Ακούν Αλεξανδρούπολη και γίνονται… Τούρκοι (οι Τούρκοι)

Εκτός από τον γεωστρατηγικό ρόλο, στο Μέγαρο Μαξίμου θεωρούν ότι η ακριτική πόλη αποκτά και ρόλο καταλύτη για την εφοδιαστική αλυσίδα και το διεθνές εμπόριο

Δεν ανακαλύπτει την… Αμερική όποιος υποστηρίξει ότι οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις διάγουν μία περίοδο παρατεταμένου έρωτος, ούτε είναι μυστικό ότι η «βέρα στο δεξί» αυτής της διακρατικής σχέσης είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Το πόσο κομβικός είναι για την Ουάσινγκτον ο ρόλος της συγκεκριμένης αναβαθμισμένης υποδομής αποδεικνύεται από την επαναλαμβανόμενη… χρήση του θρακιώτικου λιμανιού από την αμερικανική αστερόεσσα.

Είναι ενδεικτικό ότι προ μερικών εβδομάδων δύο αμερικανικά οχηματαγωγά, το Leroy A. Mendonica και το ARC INDEPENDENCE, «έδεσαν» στην Αλεξανδρούπολη και ξεφόρτωσαν πολλά… κιλά στρατιωτικού εξοπλισμού, μεταξύ των οποίων άρματα μάχης M1A2 Abrams, τεθωρακισμένα οχήματα μάχης M2 Bradley, μαζί με ελαφρά θωρακισμένα οχήματα υποστήριξης.

Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φώς της δημοσιότητας, ο αμερικανικός στρατιωτικός εξοπλισμός μετά από την «απόβασή» του στην Ελλάδα προωθήθηκε οδικώς αλλά και μέσω τρένου σε περιοχές της ανατολικής Ευρώπης προκειμένου να ενισχυθούν στρατιωτικά ΝΑΤΟϊκές ευρωπαϊκές χώρες με φόντο πάντα τις πολεμικές επιχειρήσεις της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Το γεγονός ότι όλη αυτή η κρίσιμη «μετακόμιση» γίνεται μέσω της «Σούδας του Βορρά» δίχως να χρειάζεται να γίνουν διελεύσεις από τα Δαρδανέλια (σ.σ. τα οποία χρόνια τώρα οι Τούρκοι επιδιώκουν να μετονομάσουν σε «Τουρκικά Στενά» και να το παίξουν χωροφύλακες της ελεύθερης ναυσιπλοΐας), έχει κάνει… τούρκους τους Τούρκους που ωρύονται ότι οι Αμερικανοί μεταφέρουν όπλα σε απόσταση 20 χλμ από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα!

Για την Αθήνα, πάντως, η Αλεξανδρούπολη δεν είναι κυκλωμένη με κόκκινο στυλό μόνο εξαιτίας του γεωστρατηγικού ρόλου της, αλλά κι επειδή υπάρχει ισχυρή η πεποίθηση στο Μέγαρο Μαξίμου ότι η ακριτική πόλη αποκτά ρόλο καταλύτη για την εφοδιαστική αλυσίδα και το διεθνές εμπόριο.

Όπως έχει διατυπωθεί δια στόματος Χρήστου Σταϊκούρα –ως αρμόδιου υπουργού για τις υποδομές και τις μεταφορές–, στην κυβέρνηση οραματίζονται τη δημιουργία στην Αλεξανδρούπολη ενός πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, αλλά και την ανάπτυξη ακόμη μίας γραμμής αλληλεγγύης, που θα εξυπηρετεί τη μεταφορά προϊόντων της εμπόλεμης Ουκρανίας.

Μάλιστα για την ανάπτυξη της Θράκης, του Έβρου και της Αλεξανδρούπολης το υπουργείο Μεταφορών έχει ανοίξει μία βεντάλια 8 πρωτοβουλιών που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τις αναβαθμίσεις-βελτιώσεις του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης και της οδικής σύνδεσης με την Τουρκία, την κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης καθώς και τη μελέτη για την κατασκευή φράγματος στο Δέρειο Έβρου που έχει χαρακτηριστεί έργο εθνικού επιπέδου.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα