Οι τιμές στα ράφια και γιατί ελληνικά προϊόντα κοστίζουν λιγότερο στο εξωτερικό

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και προστασίας Καταναλωτή εξηγεί τι έχει συμβεί και δίνει συμβουλές για τις διαδικτυακές αγορές

Το 2024 θα κάνει ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις σε βασικά είδη των σούπερ μάρκετ ενώ σύμφωνα με τη Eurostat στο τέλος του 2023 οι τιμές είναι αυξημένες κατά 9% σε σχέση με πέρυσι.

Με την ακρίβεια να είναι το νούμερο ένα πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά (και όχι μόνο) ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, μιλά (ΕΡΤ) για πανευρωπαϊκό ζήτημα και θέτει προ των ευθυνών τους τις κυβερνήσεις που έχουν υποχρέωση να την περιορίσουν.
Ερωτηθείς γιατί ελληνικά προϊόντα κοστίζουν λιγότερο στο εξωτερικό, απαντά: «Η αύξηση των τιμών είναι αποτέλεσμα χαμηλότερης παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ελαιόλαδο που παράγεται με κατακόρυφη μείωση από το 50% στην Ισπανία. Η ακριβότερη τιμή εμφανίζεται σε μεσογειακές χώρες οι οποίες καταναλώνουν ελαιόλαδο σε αντίθεση με τη βόρεια Ευρώπη που προτιμούν σπορέλαια κι έτσι οι έμποροι ρίχνουν την τιμή στο ελαιόλαδο για να διατηρήσουν μερίδιο στην αγορά, δελεάζοντας με τιμές ακόμη και κάτω του κόστους» και προσθέτει: «αν δηλαδή ελληνικό προϊόν δεν είναι γνωστό, πωλείται φθηνότερα για να αποκτήσει επίδραση στην αγορά του εξωτερικού».
Τι να προσέχουμε στις διαδικτυακές αγορέςΣτο πλαίσιο των καθηκόντων του σημειώνει τις προσπάθειες για να εξαλειφθούν απάτες γνωστοποιώντας το «κατέβασμα» 50 -60 ιστοτόπων και παράλληλα επεσήμανε αυτά που οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα στις διαδικτυακές αγορές: «Να υπάρχουν στοιχεία ΑΦΜ και εμπορικό μητρώο για εξακρίβωση ότι είναι πραγματικό το ηλεκτρονικό κατάστημα και να προσφέρεται ασφαλές περιβάλλον τραπεζικής πληρωμής».

Συνέστησε επίσης στους καταναλωτές να αφιερώνουν λίγο περισσότερο χρόνο σε έρευνα αγοράς καθώς κατά κανόνα αυτό οδηγεί σε επιλογές φθηνότερες που διαμορφώνουν και τη συμπεριφορά των εμπόρων.

Σχετικά με τις εταιρείες ταχυμεταφορών, είπε ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να υποχρεώσει παράδοση παραγγελίας νωρίτερα αλλά μπορεί να υποχρεώσει το κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα να είναι ειλικρινές στον χρόνο παράδοσης και να μην δελεάζει με ψευδείς χρόνους σύντομης παράδοσης γιατί, όπως είπε, θα επιβληθούν υψηλά πρόστιμα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα