Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Η νέα τετραετία ανήκει στη Δυτική Αθήνα

Ο πρώην υπουργός και υποψήφιος βουλευτής Ν.Δ., Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών, αρθρογραφεί στην "Α"

Του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη (*)

Η δεκαετής οικονομική κρίση άφησε το στίγμα της στην Δυτική Αθήνα. Η περιοχή βίωσε την οικονομική στασιμότητα και πολλές βιομηχανικές εγκαταστάσεις παραμένουν έκτοτε εγκαταλελειμμένες. Αναπόφευκτα αυτό είχε αρνητικές συνέπειες και για τους εργαζόμενους των δήμων δυτικά του Κηφισού.

Από το 2019, με τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οικονομία σημείωσε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για πρώτη φορά μετά από χρόνια. Την ίδια περίοδο, ένας από τους στόχους της κυβέρνησης ήταν να αναζωπυρώσει την οικονομία της Αθήνας και να αναβαθμίσει το ρόλο της ως ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Το ελληνικό κράτος προώθησε την εκτέλεση μιας σειράς σημαντικών έργων στο κέντρο και τα προάστια της Αθήνας αλλά και του Πειραιά. Τα πιο εμβληματικά είναι η νέα γραμμή 4 του Μετρό και η Διπλή Ανάπλαση στο Κέντρο της Αθήνας και το Ελληνικό στα Νότια προάστια. Οι αστικές αναπλάσεις που προωθεί το ελληνικό κράτος κινητοποίησαν και τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος επενδύει σε διάφορους τομείς της οικονομίας σε περιοχές του λεκανοπεδίου.

Αυτή η οικονομική αναγέννηση της πρωτεύουσας αποτελεί ευκαιρία για την Δυτική Αθήνα να βγει από τη στασιμότητα. Η δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό και οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας Αττικής στο πάρκο «Α. Τρίτσης» είναι σημαντικά έργα. Είναι αναγκαία όμως η εφαρμογή ενός συνεκτικού και μακροπρόθεσμου σχεδίου που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την οικονομική ανάταξη της περιοχής.

Στόχος μας είναι να εφαρμοστεί ένα τέτοιο σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει παρεμβάσεις για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, την συγκρότηση του μητροπολιτικού ρόλου της Δυτικής Αθήνας. Τα έργα που προβλέπονται θα χρηματοδοτηθούν από κοινοτικά κονδύλια και τον ιδιωτικό τομέα και εντάσσονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

H οικονομική ανάπτυξη της χώρας και ειδικά της πρωτεύουσας μπορεί και πρέπει να αποτελέσει την ευκαιρία η περιοχή να βιώσει ανάπτυξη και ευημερία και να αποκτήσει τον ρόλο που της αξίζει στο λεκανοπέδιο

-Πράσινες διαδρομές. Το έργο αυτό στοχεύει στην βελτίωση του πρασίνου κατά μήκος των κάθετων οδικών αξόνων της περιοχής που ξεκινούν από το Ποικίλο Όρος και καταλήγουν να διασταυρώνονται με τη λεωφόρο Κηφισού. Στο σχέδιο περιλαμβάνεται και η δεντροφύτευση της λεωφόρου Κηφισού από τις Τρεις Γέφυρες μέχρι τη Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη. Η λεωφόρος Κηφισού λειτουργεί ως σύνορο με την υπόλοιπη Αθήνα και η γενικότερη εικόνα και ο περιβάλλον χώρος της υποβαθμίζει τις γύρω περιοχές. Το πρασίνισμα μειώνει τις οχλήσεις, βελτιώνει την ατμόσφαιρα και επιδρά θετικά στους κατοίκους αφού δεν το βλέπουν.

-Αξιοποίηση παλαιών βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Η περιοχή της Δυτικής Αθήνας κατά μήκος του Κηφισού αποτελεί ιστορικά τόπο συγκέντρωσης βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων. Η ανάπτυξή τους τον 20ο αιώνα καθόρισε σημαντικά τον χαρακτήρα και την ανθρωπογεωγραφία της Δυτικής Αθήνας. Μέρος του σχεδίου είναι η οικονομική αναγέννηση αυτής της περιοχής, με την εφαρμογή ευνοϊκών κινήτρων για νέες επιχειρήσεις με έμφαση στην Έρευνα και Παραγωγή.

-Ανάπλαση Λεωφόρου Αθηνών. Η λεωφόρος αποτελεί την ιστορική δυτική πύλη της πρωτεύουσας. Χωρίζει στα δύο τη Δυτική Αθήνα και το κυριότερο, οι δραστηριότητες κατά μήκος της επιβαρύνουν την κυκλοφορία της περιοχής και συγκροτούν μια εικόνα κακής οργάνωσης και αισθητικής. Η ανάπλαση προβλέπει την υπογειοποίηση της στη περιοχή του Χαϊδαρίου, με στόχο στην επιφάνεια να δημιουργηθούν κοινόχρηστοι χώροι. Στο υπόλοιπο τμήμα προβλέπει την ανακατασκευή των πεζοδρομίων στο κάθε ρεύμα με τη προσθήκη πρασίνου και βελτίωση των πεζοδρομίων.

-Νέα γραμμή Μετρό. Στις παρεμβάσεις του σχεδίου ανήκει και η κατασκευή της νέας γραμμής 5 της Αττικό Μετρό. Πρόκειται για μια νέα γραμμή η οποία ξεκινά από το «Αττικό Νοσοκομείο» στο Χαϊδάρι και καταλήγει μετά από πολλές στάσεις στον Άλιμο. Η γραμμή ενώνει το Χαϊδάρι και το νότιο Περιστέρι με το Κέντρο της Αθήνας ενώ παράλληλα, θα παρέχει πρόσβαση σε μια σειρά υπερτοπικών δραστηριοτήτων, όπως το Χρηματιστήριο, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, κ.α., μειώνοντας σημαντικά και τον κυκλοφοριακό φόρτο της Λεωφόρου Αθηνών.

-Ανάπλαση Ποικίλου Όρους. Το έργο αυτό αποτελεί τον πυρήνα του σχεδίου για την Δυτική Αθήνα με το οποίο συνδέονται όλα τα παραπάνω. Το Ποικίλο Όρος αποτελεί βασικό πνεύμονα της περιοχής, η οποία πάσχει από έλλειψη πρασίνου. Το σχέδιο προβλέπει την εκτενή δεντροφύτευση του, τη δημιουργία διαδρομών στο βουνό καθώς και δίκτυο υδροδότησης και πυροπροστασίας, κατά τα πρότυπα των παρεμβάσεων που γίνονται στον Υμηττό. Στόχος είναι το βουνό να γίνει πνεύμονας πρασίνου και ταυτόχρονα ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο για τους δήμους της Δυτικής Αθήνας, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν για άθληση και αναψυχή.

Για χρόνια η Δυτική Αθήνα δεν έλαβε τη προσοχή που της έπρεπε. Σήμερα, η οικονομική ανάπτυξη της χώρας και ειδικά της πρωτεύουσας μπορεί και πρέπει να αποτελέσει την ευκαιρία η περιοχή να βιώσει ανάπτυξη και ευημερία και να αποκτήσει τον ρόλο που της αξίζει στο λεκανοπέδιο. Την επίτευξη αυτού του στόχου θα υπηρετήσουμε με σχέδιο, σκληρη δουλειά, προσήλωση και επιμονή.

Η ΝΕΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

(*) Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είναι δικηγόρος, πρώην υπουργός και υποψήφιος βουλευτής Ν.Δ., Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα