«Βαρελότα» των εμπόρων για τον τζίρο του Πάσχα

Στο ΕΒΕΑ εκτιμούν ότι ο εορταστικός κύκλος εργασιών θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ της πασχαλιάς του 2022

Μπορεί λόγω της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης της 21ης Μαΐου τα αντιπολιτευόμενα κόμματα να περιγράφουν την πασχαλινή περίοδο ως εξόχως λιτοδίαιτη όπου οι καταναλωτές έμειναν στο «φάτε μάτια ψάρια» αλλά τα στοιχεία από την πραγματική αγορά σκιαγραφούν μια εντελώς διαφορετική εικόνα.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδης

Δεν είναι μόνο ο μεγάλος αριθμός των πολιτών (ο μεγαλύτερος των τελευταίων και προ πανδημίας ετών με +20% αύξηση στα εισιτήρια αναχώρησης από το λιμάνι του Πειραιά) που εγκατέλειψαν τα αστικά κέντρα, ούτε οι γεμάτες ταβέρνες την Κυριακή του Πάσχα. Είναι κυρίως το γεγονός ότι εξοδούχοι ή μη οι περισσότεροι δεν δίστασαν να κατέθεσαν τον καταναλωτικό οβολό τους και έτσι τόνωσαν την αγορά. Αυτή τουλάχιστον είναι η πρώτη αποτίμηση που έκαναν στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Πειραιά, με τον πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη, να εξηγεί ότι παρά το μεγάλο κύμα της εορταστικής εξόδου από το Λεκανοπέδιο η εμπορική κίνηση δεν επηρεάστηκε όσο θα φανταζόταν κανείς. Αυτό συνέβη διότι οι καταναλωτές στην πλειοψηφία τους είχαν προγραμματίσει να κάνουν τις αγορές τους (δώρα αλλά και είδη διατροφής για το πασχαλινό τραπέζι)   πριν από την αναχώρησή τους.

Μάλιστα ο κ. Κορκίδης εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι ο κύκλος εργασιών των εμπόρων τις ημέρες του Πάσχα θα ξεπεράσει τον τζίρο του 1,5 δισ. ευρώ που έκανε η αγορά την ίδια περίοδο πέρσι και μάλιστα με το ποσοστό της αύξησης να είναι διψήφιο, γεγονός που αναμένεται να αποτυπωθεί στα στατιστικά δεδομένα που θα δημοσιοποιηθούν τον Μάιο.

Σύμφωνα πάντα με το ΕΒΕΠ οι πωλήσεις «έγραψαν» ανοδικό πρόσημο στις περισσότερες κεντρικές εμπορικές αγορές των περιοχών της Αττικής, ενώ αισθητά αυξημένος ήταν και ο μέσος όρος επισκεψιμότητας στα εμπορικά καταστήματα, παρά την αίσθηση που κυριαρχούσε πριν από την έναρξη της εορταστικής περιόδου ότι το βάρος της πληθωριστικής ακρίβειας θα λύγιζε την κατανάλωση.

Σε αυτή την καλή εικόνα που τελικά παρουσίασαν και τα εμπορικά καταστήματα και οι αγορές τροφίμων φαίνεται να συνετέλεσαν –κατά τον Β. Κορκίδη– και οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης με τη θεσμοθέτηση του «Καλαθιού του Πάσχα» (σ.σ. περιελάμβανε αρνί, τσουρέκια και άλλα πασχαλινά προϊόντα) και του «Καλαθιού του νονού» (περιελάμβανε παιχνίδια και λαμπάδες) που συγκράτησαν σε μη απαγορευτικά επίπεδα τις τιμές οδηγώντας τους καταναλωτές στο… ταμείο.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα