Κάλπη-κο μυστρί με «αόρατο» έργο

Έντονες αντιδράσεις από την αΜΕΤΡΟέπεια Τσίπρα στην κομματική φιέστα για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Με ένα προφητικό πρωτοσέλιδο κυκλοφόρησε στα μέσα Απριλίου του 2017 η έντυπη έκδοση του iaposi.gr. Τίτλος του «Με μυστρί και με σκαμνί…» και θέμα του η κυβερνητική ένδεια παραγωγής έργου με την αντίστοιχη συγκάλυψη αυτής της γύμνιας με εγκαίνια έργων και φυσικά με τη διενέργεια εξεταστικών επιτροπών και σκανδαλολογία.

Δεν ήμασταν, τότε, αρκετά ευφάνταστοι για να προβλέψουμε ότι ενάμιση χρόνο μετά ο Αλέξης Τσίπρας θα ξεπέρναγε και τον ίδιο του τον εαυτό. Ότι δηλαδή από την εγκαινίαση έργων που είχαν ξεκινήσει άλλες κυβερνήσεις (βλ. 4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που ξεκίνησαν το 2008 από την κυβέρνηση Καραμανλή και επανεκκινήθηκαν το 2013 από την κυβέρνηση Σαμαρά) θα περνούσε στην εγκαινίαση «αόρατων» έργων.

Διότι μόνο ως «αόρατο» μπορεί να λογιστεί το μετρό Θεσσαλονίκης που έσπευσε να εγκαινιάσει ο πρωθυπουργός το Σάββατο στη συμπρωτεύουσα, σε μία φιέστα στον σταθμό Σιντριβανίου, από την οποία απουσίαζαν όχι απλώς οι προσμένοντες το έργο πνοής Θεσσαλονικείς, αλλά ούτε καν τα βαγόνια!

Το οξύμωρό είναι ότι το παραδέχτηκε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε μια αποστροφή της ομιλίας του. «Είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης» είπε ο Αλέξης Τσίπρας,  συμπληρώνοντας ότι το Μετρό θα είναι λειτουργικό τον Φλεβάρη του 2020, προφανώς όταν το βαγόνι της εξουσίας θα έχει προχωρήσει σε άλλον σταθμό χωρίς αυτόν μέσα.

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μιλά από το βήμα κατά την επίσκεψή του στο σταθμό του μετρό «Σιντριβάνι – Έκθεση», τον πρώτο έτοιμο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2018. ΑΠΕ ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/Andrea Bonetti

 

«Απροκάλυπτη και φτηνή κοροϊδία…»

Αυτό το κάλπη-κο μυστρί με το «αόρατο» έργο που εξυπηρετεί προφανέστατους  προεκλογικούς σκοπούς δεν πέρασε απαρατήρητο μόνο από τους πολίτες, οι οποίοι από το Σάββατο έχουν επιδοθεί σε επικό τρολάρισμα μέσω των social media.

Έγινε αντικείμενο έντονου και αιχμηρού σχολιασμού και από τα κόμματα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης, Νίκου Ταχιάου, που είπε ότι η πόλη του «έζησε μία ακόμα προσβλητική φαρσοκωμωδία με τα δήθεν “εγκαίνια του μετρό”(…). Δεν μιλάμε για εικονική πραγματικότητα, αλλά για απροκάλυπτη και φτηνή κοροϊδία. Ο ίδιος ο κύριος Τσίπρας αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι από το “ολοκληρωμένο” έργο του απουσιάζουν και οι συρμοί και οι πολίτες».

 

(Ξένη Δημοσίευση) Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επιθεωρεί τις εργασίες που έχουν γίνει στο σταθμό του μετρό «Σιντριβάνι – Έκθεση», τον πρώτο έτοιμο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2018. ΑΠΕ ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/Andrea Bonetti

«Εγκαινιάζει… κυλιόμενες σκάλες»

Ακόμη πιο αποκαλυπτικός της πραγματικότητας που περιγράψαμε παραπάνω ήταν ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης που δήλωσε:

«Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σφραγίδα. Ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή. Προχώρησε με την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά. Ταυτόχρονα εξασφαλίστηκε η επέκταση του προς την Καλαμαριά με πόρους προγράμματος του ΕΣΠΑ, του οποίου είχα ως αρμόδιος υπουργός την εποπτεία».

Δεικτικότατη και η σχετική ανακοίνωση της Ν.Δ. Θεσσαλονίκης που με αφορμή την κυβερνητική φιέστα στον σταθμό Σιντριβανίου σημείωσε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινιάζει το… ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, ή μάλλον έναν… σταθμό χωρίς ΜΕΤΡΟ, με συναυλία και με την παρουσία του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα. Στην ουσία εγκαινιάζει… κυλιόμενες σκάλες».

O σταθμός του μετρό «Σιντριβάνι – Έκθεση» (ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ)

 

«Ανάλογο των χωριών Ποτέμκιν»

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν, τέλος, και το Κίνημα Αλλαγής, που δια στόματος του τομεάρχη Μεταφορών του κόμματος, Γιάννη Μανιάτη, διερωτήθηκε «πόσο απύθμενο μπορεί να είναι το θράσος των κύριων Τσίπρα και Σπίρτζη (…). Σκηνοθετούν τα εγκαίνια ενός σταθμού, όταν γνωρίζουν ότι η εκκίνηση της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ δεν πρόκειται να γίνει πριν το 2022».

«Παρουσιάζεται λοιπόν σε παγκόσμια πρώτη, ο πρώτος σκηνογραφικά ολοκληρωμένος σταθμός ‘’ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ’’. Η τέλεια θεατρική εκδοχή ενός σταθμού εν λειτουργία, κατά το ανάλογο των χωριών Ποτέμκιν. Ωστόσο, η επόμενη μέρα είναι βέβαιο ότι θα βρει τον ανάδοχο κατασκευής να ξεστήνει τα σκηνικά της σημερινής παράστασης για να ξεκινήσει εκ νέου τις εργασίες αποπεράτωσης του σταθμού» κατέληξε ο Γ. Μανιάτης.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα