Μόνο ο καπετάνιος ένοχος για τη βύθιση του Prestige

Αθωωτική είναι η απόφαση για τους τρεις από τους τέσσερις κατηγορούμενους στην πολύκροτη δίκη για τη θαλάσσια οικολογική καταστροφή -τη μεγαλύτερη στην ιστορία της Ισπανίας- που προκάλεσε το ναυάγιο του πετρελαιοφόρου Prestige στ’ ανοιχτά της Γαλικίας το 2002.

Το δικαστήριο καταδίκασε σε εννέα μήνες φυλάκιση τον Έλληνα καπετάνιο Απόστολο Μαγκούρα, κρίνοντας ότι αρνήθηκε τη ρυμούλκηση του πλοίου πριν αυτό κοπεί στα δύο και βυθιστεί.

Αθώοι κρίθηκαν ο πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αργυρόπουλος, ο τότε διευθυντής του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς και ο Φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου που δικάστηκε ερήμην, καθώς διέφευγε της σύλληψης.

Ο εισαγγελέας είχε ζητήσει να επιβληθεί 12ετής κάθειρξη στον 78χρονο Έλληνα πλοίαρχο, 9ετής κάθειρξη στον Νικόλαο Αργυρόπουλο και 5ετής κάθειρξη στον Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς.

Ωστόσο δεν ζήτησε τη φυλάκιση του καπετάνιου, αλλά ζήτησε την καταδίκη του ώστε η ναυτιλιακή εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.

Στη δίκη κατέθεσαν πάνω από 200 μάρτυρες και εμπειρογνώμονες. Οι 1.500 ενάγοντες ομαδοποιήθηκαν σε 55 πολιτικές αγωγές.

Οι δικηγόροι που εκπροσώπησαν τη ναυτιλιακή εταιρεία υποστήριξαν ότι η εντολή των ισπανικών αρχών να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή πετρελαιοκηλίδα να εξελιχθεί σε μεγάλη οικολογική καταστροφή.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα