Δήμητρα Γιορδαμλή: «Γιατί οι νέοι να επιλέξουν τη ναυτιλία»

«Οι υψηλές αποδοχές σε περιόδους κρίσεις ελκύουν τους νέους να στραφούν στη Ναυτιλία καθώς είναι ο Νο1 κλάδος αυτή τη στιγμή», δηλώνει στην «Α» η Δήμητρα Γιορδαμλή. Με σπουδές στον κλάδο της Οργάνωσης και Διοίκησης των Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποφάσισε να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση και πιο συγκεκριμένα με τον κλάδο LAROS της Ναυτιλίας, ως Corporate Affairs Associate. Αν και νεαρή σε ηλικία, αποτελεί βασικό στέλεχος σε διεθνείς εκθέσεις και conferences της Εταιρείας, ενώ έχει εκλεγεί Έφορος Διεθνών Σχέσεων στη Διεθνή Ναυτιλιακή και Βιομηχανική Ένωση «WIMA».

Συνέντευξη στον Κώστα Παπαδόπουλο

Ποια τα κίνητρα για έναν νέο άνθρωπο να αναζητήσει μία θέση εργασίας στη Ναυτιλία;
«Σήμερα, οι νέοι σε σημαντικό ποσοστό αναγνωρίζουν ότι η ελληνική ναυτιλία στηρίζει την εθνική οικονομία και αποδίδουν στον κλάδο θετικά χαρακτηριστικά όπως δυναμισμό, ευρωστία, κύρος και παράδοση. Η εργασία στη ναυτιλία, ιδιαίτερα στη θάλασσα, κατά την αντίληψη των νέων, προσφέρει το ευχάριστο περιβάλλον, τη μονιμότητα και τις προοπτικές εξέλιξης. Επιπλέον, οι υψηλές αποδοχές σε περιόδους κρίσεις ελκύουν τους νέους να στραφούν στη Ναυτιλία καθώς είναι ο Νο1 κλάδος αυτή τη στιγμή. Βέβαια, αυτό το κριτήριο δεν είναι πάντα το καλύτερο, διότι το κίνητρο των χρημάτων αν δεν αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις με το πέρασμα των χρόνων ξεθωριάζει. Η Ναυτιλία αποτελεί έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό κλάδο και είναι λυπηρό το γεγονός ότι ελάχιστοι νέοι αναφέρουν αυθόρμητα τη ναυτιλία ως κλάδο στον οποίο θα ήθελαν να εργασθούν».

Πόσο δύσκολο είναι να σταθεί μία γυναίκα σε έναν κλάδο που μοιάζει ανδροκρατούμενος;
«H Ναυτιλία κατά την άποψή μου αποτελεί έναν δυναμικό κλάδο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος κυριαρχεί στις παγκόσμιες θάλασσες και διατηρείται στην κορυφή. Αυτό όμως την καθιστά έναν κλάδο που χρειάζεται μεγάλη αφοσίωση και ιδιαίτερη προσοχή. Είναι ένας χώρος που δουλεύει όλο το 24ωρο και δεν έχει γιορτές και διακοπές. Όλα όμως αυτά την ορίζουν ως ένα πολύ αξιόλογο κλάδο που διαρκώς αναπτύσσεται. Αυτό που χαρακτηρίζει την ελληνική ναυτιλία είναι το παραδοσιακό της στοιχείο, γεγονός που θυμίζει οικογενειακό κλίμα με αξιοσέβαστες αρχές. Ιστορικά, η Ναυτιλία ήταν ένας ανδροκρατούμενος κλάδος, γεγονός που κάνει τη θέση της γυναίκας λίγο πιο δύσκολη. Παρ’ όλα αυτά, αυτό που αντιμετωπίζω στην καθημερινότητά μου είναι ο σεβασμός προς το γυναικείο φύλο και αισθάνομαι πολύ υπερήφανη που βλέπω γυναίκες στα πληρώματα επάνω στα πλοία».

Ως εκλεγμένο μέλος στη WIMA «Διεθνή Ναυτική & Βιομηχανική Ένωση» και από τη θέση της Εφόρου Διεθνών Σχέσεων, ποιες είναι οι προσδοκίες σας;
«Η ελληνική Ναυτιλία αποτέλεσε και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο υποστήριξης της ελληνικής οικονομίας. Το μέγεθός της, που τη φέρνει στην πρώτη θέση σε παγκόσμια κατάταξη, συνηγορεί υπέρ της πεποιθήσεως ότι το μέλλον τής ανήκει, ανεξάρτητα από τις οποιεσδήποτε διακυμάνσεις της παγκόσμιας οικονομίας. Ο τρόπος λειτουργίας της WIMA με την επιλογή εξαιρετικής ποιότητας πιστοποιημένων μελών, έχει δημιουργήσει, στα δώδεκά της χρόνια, έναν αξιόπιστο φορέα και σημείο αναφοράς για την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος της συνένωσης και κοινής δράσης επιχειρήσεων που εξυπηρετούν τις ανάγκες της Ναυτιλίας σε κάθε επίπεδο. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη και η προώθηση ενός καινοτόμου δικτύου πιστοποιημένων εταιρειών με δυνατότητες παγκόσμιας εξυπηρέτησης, καλύπτοντας επιτυχώς κάθε κλάδο της Ναυτιλίας. Σκοπεύουμε σε συνεργασίες μεγάλου κύρους που θα μας ενδυναμώσουν και στην αναγνώριση του δικτύου μας στις ναυτιλιακές αγορές του εξωτερικού συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια των εταιρειών-μελών μας».

“Η Ναυτιλία ως αγορά δεν γνωρίζει σύνορα, συνεπώς δεν πρέπει να γνωρίζουν σύνορα ή άλλους περιορισμούς και οι λύσεις της PRISMA ELECTRONICS”, δηλώνει στην “Α” η κα. Γιορδαμλή

Από μικρή ηλικία στο επιχειρείν, ως στέλεχος της Prisma Electronics. Πώς πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε με την οικογενειακή επιχείρηση;
«Η Prisma Electronics ξεκίνησε το 1991 με όραμα και ανάγκη για δημιουργία. Ο πατέρας μου μαζί με τα δύο του αδέρφια έχουν θέσει πολύ υψηλές αξίες τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια αγορά. Η κατάσταση αυτή καθιστά λοιπόν τον πήχη πολύ ψηλά. Ωστόσο, η εταιρεία παρά τη δραστηριότητά της και της συνεργασίες με εταιρείες κολοσσούς, όπως η AIRBUS αλλά και με οργανισμούς όπως το CERN και η ESA, διατηρεί το οικογενειακό κλίμα. Από μικρή οραματιζόμουν την εισχώρησή μου στην εταιρεία. Υπάρχουν πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει κάποιος όταν μπαίνει στην οικογενειακή επιχείρηση, οι οποίες ωστόσο ξεπερνιόνται με εμπιστοσύνη και σκληρή δουλειά».

Η οικονομική κρίση σάς επηρέασε στο κομμάτι της έρευνας και ανάπτυξης;
«Στην Ελλάδα του 2018 οι προκλήσεις για μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, που καλείται όχι μόνο να αναπτυχθεί αλλά πλέον να επιβιώσει, έχουν πολλαπλώς αναφερθεί από ειδικούς και είναι γνωστές σε όλους μας. Η πορεία της Ελληνικής Ναυτιλίας εξακολουθεί να είναι ανοδική, ωστόσο όταν οι λύσεις και τα προϊόντα μας καλούνται να ανταγωνιστούν εταιρείες κολοσσούς του παγκοσμίου εμπορίου, η προσπάθεια πρέπει να είναι διαρκής και συντονισμένη. Η Ναυτιλία ως αγορά δεν γνωρίζει σύνορα, συνεπώς δεν πρέπει να γνωρίζουν σύνορα ή άλλους περιορισμούς και οι λύσεις της PRISMA ELECTRONICS. Οι οικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας δεν είναι και οι πιο ευνοϊκές για την υγιή ανάπτυξη μιας εταιρείας σε μια απαιτητική αγορά όπως αυτή της Ναυτιλίας. Σαν εταιρείες καλούμαστε τις περισσότερες φορές να χρηματοδοτούμε πλήρως την όποια ενέργεια σε οποιαδήποτε αγορά του κόσμου σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει με αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού. Ωστόσο, επειδή η εταιρεία μας επενδύει πάρα πολύ στο κομμάτι της έρευνας και της ανάπτυξης συνεχίζουμε ακάθεκτοι την προσπάθεια μας παρά τις δυσκολίες που συναντούμε».

Τι αποκομίσατε από τη συμμετοχή σας στα «Ποσειδώνια 2018»;
«Η προσθήκη νέων κανονισμών, η απαίτηση για μειούμενο κόστος λειτουργίας και ο σεβασμός στον άνθρωπο και το περιβάλλον καθιστούν μονόδρομο την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που θα επιτρέψουν αποδοτικότερη λειτουργία, λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), χαμηλότερο διαχειριστικό κόστος, αποδεδειγμένη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και αυξημένη ασφάλεια για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Σε μια εποχή λοιπόν, που όλοι μιλούν για τα “Big Data” στη Ναυτιλία και αναζητούν ένα αποτελεσματικό μοντέλο εκμετάλλευσης και αξιοποίησης των δεδομένων αυτών η εταιρεία PRISMA ELECTRONICS S.A. επενδύει ξανά στην καινοτομία και τολμά πηγαίνοντας για μια ακόμη μια φορά μπροστά με το σύστημα LAROS».

Διαβάστε επίσης