Πτώση των τιμών στα σούπερ μάρκετ

Στα επίπεδα του 2009 σταθεροποιούνται οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπως διαπιστώνει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, η οποία βασίζεται σε στοιχεία από το παρατηρητήριο τιμών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

Το κόστος των τροφίμων καθώς και των ειδών παντοπωλείου, συρρικνώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2013 κατά 1,47% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σημειώνεται ότι μείωση είχε παρατηρηθεί και στα δύο πρώτα δίμηνα του 2013 σε σύγκριση με αυτά του 2012 και το συμπέρασμα που προκύπτει, είναι πως οι τιμές υποχώρησαν κατά 2% φέτος.

Παράλληλα, τον Ιούνιο του 2013, οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 0,27% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2012 και κατά 2,41% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011.

Η δειγματοληψία έγινε σε 884 κωδικούς προϊόντων, σε περισσότερα από χίλια σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη χώρα. Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στα φρούτα, στα λαχανικά και στα είδη καθαρισμού.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι στα παραπάνω στοιχεία, δεν περιλαμβάνονται οι προσφορές και οι εκπτώσεις, που εμφανίζονται πολύ συχνά πλέον και επιφέρουν επιπλέον οφέλη στους καταναλωτές. Αν ληφθούν υπόψη και αυτές, η συνολική πτώση των τιμών τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια, φτάνει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και στο 4,5%.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα