Βαγγέλης Μαρινάκης: Επιλέξαμε το LNG, ένα προϊόν που είναι πιο καθαρό και για τα επόμενα τουλάχιστον 10-15 χρόνια

Αγγελικούση - Μαρινάκης: Το LNG θα είναι το καύσιμο της ναυτιλίας για τα επόμενα 20-25 χρόνια

Ένα ξεχωριστό πάνελ με δύο από τους ισχυρότερους πλοιοκτήτες, τον Βαγγέλη Μαρινάκη, πρόεδρο της Capital Maritime & Trading και την Μαρία Αγγελικούση CEO του Ομίλου Angelicoussis Shipping, προσέλκυσε το ενδιαφέρον της ελληνικής και διεθνούς ενεργειακής και ναυτιλιακής κοινότητας χθες στη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του 23ου World LNG Summit & Awards, που διεξάγεται στην Αθήνα.

Διαθέτοντας από τους μεγαλύτερους στόλους μεταφοράς LNG παγκοσμίως ανέφεραν για το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο:

 

Βαγγέλης Μαρινάκης: Επιλέξαμε το LNG, ένα προϊόν που είναι πιο καθαρό και για τα επόμενα τουλάχιστον 10-15 χρόνια.

-Πιστεύουμε στο LNG, και για αυτό σχεδόν το 90% των επενδύσεών μας σχετίζεται με το LNG, είτε με πλοία LNG είτε με πλοία διπλού καυσίμου LNG. Υπογραμμίζω τη δέσμευση της Capital για την προστασία του περιβάλλοντος και υποστηρίζω ότι το LNG είναι περίπου 25% καθαρότερο. Αυτό είναι γεγονός».

-Ανεξαρτήτως του αν ο πόλεμος στην Ουκρανία τελειώσει σε έναν χρόνο ή σε δύο χρόνια, η Ευρώπη θα δεχθεί λιγότερο φυσικό αέριο από τη Ρωσία, γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρχουν περισσότερες μεταφορές LNG μέσα στα επόμενα έτη. Όλες αυτές οι γεωπολιτικές αλλαγές και οι πόλεμοι είναι κάτι εξαιρετικά σκληρό. Ειδικά όταν βλέπεις παιδιά να χάνουν τη ζωή τους. Είμαστε αντιμέτωποι με δύο πολέμους, τον έναν στην Ουκρανία και τον άλλον στο Ισραήλ, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και χωρίς ξεκάθαρα σημάδια που να δείχνουν ότι αυτοί οι πόλεμοι πρόκειται να τελειώσουν.

 

Μαρία Αγγελικούση: Οι εκτιμήσεις μας για την πορεία του LNG είναι θετικές σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χρονικό διάστημα. Βλέπουμε τη ζήτηση φυσικού αερίου να αυξάνεται κατά 3% – 4% τα επόμενα δέκα χρόνια.

-Για να καλυφθεί αυτή η αυξημένη ζήτηση αυξάνεται και η παραγωγή. Περισσότεροι από 180 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι LNG θα παραχθούν τα επόμενα πέντε χρόνια κυρίως από τις ΗΠΑ και το Κατάρ. Αυξημένη ζήτηση αναμένεται τα επόμενα χρόνια και από την Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα σήμερα LNG αλλά και από άλλες χώρες της Άπω Ανατολής. Είναι ρευστή η κατάσταση που επικρατεί αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος. Επενδύουμε στο «διπλό καύσιμο» και στο LNG, το οποίο θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20-25 χρόνια.

-Ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέτρεψε πλήρως το μοτίβο της μεταφοράς ενέργειας. Το ρωσικό φυσικό αέριο, βασική πηγή ενέργειας για την Ευρώπη, που διοχευτευόταν μέσω αγωγών, μειώθηκε από 110 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως, σε περίπου 18 εκατομμύρια σήμερα. Αυτό αντικαταστάθηκε ως επί το πλείστον από το LNG που μεταφέρεται από τη θάλασσα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα