Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης

Θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες καθημερινά και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 60.000

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα που έχει χαρακτηριστεί σύγχρονο Γεφύρι της Άρτας και δεν είναι άλλο από το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκαναν στην αρχή της εβδομάδας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο CEO της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας, στον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, η κύρια γραμμή του έργου θα παραδοθεί προς χρήση τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσοτέρων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, την επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά, αυτή αναμένεται να παραδοθεί στο Δημόσιο το καλοκαίρι του 2025 ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Σε εξέλιξη βρίσκεται, τέλος, η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.

Όταν ο πλήρης σχεδιασμός πάρει σάρκα και οστά (σ.σ. για να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα υπήρξε εκτεταμένη και ταχεία κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων σε συνέχεια της εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat) το μήκους 9,6 χλμ. Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο στην Πυλαία, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων. Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες καθημερινά και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα