Αυτό το λιμάνι ποιος θα το πάρει;

Στην δεύτερη –και σπουδαιότερη φάση του– παίρνει ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, καθώς στις 5 το απόγευμα εξέπνευσε το dead line που είχε τεθεί εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ (σ.σ. έχει στο χαρτοφυλάκιό του τον ΟΛΠ) προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι “μνηστήρες” να υποβάλουν την υποψηφιότητές τους για απόκτηση μετοχικό ποσοστού του Οργανισμού.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπήρχαν μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ανοικτό παρέμενε το ενδεχόμενο να υπάρξει ενδιαφέρον και από άλλους ομίλους, πλην των Κινέζων της COSCO (σ.σ. διαχειρίζονται ήδη τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) που θέλουν να επεκταθούν στον λιμάνι. Μεταξύ των ονομάτων που ακούγονται είναι ένα επίσης κινεζικών συμφερόντων κονσόρτσιουμ, που δεν αποκλείεται να κάνει «μπάσιμο» για τον ΟΛΠ, ενώ η προ εβδομάδων εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη ρωσική εταιρεία σιδηροδρόμων RZD (μέσω σχετικών δηλώσεων του επικεφαλής της RZD, Βλαντιμίρ Γιακούνι), μένει να ξεκαθαριστεί αν θα περάσει από τη σφαίρα των προθέσεων στην πραγματικότητα.

Αυτό που σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αμφισβητηθεί είναι η αντιπαράθεση που προκαλεί η υπόθεση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ τόσο σε πολιτικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Από την μία πλευρά υπάρχει η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ που θεωρούν ότι με την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ εξασφαλίζεται η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επενδυτών και επομένως η διασφάλιση καλύτερου αντιτίμου πώλησης. Επιπρόσθετα, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσπαθεί να καταστήσει σαφές ότι όπως είναι «δομημένοι» οι διαγωνιστικοί όροι της προκήρυξης, το ελληνικό Δημόσιο δεν εκποιεί τη γη ή τις υποδομές του, αλλά πουλάει το δικαίωμα χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του λιμανιού του Πειραιά.

Από την πλευρά της φυσικά η αντιπολίτευση, με προεξάρχοντα τον ΣΥΡΙΖΑ, κάνει λόγο για ξεπούλημα, βρίσκοντας ευήκοα ώτα ακόμη και σε μερίδα υποψήφιων δημάρχων του Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι την εναντίωσή του στα σχέδια ιδιωτικοποίησης έχει εκδηλώσει και ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος έχει καταθέσει σχετική αντιπρόταση που προβλέπει τη διατήρηση από το Δημόσιο του πλειοψηφικού ελέγχου και τη σύναψη συμβάσεων παραχώρησης ανά δραστηριότητα του λιμανιού.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα