Συνεπής ο κ. Ράμμος στο καθήκον του… (…προς τον ΣΥΡΙΖΑ)  

Ο επικεφαλής της ΑΔΑΕ θα έκανε την πρόταση για επιβολή προστίμου στην ΕΥΠ γνωρίζοντας ότι θα «πέσει» μόνο και μόνο για να δώσει «επιχειρήματα» σε Ανδρουλάκη και ΣΥΡΙΖΑ  ότι υπάρχει συγκάλυψη των υποκλοπών από την κυβέρνηση

Σε μία πολύ πυκνή σε πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα περίοδο που διανύει η χώρα από την αρχή του 2023 μέχρι και σήμερα κοντέψαμε να ξεχάσουμε την υπόθεση των υποκλοπών, η οποία όμως επανήλθε στο προσκήνιο της επικαιρότητας με όρους συνομωσιολογίας και πολιτικών αντεγκλίσεων.

Αυτό τουλάχιστον φανερώνει η επιθετική τοποθέτηση του με τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη την Τετάρτη στη Βουλή, να θεωρεί ότι η αλλαγή δύο μελών της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών, της γνωστής ΑΔΑΕ, των οποίων η θητεία έχει (προς καιρού) λήξει συνιστά κυβερνητική μεθόδευση προκειμένου, όπως υποστηρίζεται στο ΠΑΣΟΚικό αφήγημα, να καθυστερήσει η έρευνα της ανεξάρτητης αρχής αναφορικά με τον ρόλο που έχει διαδραματίσει η ΕΥΠ στην υπόθεση των υποκλοπών.

Τον ισχυρισμό τους περί μεθόδευσης στην Χαριλάου Τρικούπη τον «ντύνουν» με το εξής επιχείρημα: ότι επειδή την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου που ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί η συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΑΔΑΕ, ο πρόεδρος της Αρχής Χρήστος Ράμμος θα εισηγήτο την επιβολή προστίμου ύψους 100.000 ευρώ στην ΕΥΠ με το αιτιολογικό της μη συνεργασίας της Υπηρεσίας στην παράδοση στην ΑΔΑΕ τους φακέλους των παρακολουθήσεων, η Ν.Δ. έσπευσε μία ημέρα νωρίτερα –την Πέμπτη– να αλλάξει τα μέλη της ΑΔΑΕ των οποίων η θητεία έχει λήξει και να τα αντικαταστήσει με πρόσωπα της εμπιστοσύνης της ώστε να εξασφαλιστεί ότι το πρόστιμο δεν θα επιβληθεί και η ΕΥΠ θα «αθωωθεί».

Γιατί καθυστέρησαν οι αντικαταστάσεις

Αυτά λέει η αντιπολίτευση και έχει σημασία να πιάσουμε τον νήμα από την αρχή για να δούμε αν το «παραμύθι» που σπικάρουν στο ΠΑΣΟΚ και στον ΣΥΡΙΖΑ έχει όντως… δράκο. Έχουμε και λέμε λοιπόν…

Η θητεία δύο μελών της ΑΔΑΕ έχει λήξει πριν από τον Αύγουστο του 2022 και θα έπρεπε να έχει κινηθεί η διαδικασία αναπλήρωσή τους που γίνεται θεσμικά μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, αφού προηγηθεί ακρόαση των υποψηφίων και εφόσον υπάρχει πλειοψηφία των 3/5. Αυτό, ωστόσο, δεν συνέβη στην ώρα του και ως όφειλε και οι λόγοι της καθυστέρησης ήταν δύο:

>> Αφενός μεσολάβησε η νομοθέτηση του Ν. 5022/2022 που αφορούσε την διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών.

>> Αφετέρου η προγραμματισμένη για το περασμένο Απρίλιο συζήτηση στην ολομέλεια της ΑΔΑΕ της έκθεσης ελέγχου για την ΕΥΠ τελικά δεν έλαβε χώρα ώστε να μην υπάρξουν υπόνοιες περί εμπλοκής της ανεξάρτητης Αρχής στην προεκλογική περίοδο.

Αν στα παραπάνω συνυπολογιστεί το γεγονός ότι είχαμε τη διεξαγωγή εθνικών εκλογών δύο φορές και η τωρινή κυβέρνηση σχηματίστηκε στις 26 Ιουνίου, προκύπτουν αρκετοί λόγοι που δικαιολογούν την παρατεταμένη καθυστέρηση στην αντικατάσταση των μελών της ΑΔΑΕ που κανονικά δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στη θέση τους, αλλά ούτε ένας που να επιτάσσει την συνέχιση αυτής της στρεβλής και παράτυπης συνθήκης επ’ άπειρον.

Πολλώ δε μάλλον δεν ήταν είναι λόγος να συνεχιστεί η θεσμική ανορθογραφία (σ.σ. την Πέμπτη οι αντικαταστάσεις έγιναν πράξη) επειδή στην αντιπολίτευση θεωρούσαν ότι αυτό θα εξυπηρετούσε τα επικοινωνιακά σχέδιά τους να κρατηθεί «ζωντανή» η θεωρία ότι για τις υποκλοπές ευθύνεται η ΕΥΠ άρα και το Μέγαρο Μαξίμου.

Το «άσφαιρο» πρόστιμο

Σε κάθε περίπτωση αυτό που στην αντιπολίτευση είτε δεν ξέρουν είτε επιμελώς αποκρύπτουν είναι ότι κανένα πρόστιμο δεν θα μπορούσε να επιβληθεί στην ΕΥΠ και να είναι και σύννομο με το αιτιολογικό ότι η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών δεν παρέδωσε τους φακέλους των παρακολουθήσεων.

Κι αυτό διότι με βάση τον ισχύοντα νόμο και τη σχετική γνωμοδότηση του τέως πλέον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών δεν είχε αρμοδιότητα να ελέγχει αιτήματα πολιτών για το αν παρακολουθούνται τα τηλέφωνά τους για λόγους εθνικής ασφάλειας, όπως δεν έχει και τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους στους τηλεφωνικούς παρόχους. Ακόμη δε περισσότερο δεν έχει το δικαίωμα να αξιώνει φακέλους της ΕΥΠ και να δημοσιοποιεί το περιεχόμενό τους, όταν η Αρχή το επιθυμεί, αφού σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για το απόρρητο, γνώση λαμβάνει μόνο ο πρωθυπουργός.

Μάλιστα οι έχοντες ασθενή μνήμη θα πρέπει να θυμηθούν ότι στην ίδια γνωμοδότηση του έγκριτου εισαγγελικού λειτουργού υπήρχε η υπόμνηση ότι σε περίπτωση παραβίασης αυτής της απαγόρευσης από τα μέλη της ΑΔΑΕ η σχετική νομοθεσία προβλέπει την επιβολή ποινικών κυρώσεων για τους παραβάτες.

Πού πάει το «έργο»

Ας σημειωθεί, επιπρόσθετα, και τούτο: Ακόμη κι αν η ΑΔΑΕ αποφάσιζε πριν από την Παρασκευή να επιβάλλει πρόστιμο 100.000 ευρώ στην ΕΥΠ, κάτι που ο κ. Ράμμος απέφυγε επιμελώς, αφού ως νομικός γνώριζε ότι η απόφαση της Αρχής θα «έπεφτε» σε λιγότερο από 5 λεπτά της ώρας στο Συμβούλιο της Επικρατείας αφού ο νόμος περί απορρήτου προστατεύει την Υπηρεσία Πληροφοριών. Αυτό το γνωρίζουν ακόμη και πρωτοετείς φοιτητές της Νομικής.

Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι το πού ήθελε να πάει το «έργο» ο κύριος Χρήστος Ράμμος. Η εξήγηση είναι πολύ απλή: με την επιβολή προστίμου στην ΕΥΠ και ανεξάρτητα αν μετά βεβαιότητας αυτό θα «έπεφτε» στο ΣτΕ, θα μπορούσε να γίνει πιστευτό –έστω και για λίγο– ότι την ευθύνη για τις υποκλοπές έχει ο πρωθυπουργός δεδομένου ότι σε αυτόν υπάγεται η ΕΥΠ, δίνοντας «επιχειρήματα» περί δήθεν «γαλάζιας» συγκάλυψης σε Ανδρουλάκη και ΣΥΡΙΖΑ.

Άρα αφού ο κ. Ράμμος έχει εντοπιστεί δις «με τη γίδα στην πλάτη» σε ό,τι αφορά τη σχέση του με τον ΣΥΡΙΖΑ (σ.σ. αξέχαστες θα μείνουν οι στιγμές που ο Αλέξης Τσίπρας προκαλούσε τον περασμένο Ιανουάριο τον Ισίδωρο Ντογιάκο να τον «συλλάβει» και λίγες ημέρες αργότερα έβγαινε από τα γραφεία της ΑΔΑΕ κρατώντας έναν φάκελο με την ένδειξη «απόρρητο»), θα είχε επιτελέσει λίγο πριν τελειώσει τη θητεία του, το καθήκον του. Προς τον ΣΥΡΙΖΑ, βεβαίως βεβαίως…

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα