Ο Τουρκολάγνος κ. Μπουτάρης

Διαμαρτύρεται –και μάλιστα έντονα– ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, γιατί λέει ότι το κράτος των Αθηνών εμποδίζει την τουριστική ανάπτυξη της πόλης του. Το πώς το καταφέρνει όμως αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία: δεν δίνει άδεια στις τουρκικές αερογραμμές για δεύτερη πτήση την ημέρα. Εξίσου σημαντικό: ο δήμαρχος «ξεχνά» ότι οι Τούρκοι δεν έχουν δώσει άδεια ούτε για μία πτήση!

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μπουτάρης σε ανακοίνωσή του σημειώνει πως «μια πρωτοφανής απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με έδρα την Αθήνα θέτει προσκόμματα στις Τουρκικές Αερογραμμές και στο αίτημά τους για δεύτερη ημερήσια πτήση, δηλαδή για διπλασιασμό από 7 σε 14 των εβδομαδιαίων πτήσεων από και προς την Κωνσταντινούπολη. Πρόκειται για απόφαση που στερεί τη Θεσσαλονίκη από τη φυσική δεξαμενή επισκεπτών της, αλλά και από έσοδα εκατομμυρίων σε μια κρίσιμη για τη χώρα εποχή».

«Η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για την απόφαση αυτή και εν γένει για την πολιτική αποκοπής της βόρειας Ελλάδας από τις δυναμικά αναπτυσσόμενες τουριστικές αγορές. Σε συνεργασία με τους υπόλοιπους φορείς τουρισμού της πόλης θα παλέψει για την άμεση ανατροπή αυτών των εξελίξεων, αλλά και της τάσης των κεντρικών κρατικών υπηρεσιών να λειτουργούν ενίοτε ως εμπόδιο στις προσπάθειες μιας ολόκληρης πόλης να αναδειχθεί τουριστικά και να αναπτυχθεί οικονομικά, στερώντας της, έτσι, τη δυνατότητα να πολλαπλασιάσει τα έσοδά της», καταλήγει.

 

Η διάψευση

Αλλά πριν ολοκληρώσει καν τη σκέψη του, ο κ.  E. Βασιλάκης της Aegean αποκάλυψε την πικρία του για τη στάση της γείτονος που τόσο υποστηρίζει ο κ. Μπουτάρης.

Ο κ. Βασιλάκης ζήτησε ίση μεταχείριση από την Τουρκία, η οποία όπως ανέφερε δεν διαθέτει χρονοθυρίδες στις ελληνικές εταιρείες ώστε να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, όπως προβλέπουν οι διμερείς συμφωνίες των δυο χωρών.

Από το 2009, σημείωσε, η Turskish Airlines κατάφερε να τριπλασιάσει τις πτήσεις προς την Ελλάδα, την ώρα που οι ελληνικές εταιρείες δεν κατέφεραν να εξασφαλίσουν slots! Επί της ουσίας, δηλαδή, οι Τούρκοι μάς εκμεταλλεύονται αποκομίζοντας οι ίδιοι τεράστια κέρδη και ο κ. Μπουτάρης εμφανίζεται να επιθυμεί να τους ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο.

Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη για την οποία η Aegean από το 2009 έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα, ωστόσο η τουρκική πλευρά δεν δίνει τη χρονοθυρίδα στερώντας έτσι από μια ελληνική εταιρεία την ανάπτυξή της. Για αυτό ακριβώς το δρομολόγιο, λοιπόν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εγκαλεί την ΥΠΑ!

«Κάποια στιγμή πρέπει να δείξουν μια αμοιβαιότητα, τι σόι σχέση είναι αυτή μεταξύ χωρών όπου μόνο ο ένας δίνει», τόνισε ο κ. E. Βασιλάκης, ο οποίος επί της ουσίας απαντά και στον κ. Μπουτάρη.

 

Το άγχος του δημάρχου

Από το ύφος της ανακοίνωσης του δημάρχου Θεσσαλονίκης, γίνεται προφανές πως μεγαλύτερη σημασία για εκείνον έχουν οι επισκέπτες στην πόλη του από την αξιοπρέπεια της χώρας του. «Η στρατηγική ενδυνάμωσης της σχέσης αυτής έχει αποδώσει θεαματικά –και κυρίως μετρήσιμα και χειροπιαστά– αποτελέσματα για την πόλη. Σύμφωνα με τα στοιχεία και των ξενοδόχων της πόλης, το 2010 οι διανυκτερεύσεις Τούρκων επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη ήταν μόλις 25.000, αριθμός που το 2012 εκτοξεύτηκε στις 49.000, ενώ το 2013 αναμένεται να ξεπεράσει τις 75.000. Η αγορά της πόλης κινείται έντονα και αποκομίζει επιπλέον έσοδα από αυτό το τουριστικό ρεύμα από τη γειτονική μας χώρα», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Πουθενά όμως στην ανακοίνωση δεν κάνει λόγο για τη στάση της Τουρκίας, την οποία φυσικά δεν… εγκαλεί, όπως την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, «με έδρα την Αθήνα» όπως τονίζει μάλιστα, προφανώς για να δείξει κάποιον άγνωστο δάχτυλο που στόχο του έχει να ζημιώσει τη συμπρωτεύουσα.

 

Η μεγάλη επιχείρηση των γειτόνων

Κάνοντας μια αναδρομή στη θητεία Μπουτάρη στη Θεσσαλονίκη πάντως κανείς, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει πως ο δήμαρχος περισσότερο κόπτεται για τη… σύσφιξη των τουρκοθεσσαλονικιώτικων σχέσεων παρά για τη σχέση Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Του διαφεύγει(;) επίσης το γεγονός πως το αίτημα των Τούρκων δεν έχει να κάνει με τη μεταφορά Τούρκων τουριστών στη Θεσσαλονίκη, αλλά με τη μεταφορά τουριστών προς την Τουρκία! Διπλή χασούρα, δηλαδή! Είναι άλλωστε γνωστό πως από το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης μπορεί κανείς να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, γεγονός που εξυπηρετεί και τα Βαλκάνια αλλά και τη Βόρεια Ελλάδα που εναλλακτικά θα πρέπει να ταξιδέψει μέσω του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Μάλιστα, η Τουρκία θέλει να γίνει η… Φρανκφούρτη της Ανατολής, και μάλιστα χωρίς να δεσμεύεται από το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προβλέπει μία σειρά από απαγορεύσεις και ρυθμίσεις (π.χ. κρατικές ενισχύσεις, ανταγωνισμός κ.λπ.). Προς αυτή την κατεύθυνση άθελά(;) του εργάζεται και ο κ. Μπουτάρης. Φυσικά, οι Τούρκοι εκμεταλλεύονται και το κενό που άφησε η Ολυμπιακή, καλύπτοντας τους διεθνείς της προορισμούς!

Στο πλαίσιο αυτό κάνουν παράλληλα μία σειρά από προσφορές για τις άλλες πτήσεις τους (δωρεάν διανυκτερεύσεις στην Κωνσταντινούπολη για όποιον ταξιδεύει προς ΗΠΑ, φθηνά εισιτήρια κ.λπ.).

Του κ. Μπουτάρη του διαφεύγει και κάτι ακόμα: η ομολογία επί της ουσίας ότι η Τουρκία μπορεί να εξυπηρετήσει τις πτήσεις ελληνικών εταιρειών. Το ομολογεί και μόνο το αίτημά της για ακόμα μία δική της πτήση προς τη Θεσσαλονίκη, γεγονός που επιβεβαιώνει πως μποϋκοτάρει την Ελλάδα!

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα