Αποδοκίμασαν Ιταλίδα μαέστρο για τη σχέση της με την Μελόνι: «Όχι φασίστες στην όπερα»

Πυρά Γάλλων αριστερών συγκέντρωσε πάνω της η 33χρονη Μπεατρίτσε Βενέτσι με την εμφάνισή της στην Όπερα της Νίκαιας

Τα πυρά Γάλλων αριστερών συγκέντρωσε πάνω της μια Ιταλίδα μαέστρος με την εμφάνισή της στην Όπερα της Νίκαιας.

«Όχι φασίστες στην όπερα» φώναξαν οι διαδηλωτές, που διέκοψαν την 33χρονη Μπεατρίτσε Βενέτσι, ανερχόμενο αστέρι της κλασικής μουσικής, την ώρα που έπιανε στα χέρια της τη μπαγκέτα για να ερμηνεύσει τα βιεννέζικα βαλς του Γιόχαν Στράτους στη διάρκεια της πρωτοχρονιάτικης συναυλίας στην όπερα της γαλλικής μεγαλούπολης.

 

Η Ιταλίδα μαέστρος έχει μπει στο σταυρόνημα Γάλλων αριστερών εν μέρει επειδή ο πατέρας της, Γκαμπριέλε Βενέτσι, ήταν υποψήφιος με το δεξιό κόμμα “Forza Nuova” («Νέα Δύναμη»), αλλά και επειδή η ίδια είναι σύμβουλος στο υπουργείο Πολιτισμού της πατρίδας της. Κι αυτό, όπως εξηγούν οι Τάιμς του Λονδίνου, καθιστά στα μάτια των γαλλικών συνδικάτων την Βενέτσι υποστηρίκτρια της ακροδεξιάς πρωθυπουργού της Ιταλίας, Τζόρτζια Μελόνι

Για την Βενέτσι, ωστόσο, οι μόνοι ακραίοι στη συναυλία ήταν οι διαδηλωτές. «Ναι, υπήρχαν φασίστες [στην όπερα], αλλά ήταν στο ακροατήριο, όχι στη σκηνή, επειδή προσπαθούσαν να λογοκρίνουν μια καλλιτέχνιδα», είπε η μαέστρος.

«Αυτά δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη, τον πολιτισμό και τη δημοκρατία, αλλά με την προκατάληψη με την οποία κρίνουμε. Είναι μια προσπάθεια χειραγώγησης ανθρώπων. Εγώ θα τους έλεγα: “Εσείς είστε οι φασίστες και εγώ είμαι αντιστασιακή”», πρόσθεσε.

Η Βενέτσι αρνήθηκε πολιτική εμπλοκή της με την κυβέρνηση Μελόνι, σημειώνοντας ότι ανέλαβε μόνον ένα τεχνικό ρόλο για να συνδράμει στην αναδιαπραγμάτευση συμβολαίων για τους μουσικούς και την οικονομική στήριξη καλλιτεχνών που έχασαν τις δουλειές τους και αναζητούν νέες.

Η Ιταλίδα μαέστρος τόνισε ότι ουδέποτε ήρθε αντιμέτωπη με διαμαρτυρίες σε άλλες χώρες, ούτε στη Βρετανία ότι διηύθυνε την ορχήστρα μπροστά από τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ με τον Αντρέα Μποτσέλι να ερμηνεύει την περίφημη άρια “Nessun Dorma” του Τζιάκομο Πουτσίνι στους εορτασμούς για το Πλατινένιο Ιωβηλαίο της βασίλισσας Ελισάβετ Β΄.

Στη Γαλλία, ωστόσο, περίπου 30 διαδηλωτές προσπάθησαν τον περασμένο Απρίλιο να αποτρέψουν τους θεατές της όπερας από το να παρακολουθήσουν μια παράσταση της “La Sonnambula” του Μπελίνι στη Λιμόζ με την Βενέτσι στο πόντιουμ, ενώ τον περασμένο μήνα αρκετά άτομα διαδήλωσαν έξω από την Όπερα της Νίκαιας όταν η ιταλίδα μαέστρος διηύθυνε μια παράσταση της «Ζιζέλ». Ορισμένοι εξ’ αυτών το τράβηξαν ακόμη παραπέρα στη διάρκεια της πρωτοχρονιάτικης συναυλίας με την ιταλίδα μαέστρο να υποκλίνεται προς το μέρος τους, την ώρα που τους πετούσαν έξω από την αίθουσα.

Στην ανακοίνωσή του ο συνασπισμός συνδικάτων και οργανώσεων στη Γαλλία ανέφερε: «Σε ένα πλαίσιο μιας ομαλοποίησης της ακροδεξιάς και του φασισμού, η πρόσκληση από τη Νίκαια στην κ. Βενέτσι συνιστά πολιτική χειρονομία, την οποία αμφισβητούμε και καταγγέλλουμε ρητά».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα