ξέσκισαν οι Σαββιδοτέχνες. Και βγαίνουνε και μιλάνε για την ηθική του Μπουχαλάκη. Και ξέρεις ποιο είναι το αποτέλεσμα; Όλο αυτό το καφριλίκι βγήκε στα σχόλια των ΠΑΟΚτσήδων. Ότι ο Κουέστα τα πήρε. Ότι ο Κουέστα και οι άλλοι παίκτες του Άρη ήταν στο κόλπο.

Λέει ο άλλος, πώς είναι δυνατόν ο Κουέστα να είναι αριστεροπόδαρος και να στρώνει την μπάλα δεξιά του; Άρα, πάει να πει ότι είχε συνεννοηθεί με τον Μπουχαλάκη. Ναι, μάστορα, τέτοια πράγματα διαβάζεις κάτω από τα δημοσιεύματα των σοφιστών της κακιάς ώρας Σαββιδοτεχνών.

Να το φιλοσοφήσουμε κι αλλιώς. Τι είναι το ποδόσφαιρο, ρε; Ένα κοροϊδιλίκι. Ο καθένας προσπαθεί να κοροϊδέψει τον άλλον και να βάλει γκολ. Δεν μιλάμε για τον διαιτητή. Για τον αντίπαλο λέμε. Ποια ηθική, ρε, δεν υπάρχει ηθική όταν μιλάνε οι κανόνες μέσα στο παιχνίδι.

Ξέρεις ποιο είναι ανήθικο; Να προσποιηθείς ότι σου έγινε πέναλτι για να κοροϊδέψεις τον διαιτητή. Όπως έκαναν τόσοι και τόσοι παίκτες. Ο Αλεξανδρής, ο Γιαννακόπουλος κι άλλα μπουμπούκια του παρελθόντος. Σάμπως ο Τζόλης δεν το έκανε με τον Άρη, που έκανε τον πεθαμένο για να πάρει πέναλτι; Αυτό είναι ανηθικότητα.

Όταν ο Τζόλης προσποιήθηκε ότι θα δώσει πάσα και το μπουμπούνισε, είναι ανήθικο; Όχι βέβαια. Είναι παιχνίδι. Εκείνο που δεν είναι παιχνίδι, είναι ο τσαμπουκάς Πάμπλο Γκαρσία να ρίχνει γροθιά στον Ντιόγκο μπροστά στον Κάκο και να μην τιμωρείται. Ή, όταν να κλαδεύει εκείνον τον Ισπανό του Άρη και του έσπασε τα ποδάρια στην Τούμπα. Αυτό είναι ανήθικο.

Ήταν ανήθικο όταν ο Γιώργος Κούδας διέσυρε τον Άνθιμο Καψή στην Τούμπα, στη φωτογραφία του αιώνα; Παιχνίδι είναι. Στα ομαδικά αθλήματα ό,τι είναι νόμιμο, είναι και ηθικό. Δεν είναι πολιτικός ο Μπουχαλάκης, να τάσσεται στο μιλητό κατά των πλειστηριασμών και μετά να τρέχει ν’ αγοράσει τα σπίτια αυτών που τα έχασαν, όπως ο Παπαδημούλης. Νόμιμο είναι αυτό που έκανε ο Παπαδημούλης. Ηθικό, όμως, δεν ήτανε. Κατάλαβες τη διαφορά;

Στο ποδόσφαιρο, μάστορα, οτιδήποτε δεν είναι ηθικό, τιμωρείται από τους διαιτητές και από τους πειθαρχικούς κώδικες. Προσποιήθηκες ότι σου έγινε πέναλτι; Πάρε κίτρινη. Κλάδεψες αντίπαλο; Κόκκινη στον κύριο. Έριξες μπουνιά σε αντίπαλο; Κόκκινη χωρίς δεύτερη κουβέντα. Ανήθικο είναι να ρίξεις και να παραμένεις στο παιχνίδι. Όπως έγινε με τον τσαμπουκά με τις πλάτες του Κάκου, τον Πάμπλο Γκαρσία με τον Ντιόγκο. Μπουνιά ο Γκαρσία, ο Κάκος που ήταν διαιτητής σ’ εκείνο το ματς κοίταζε τα περιστέρια. Κι ακόμα, ο κανονισμός προβλέπει: Συμπλήρωσες έξι κίτρινες; Τιμωρείσαι. Αυτό λέει η ηθική. Ανήθικο θα ήταν να συμπληρώσει κάποιος κάρτες και να μην τον τιμωρούσαν.

Κι έχεις τους σοφιστές της κακιάς ώρας και σου πουλάνε παραμύθι με λεφτά, όπως ο Πρωταγόρας, ότι ο Μπουχαλάκης κορόιδεψε τον Κουέστα. Κάθε «κλικ» είναι λεφτά. Και μιλάνε για την ηθική των άλλων, στο φινάλε, και δεν κοιτάζουν την καμπούρα τους. Λες και η Τούμπα είναι γεμάτη από ηθικοπλάστες και ο Ιβάν Σαββίδης θεματοφύλακας της ηθικολογίας, όπως ο Περίανδρος Πόπωτας στο Κολωκοτρονίτσι.

Και για να το σ’ το κλείσω. Αφού οι σοφιστές της κακιάς ώρας, οι Σαββιδοτέχνες, γράφουνε κι άλλες παπαριές περί ηθικής, ο Ιβάν σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον πάει με τον Τίμιο Σταυρό στο χέρι; Έτσι παλεύει τους «ανήθικους»; Με τον Ιερό Λόγο του Ευαγγελίου;

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα