Ομαλή προσγείωση μετά το βέρτιγκο

Σε αεροδιάδρομο με πολλά κενά αέρος εισήλθαν τις τελευταίες ημέρες οι ελληνικές αερομεταφορές, με αφορμή τη 48ωρη (Κυριακή 31/5 και Δευτέρα 1/6) απεργία που είχαν προγραμματίσει οι εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) αλλά (ευτυχώς) δεν θα πραγματοποιήσουν.
Aφήνοντας στην άκρη την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι ταξιδιώτες στα αεροδρόμια –σε ένα τριήμερο μάλιστα που η κίνηση αναμένεται αυξημένη λόγω της αργίας του Αγίου Πνεύματος–, η κόντρα που ανέκυψε μεταξύ του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, και της διοίκησης της ΟΣΥΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων ΥΠΑ) έφερε στην επιφάνεια πολύ πιο ακανθώδη ζητήματα που φτάνουν μέχρι και την ασφάλεια των πτήσεων. Αυτό τουλάχιστον επικαλούνται μεταξύ άλλων ο εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, καθώς στην εξώδικη δήλωση-γνωστοποίηση, την οποία κοινοποίησαν στον πρωθυπουργό και στους αρμόδιους υπουργούς τις προηγούμενες ημέρες, ζήτησαν «να τεθεί άμεσα η ΥΠΑ σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω της οικονομικής ασφυξίας και της δραματικής έλλειψης προσωπικού». Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια ζητούν:
α) Την άμεση απαιτούμενη χρηματοδότηση της ΥΠΑ, για έργα και συντηρήσεις σε όλο το φάσμα των υποδομών των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας, καθώς και την εκπόνηση ενός υλοποιήσιμου σχεδίου ανάπτυξης αυτών.
β) Την άμεση στελέχωση της υπηρεσίας, που λειτουργεί με προσωπικό κάτω από τα ελάχιστα απαιτούμενα και την άμεση καταβολή στους εργαζομένους των δεδουλευμένων αμοιβών τους, που κάποιες από αυτές οφείλονται από την άνοιξη του 2014.
Καμπανάκι κινδύνου…
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθούν οι δημόσιοι και σοβαρότατοι ισχυρισμοί του προέδρου της ΟΣΥΠΑ, Βασίλη Αλεβιζόπουλου, ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, κατηγορώντας ταυτόχρονα τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζη ότι «έχει άγνοια, κάνει τον κωφάλαλο και δεν θέλει να τα ακούσει από τους εργαζόμενους».
«Η Μυτιλήνη από την Κυριακή κλείνει γιατί έπεσε το μηχάνημα προσεγγίσεως, στο οποίο δεν θα μπορούν να προσεγγίζουν αεροσκάφη. Γιατί το συγκεκριμένο μηχάνημα θέλει συντήρηση και μέτρηση από αέρα. Το αεροσκάφος μας είναι στη Γαλλία για επισκευή, το άλλο που είναι τέλειο, δεν έχουμε πιλότους, πέντε πιλότους που είχαμε έληξαν τα πτυχία τους», κατήγγειλε προ ημερών ο Β. Αλεβιζόπουλος, λέγοντας παράλληλα ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για ραντάρ και ραδιοβοηθήματα που χρειάζονται συντήρηση. Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ αποκάλυψε αναρωτώμενος: «Υπάρχει πλέον θέμα ασφαλείας και να μου λέει ένας υπουργός ότι αυτά τα είδα στο όνειρό μου;»
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ ήδη κατέθεσαν μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για τα συσσωρευμένα προβλήματα στην υπηρεσία τους, τα οποία –όπως ανέφεραν– απειλούν την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων και των συστημάτων αεροναυτιλίας, καλώντας παράλληλα τους υπεύθυνους «να αναλάβουν τις ευθύνες τους».
Ανακρίβειες και
η μπάλα στην εξέδρα
Στον αντίποδα των καταγγελιών Αλεβιζόπουλου βρέθηκαν οι απαντήσεις του Χρ. Σπίρτζη, οι οποίες ωστόσο μοιάζουν περισσότερο διαπιστωτικές και λιγότερο παρεμβατικές – ως όφειλε λόγω της θέση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών που κατέχει. Τι απάντησε, λοιπόν, ο κ. Σπίρτζης; Παραδέχτηκε ότι ναι μεν υπάρχουν προβλήματα στα αεροδρόμια άλλα όχι τέτοιας έκτασης που να απειλούν την ασφάλεια, κατηγορώντας ταυτόχρονα τον πρόεδρο των εργαζομένων για αδικαιολόγητη κινδυνολογία.
Εδώ, όμως, μάλλον αυτοαναιρέθηκε ο κ. Σπίρτζης, καθώς υπερασπιζόμενος το έργο του είπε ότι «ξεμπλοκάραμε έναν διαγωνισμό για να προσληφθούν 32 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που οι άνθρωποι που υπηρετούν εκεί, πραγματικά δεν μπορούν να πάρουν τα ρεπό τους, προκειμένου να κάνουν με ασφάλεια τη δουλειά τους». Επομένως, ο λογικός συνειρμός λέει ότι οι ελεγκτές που ο υπουργός παραδέχεται ότι για την ώρα ΔΕΝ παίρνουν τα ρεπό τους, κάνουν τη δουλειά τους χωρίς ασφάλεια!
Ακόμη και στην περίπτωση της αλλαγής τής πρώην –πλέον– διοίκησης της ΥΠΑ, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών ανακριβώς ισχυρίστηκε ότι θα την αλλάξει, ικανοποιώντας όπως είπε ένα από τα βασικά αιτήματα των συνδικαλιστών της Υπηρεσίας. Πράγματι την Πέμπτη υπήρξε αλλαγή κεφαλής στην ΥΠΑ, με τον κ. Κωνσταντίνο Λιντζεράκο (σ.σ. μέλος του ΤΕΕ που επαγγέλλεται ηλεκτρολόγος μηχανικός με εξειδίκευση στα τηλεπικοινωνιακά συστήματα) να αντικαθιστά τον μέχρι πρότεινες διοικητή της υπηρεσίας Δημήτρη Κούκη. Κι εδώ είναι που έγκειται η ανακρίβεια, καθώς ο κ. Σπίρτζης δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να αποδεχτεί τις παραιτήσεις των κ.κ. Δ. Κούκη (διοικητή) και Β. Αλευρά (υποδιοικητή), οι οποίοι για λόγους αξιοπρέπειας και ευσυνειδησίας τις είχαν θέσει στη διάθεση του αναπληρωτή υπουργού από τις 19 Μαΐου.
Αφετέρου, ο κ. Σπίρτζης με την παραίτηση των αυτοβούλως… παραιτημένων προφανώς δεν ικανοποίησε κάποιο αίτημα των εργαζομένων, καθώς από πουθενά δεν προκύπτει ότι η ΟΣΥΠΑ έθεσε θέμα αλλαγής της προηγούμενης διοίκησης. Αντίθετα, πηγές προσκείμενες στην Ομοσπονδία Συλλόγων ΥΠΑ παραπέμπουν στις πρόσφατες ραδιοφωνικές δηλώσεις του προέδρου τους, Β. Αλεβιζόπουλου, σύμφωνα με τις οποίες «η διοίκηση της ΥΠΑ εδώ και πέντε μήνες δεν έχει καμία επαφή με τους πολιτικούς προϊστάμενους. Άκουσα πως θα αλλάξει και είναι μεγάλη επιτυχία. Ωραία, θα φέρει τρεις άσχετους να διοικήσουν την ΥΠΑ, που δεν ξέρουν τι είναι η ΥΠΑ… Και λοιπόν;».
Τελικά οι δύο πλευρές έβαλαν νερό στο κρασί τους καθώς η νουνεχής στάση και ο επαγγελματισμός κυρίως εκ μέρους του κ. Αλεβιζόπουλου και των εργαζομένων της ΥΠΑ απέτρεψαν τα χειρότερα. Προτάσσοντας το επαγγελματικό καθήκον, η ΟΣΥΠΑ ανέστειλε την απεργία (σ.σ. έχουν να απεργήσουν πάνω από 10-15 χρόνια) και οι πτήσεις θα διεξαχθούν κανονικά σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
Η αλήθεια είναι ότι τα προβλήματα δεν λύθηκαν ως διά μαγείας. Όπως επίσης είναι αλήθεια ότι το συγκρουσιακό κλίμα που επικράτησε επί μία εβδομάδα είναι πρακτικά αδύνατο να μην προκάλεσε αρνητικές συνέπειες στο τουριστικό ρεύμα του τριημέρου.
Έστω κι αν οι «παράπλευρες απώλειες» (π.χ. κρατήσεις ξενοδοχείων, εκδρομών κλπ) δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος, εν τούτοις εκείνοι που προγραμμάτιζαν να ταξιδέψουν αεροπορικώς το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ακύρωσαν τα σχέδιά τους, καθώς δεν θα μπορούσαν να περιμένουν το μεσημέρι της Παρασκευής για να προλάβουν τις εξελίξεις….

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα