«Φωτιά» τα τέλη για τους έχοντες καινούρια και ακριβά Ι.Χ.

Tα… μαγειρέματα στο υπουργείο Οικονομικών για τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2017 συνεχίζονται, δύο εβδομάδες περίπου (από τις αρχές Νοεμβρίου) πριν ξεκινήσει η πληρωμή τους από τους πολίτες.

Ωστόσο όσοι έχουν καινούργιο και ακριβό αυτοκίνητο θα είναι μεταξύ των άτυχων αφού θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πληρώσουν περισσότερα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για πρώτοι φορά θα πληρώσουν και όσοι έχουν αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους

Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα

Τα καλά νέα έρχονται για όσους έχουν αυτοκίνητο άνω των 11 ετών και -σε κάποιες περιπτώσεις- πληρώνουν τέλη που ξεπερνούν την αξία του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το υπουργείο θα μειώσει κατά 10% τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017, σε μια προσπάθεια να πείσει τους ιδιοκτήτες αυτών τον οχημάτων, να πάρουν πίσω τις πινακίδες που στην πλειοψηφία τους έχουν καταθέσει

Όπως διαβεβαίωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται η σημαντική ελάφρυνση όσων έχουν παλιό και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητο.

Ποιοι θα επιβαρυνθούν

Σημαντικές επιβαρύνσεις θα έχουν εκείνοι που αγόρασαν την τελευταία πενταετία ακριβό αυτοκίνητο, αλλά και αυτοί που αγόρασαν αυτοκίνητο από το 2007 μέχρι το 2010, καθώς και σε αυτά τα μοντέλα πλέον, θα υπολογίζονται οι ρύποι.

Σε αυτή την περίπτωση, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να περιμένουν μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση, καθώς και εδώ θα συνυπολογίζεται η αξία του αυτοκινήτου, πιθανότατα με βάση την ασφάλιση. Όπως δήλωσε ο κ. Αλεξιάδης, στόχος είναι να πέσει το βάρος των τελών κυκλοφορίας στους ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων και να ελαφρυνθούν τα φθηνά και τα μεσαίας αξίας αυτοκίνητα.

Άρα όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο συντελεστής της αξίας του αυτοκινήτου θα παίξει τον βασικό ρόλο στο ποσό που θα πληρώνει ο ιδιοκτήτης.

Το χέρι στην τσέπη θα βάλουν και οι ιδιοκτήτες πράσινων αυτοκινήτων

Μια από τις κατηγορίες ιδιοκτητών ΙΧ που θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη είναι και όσοι έως και πέρυσι είχαν ατέλεια καθώς τα αυτοκίνητά τους εκπέμπουν ως 90 gr διοξειδίου του άνθρακα. Το όριο αναμένεται να πέσει είτε στα 85, είτε στα 80 γραμμάρια.

Η άλλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων είναι οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων που θα βρεθούν πιθανότατα να πληρώσουν παραπάνω στα τέλη κυκλοφορίας κατά τα πρότυπα άλλων χωρών της Ευρώπης.

Πάντως οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον έως τις 15 Νοεμβρίου προκειμένου να μάθουν τις οριστικές αποφάσεις του ΥΠΟΙΚ.

Τι ισχύει για τα μεταχειρισμένα οχήματα από χώρες της Ε.Ε

Αναφορικά με τα μεταχειρισμένα οχήματα από χώρες της Ε.Ε., χιλιάδες φορολογούμενοι θα πληρώνουν από φέτος χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, καθώς βάσει της νομοθεσίας για τον υπολογισμό της παλαιότητας θα μετρά στο εξής το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα