ΒΟΑΚ: Ο πιο ανθρωποφάγος δρόμος της Ελλάδας

Ο τραγικός θάνατος του Χρήστου και της Μαίρης, δύο νεαρών παιδιών 23 και 22 χρονών αντίστοιχα που πέρασαν τις γιορτές μαζί με τις οικογένειές τους στην Κρήτη, στάθηκε η αφορμή για να ανοίξει ξανά η συζήτηση για τον ΒΟΑΚ, τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, που είναι ίσως ο πιο αιματοβαμμένος δρόμος της Ελλάδας. Μαζί με τα δύο νεαρά παιδιά, την τελευταία της πνοή στην άσφαλτο άφησε και η μητέρα της άτυχης κοπέλας…

Ρεπορτάζ: Κώστας Παπαδόπουλος

Ο Χρήστος και η Μαίρη γνωρίστηκαν στα φοιτητικά έδρανα και είχαν αποφασίσει παρά το νεαρό της ηλικίας τους να ενώσουν για πάντα τις ζωές τους. Οι ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς θα ήταν ξεχωριστές για τις δύο οικογένειες, που δεν μπορούσαν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους για την απόφαση των δύο παιδιών. Οι γονείς της Μαίρης, που καταγόταν από την Τήλο, ταξίδεψαν έως την Κρήτη, μαζί και με την μικρότερη –μόλις 15 ετών κόρη τους– για να γνωρίσουν την οικογένεια του Χρήστου που καταγόταν από την Χερσόνησο. Το πρωί της Τετάρτης οι δύο οικογένειες πήγαν εκδρομή μέχρι τα Χανιά και το μεσημέρι πήραν τον δρόμο της επιστροφής, μοιρασμένοι σε δύο αυτοκίνητα. Στο πρώτο βρίσκονταν οι γονείς του Χρήστου και στο δεύτερο το μελλόνυμφο ζευγάρι στις μπροστινές θέσεις και πίσω οι γονείς και η αδελφή της.

Ωστόσο, γύρω στις 15:00 το μεσημέρι η μοίρα αποφάσισε να παίξει άσχημο παιχνίδι στους μελλόνυμφους, καθώς κάτω από αδιευκρίνιστες ακόμη συνθήκες –πιθανότατα λόγω της ολισθηρότητας του οδοστρώματος– ένα τρομακτικό τροχαίο έδωσε το πιο οδυνηρό τέλος στην ευτυχία των δύο οικογενειών. Το νεαρό ζευγάρι, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, σκοτώθηκε ακαριαία, ενώ λίγο αργότερα κατέληξε και η μητέρα της Μαίρης. Μάχη για τη ζωή του δίνει και ο πατέρας της, ενώ από το τροχαίο που σμπαράλιασε τα δύο αυτοκίνητα τραυματίστηκε και η 15χρονη αδελφή της. Τραυματίες και οι γονείς του Χρήστου, που είδαν μπρος στα μάτια τους να εκτυλίσσεται η απίστευτη τραγωδία.

Τραγικός απολογισμός

Τραγικός είναι ο απολογισμός –σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ.– για τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στον ΒΟΑΚ από το 2009 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2017, καθώς σημειώθηκαν 296 περιστατικά, 141 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, 77 τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλα 280 άτομα ελαφρά. Πιο αναλυτικά, το 2009 σημειώθηκαν 62 τροχαία με 25 νεκρούς, 19 σοβαρά τραυματίες και 84 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά. Το 2010 σημειώθηκαν 66 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, 22 άτομα έχασαν τη ζωή τους, 20 συμπολίτες μας τραυματίστηκαν σοβαρά και 57 πιο ελαφρά. Την επόμενη χρονιά, καταγράφηκαν 62 τροχαία με 24 νεκρούς, 14 βαριά τραυματίες και 68 άτομα που τραυματίστηκαν ελαφρά.

Κατακόρυφη μείωση των τροχαίων παρατηρείται το 2012, έτος που αρχίζει να λειτουργεί η Τροχαία ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα, εκείνη τη χρονιά σημειώθηκαν 18 τροχαία με 12 νεκρούς, 7 βαριά και 13 ελαφρά τραυματίες. Το 2013, τα τροχαία στον ΒΟΑΚ ήταν 22, οι νεκροί 12, οχτώ οι βαριά τραυματίες και 14 οι ελαφρά τραυματισμένοι. Την επόμενη χρονιά, καταγράφηκαν 15 τροχαία, 14 άνθρωποι σκοτώθηκαν, τέσσερις τραυματίστηκαν βαριά και οχτώ πιο ελαφρά.

Το 2015 τα τροχαία ατυχήματα ήταν 17, οι νεκροί 13, οι βαριά τραυματίες δύο και 14 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά. Το 2016, σημειώθηκαν 20 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα με 12 νεκρούς, δύο σοβαρά τραυματίες και 13 ελαφρύτερα. Από την αρχή του 2017 μέχρι και τον μήνα Νοέμβριο σημειώθηκαν 14 τροχαία, εφτά άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ένας τραυματίστηκε σοβαρά και εννέα άτομα ελαφρά.

Παρέμβαση Αυγενάκη – Καραμανλή για να σταματήσει το αιματοκύλισμα της ασφάλτου

Να αντιμετωπίσει το ζήτημα του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης με την δέουσα σοβαρότητα και όχι ως ένα ακόμη επικοινωνιακό πυροτέχνημα, καλούν την κυβέρνηση με κοινή τους δήλωση ο γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ηρακλείου, Λευτέρης Αυγενάκης, και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής.

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η οποία επί 3 χρόνια δεν έχει σχεδιάσει, δεν έχει δημοπρατήσει και δεν έχει συμβασιοποιήσει κανένα μεγάλο δημόσιο έργο, αντιμετωπίζει, κι αυτή τη φορά, με πλήρη προχειρότητα το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης», αναφέρουν στην κοινή τους δήλωση. «Χωρίς καμία απολύτως μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, χωρίς καθορισμένο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, με άγνοια του συνολικού αριθμού των υπό κατασκευή χιλιομέτρων, με ανολοκλήρωτες απαλλοτριώσεις, και ύστερα από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και άλλες τόσες αλλαγές σχεδιασμού, η κυβέρνηση έρχεται σήμερα να υποστηρίξει πως εντός του τρέχοντος μηνός θα εκδοθεί η προκήρυξη για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον ΒΟΑΚ», συνεχίζουν.

«Είναι αυτονόητο πως στα δημόσια έργα θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια, συνέπεια και αξιοκρατία. Το θεσμικό πλαίσιο, τα κριτήρια, οι προδιαγραφές και οι διαδικασίες δημοπράτησης θα πρέπει να είναι εξαρχής ξεκάθαρα προς όλους τους ενδιαφερομένους, που θα διαγωνισθούν στο ίδιο φυσικό αντικείμενο», προσθέτουν οι κ.κ. Αυγενάκης και Καραμανλής και καταλήγουν: «Ο ΒΟΑΚ παραμένει, δυστυχώς, ο πιο επικίνδυνος αυτοκινητόδρομος με εκατοντάδες νεκρούς κάθε χρόνο. Αναμένουμε από την Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το ζήτημα με τη δέουσα σοβαρότητα και όχι ως ένα ακόμη επικοινωνιακό πυροτέχνημα».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα