Συμμαχία για τα νιάτα

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΛ.ΣΤΑΤ., του δευτέρου τριμήνου τού 2014, η ανεργία των νέων έως 24 χρόνων φτάνει το 52%. Γι’ αυτό και είναι αξιέπαινη η πρωτοβουλία τής Nestle να ενώσει τις δυνάμεις της με περίπου 200 ακόμα εταιρείες, προκειμένου να δημιουργηθούν 100.000 θέσεις εργασίας για νέους μέσα στα επόμενα χρόνια σε όλη την Ευρώπη.

Του Γιάννη Συμεωνίδη

Η πρωτοβουλία «Συμμαχία για τη Νέα Γενιά» («Alliance for YOUTH») έρχεται να συμπληρώσει το πρόγραμμα «Nestle needs YOUth», χάρη στο οποίο έχουν δημιουργηθεί γύρω στις 8.000 ευκαιρίες απασχόλησης τους τελευταίους οκτώ μήνες στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Όσον αφορά το τελευταίο πρόγραμμα, η δέσμευση της πολυεθνικής είναι να δημιουργήσει 20.000 ευκαιρίες απασχόλησης για νέους έως 30 ετών μέχρι το 2016, από τις οποίες οι 500 αφορούν την Ελλάδα. Στη χώρα μας, όπου απασχολεί 1.000 εργαζόμενους, η Nestle έχει προχωρήσει από τον Ιανουάριο σε 161 προσλήψεις και 49 ευκαιρίες για πρακτική εξάσκηση και μαθητεία.

«Με περισσότερες από 200 εταιρείες από όλη την Ευρώπη η Συμμαχία για τη Νέα Γενιά αποτελεί την πρώτη πανευρωπαϊκή κίνηση, από πλευράς επιχειρήσεων, που υπόσχεται να βοηθήσει τους νέους προκειμένου να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για την είσοδό τους στον επαγγελματικό κόσμο και να βελτιώσουν τις πιθανότητές τους σε μια απαιτητική αγορά εργασίας», υπογραμμίζει ο Λοράν Φρεΐς, διευθύνων σύμβουλος της Nestle για την Ευρώπη.

«Δεν δημιουργούμε από το μηδέν 500 θέσεις εργασίας»…

Από την πλευρά του ο Παύλος Κιόρτσης, διευθύνων σύμβουλος της Nestle Ελλάς από τον Οκτώβριο του 2013 και υπεύθυνος και για τη Ν.Α. Ευρώπη, υποστηρίζει πως στόχος τής Συμμαχίας για τη Νέα Γενιά είναι να προσφέρει ένα οργανωμένο πλαίσιο με όλους και προς όλους τους ενδιαφερόμενους, το οποίο θα βγάλει τους νέους από την κρίση τής ανεργίας. «Ήδη με την ενεργοποίηση της πρωτοβουλίας έχουμε πολύ θετική ανταπόκριση από τους προμηθευτές κι άλλους συνεργάτες μας κι εδώ στην Ελλάδα, οι οποίοι αποδεικνύεται ότι συμμερίζονται το όραμά μας για την ενίσχυση της νεανικής απασχόλησης».

Σε συνομιλία του, ωστόσο, με την «Α» ο κ. Κιόρτσης διευκρινίζει πως η εταιρεία του δεν μπορεί να δημιουργήσει εκ του μηδενός 500 νέες θέσεις εργασίας: «Προσλαμβάνουμε νέους, μερικοί είναι μόνιμοι, μερικοί έχουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή κάνουν τη μαθητεία τους. Αρκετούς, επίσης, βοηθούμε να φτιάξουν το βιογραφικό τους. Δεν είναι σκοπός μας να μείνουν όλοι στην εταιρεία, αλλά να δημιουργηθεί μεγαλύτερη δυνατότητα απασχολησιμότητας των νέων όχι μόνο σε εμάς, αλλά και σε άλλους εργοδότες. Αρκετοί έχουν προσληφθεί, άλλωστε, σε άλλες εταιρείες χάρη στη μαθητεία τους στη Nestle. Προσπαθούμε να μετατρέψουμε τις πρωτοβουλίες μας σε χιονοστιβάδα η οποία θα παρασύρει κι άλλες επιχειρήσεις, όπως έχει γίνει ήδη σε κάποιο βαθμό».

Συμμετέχουν εταιρείες-μεγαθήρια

Οι εταιρείες οι οποίες συμμετέχουν στη Συμμαχία για τη Νέα Γενιά έχουν δεσμευτεί να αναπτύξουν μια σειρά κοινών αλλά κι ανεξάρτητων πρωτοβουλιών, οι οποίες θα προσφέρουν στους νέους ουσιαστική εργασιακή εμπειρία και πρακτική άσκηση, δημιουργώντας περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας κι ευκαιρίες εκπαιδευτικής κατάρτισης. Η Nestle είναι σε επικοινωνία με επιλεγμένους τοπικούς και πανευρωπαϊκούς προμηθευτές, με στόχο την υλοποίηση στοχευμένων σχετικών δράσεων και τη μεγιστοποίηση των ευκαιριών απασχόλησης για τους νέους και στη χώρα μας.

Οι ιδρυτικές επιχειρήσεις περιλαμβάνουν γίγαντες όπως το Facebook, το Twitter και η Google, τον οργανισμό παροχής υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού Adecco, την AXA ασφαλιστική, τον διεθνή όμιλο ειδών διατροφής Cargill, τους ομίλους «logistics» CHEP και DS Smith, τους συμβούλους Ernst & Young, την εταιρεία αρωμάτων και γεύσεων Firmenich, τον όμιλο ανάλυσης καταναλωτών Nielsen, την εταιρεία επικοινωνίας Publicis Groupe, την επιχείρηση τεχνολογίας Salesforce και τη νομική εταιρεία White & Case.

Η Nestle στην Ελλάδα

Τα προϊόντα τής Nestle κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1899. Το πρώτο της γραφείο στη χώρα μας το άνοιξε το 1914, ενώ η Nestle Ελλάς ιδρύθηκε το 1973. Ο κύκλος εργασιών της για το 2013 έφτασε τα 407.000.000 ευρώ (το 60% προέρχεται από προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα), ενώ τα καθαρά κέρδη της άγγιξαν τα 22.000.000 ευρώ. Η Nestle διαθέτει τρία εργοστάσια: στα Οινόφυτα (καφές), στον Ταύρο (παγωτό) και στο Μοναστηράκι Βόνιτσας (νερό). Την τριετία 2012-2014, εξάλλου, οι επενδύσεις τής πολυεθνικής στη χώρα μας έφτασαν τα 30.000.000 ευρώ.

«Οι τιμές μας δεν είναι φουσκωμένες»

Στο μεταξύ, κύκλοι τής Nestle απορρίπτουν, μιλώντας στην «Α», κατά καιρούς καταγγελίες για «φούσκωμα» τιμών μέσω, για παράδειγμα, των αποκαλούμενων ενδοομιλικών συναλλαγών, της υπερτιμολόγησης δηλαδή των εισαγωγών στην Ελλάδα. Διατείνονται, αντιθέτως, πως τουλάχιστον σε βασικά προϊόντα οι τιμές στη χώρα μας είναι αν όχι χαμηλότερες, τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο με αυτές των ίδιων αγαθών σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα