Έκθεση κόλαφος για την εκπαίδευση στην Ελλάδα το 2016

Tη “γύμνια” της Παιδείας στην Ελλάδα αποκαλύπτει έκθεση της Κομισιόν που χτυπάει καμπανάκι για την ποιότητα της εκπαίδευσης στη χώρα μας.Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μιλά για απογοητευτικές επιδόσεις μαθητώνκαι για γηρασμένουςκαι κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς.

Ειδικότερα. με τίτλο, Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, 2016 η Κομισιόν αναφέρεται σε θέματα που απασχολούν την Παιδεία μας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαφωνεί με τις αλλαγές στο ολοήμερο σχολείο, υπογραμμίζοντας ότι «κακώς έχει διακοπεί» η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα επισημαίνει τις «απογοητευτικές επιδόσεις» μαθητών στην ανάγνωση και στα μαθητικά, κάνοντας παράλληλα λόγο «για ψηφιακό αναλφαβητισμό» των Ελλήνων μαθητών.

Για την αξιολόγηση αναφέρει πως «θεωρείται ανησυχητικό το γεγονός ότι έχουν ανασταλεί οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών (αυτοαξιολόγηση για τα σχολεία και ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών), ακόμα και στην ιδιωτική εκπαίδευση».

Για το Ολοήμερο Σχολείο αναφέρει πως αποτελεί υποβάθμιση, ενώ αυτή η νέα μορφή εφαρμόζεται σε μεγαλύτερο αριθμό σχολείων,την πραγματικότητα ωστόσο πρόκειται για λιγότερο φιλόδοξη εκδοχή του νέου ολοήμερου σχολείου που προβλεπόταν παλαιότερα. Ο νόμος δεν προβλέπει την οργάνωση ολοκληρωμένων απογευματινών δραστηριοτήτων μετά τη λήξη της πρωινής ζώνης, όπως είχε προβλεφθεί αρχικά».

Οι νέοι πάσχουν σε δεξιότητες όπως ανάγνωση και μαθηματικά. «Οι επιδόσεις τους είναι απογοητευτικές, όπως αποτυπώνονται στους διεθνείς διαγωνισμούς PISA». Επίσης, η Ελλάδα κατατάσσεται 26η στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ε.Ε. στον δείκτη ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας για το 2016 και η συμμετοχή των ενηλίκων στην εκπαίδευση ανήλθε σε 5,7% το 2015, απέχοντας πολύ από τον μέσο όρο 10,7% της Ε.Ε.

Για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολείων σημειώνει ότι «ενδεχομένως περιορίζει την ανεξαρτησία των διευθυντών των σχολικών μονάδων».

Για τη ρύθμιση που προβλέπει ότι οι μαθητές πρέπει πλέον να έχουν γενικό μέσο όρο 9,5 στα 20, αντί για τουλάχιστον 10 στα 20 ώστε να προαχθούν στις τάξεις του Γενικού Λυκείου, λέει ότι «θα μπορούσε να χαρακτηριστεί υποβάθμιση των προτύπων».

Για τους εκπαιδευτικούς επισημαίνει ότι το 49% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι άνω των 50 ετών, ενώ λιγότεροι από 1% είναι κάτω των 30 ετών. Στη δευτεροβάθμια, το 39% έχει ηλικία από 40 έως 49 ετών. Οι μισθοί είναι χαμηλότεροι σε πραγματικούς όρους από ό,τι σε πολλές άλλες χώρες του ΟΟΣΑ και μέχρι το τέλος του 2017 θα παραμείνουν αμετάβλητοι με σκοπό την εξοικονόμηση δαπανών.

Το μόνο θετκό που καταγράφει η έκθεση της Κομισιόν είναι ότι το ποσοστό της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μειώθηκε από 9% το 2014 σε 7,9% το 2015, πολύ κάτω από τον μέσο όρο του 11% της Ε.Ε. των «28» το 2015, για να υπάρχει μία θετική νότα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα