Φοριούνται πολύ και «σπάνε» τα ταμεία

Κάποτε η ύπαρξη «έξυπνων» ρολογιών και αντίστοιχων γκάτζετς ήταν προνόμιο τύπων όπως ο Τζέιμς Μποντ, αλλά σήμερα αποτελούν κτήμα όλο και περισσότερων κοινών θνητών. Μάλιστα οι wearable συσκευές έχουν γίνει τόσο της μόδας που τα επιτελεία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση και από… κέρδη!

Τα παραπάνω δεν αποτελούν δημοσιογραφική διαπίστωση αλλά αποδεικνύονται από τα στοιχεία που δείχνουν ότι το β’ τρίμηνο του 2015, οι διεθνείς πωλήσεις wearable συσκευών «έγραψαν» εντυπωσιακά ποσοστά ανόδου της τάξης του 223,2%. Για να έχουμε μία τάξη μεγέθους αρκεί να πούμε ότι η «πρωτάρα» αγορά των wearables σχεδόν τριπλασιάστηκε – σε όγκο – μέσα σε ένα χρόνο με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 18,1 εκατ. τεμάχια (σ.σ. μόλις 5,6 εκατ. συσκευές είχαν πουληθεί παγκοσμίως το β’ τρίμηνο του 2014).

Σύμφωνα νε σχετική ανάλυση που διενήργησε η International Data Corporation (IDC), η σπίθα που πυροδότησε το φυτίλι της ανάπτυξης του κλάδου ήταν το… έμπα στα wearable που έκανε η Apple. Αν και ο αμερικανικός κολοσσός δεν εκθρόνισε την «βασίλισσα» του κλάδου, την Fitbit, ωστόσο οι πωλήσεις που πέτυχε την έφεραν σε απόσταση αναπνοής από την πρώτη θέση. Συγκεκριμένα, η Apple διέθεσε στη διάρκεια του β’ τριμήνου 3,6 εκατ. wearable συσκευές στην παγκόσμια αγορά, επίδοση η οποία υπολείπεται κατά μόλις 0,8 εκατ. τεμάχια από τις πωλήσεις των 4,4 εκατ. wearables που πέτυχε η Fitbit.

Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC, η δραστηριοποίηση της Apple στις wearable συσκευές δημιουργεί νέα δεδομένα και παράγει νέα δυναμική για το σύνολο της αγοράς, αλλά και για το σύνολο των κατασκευαστών, που δραστηριοποιούνται σε αυτή. Αυτή η τάση –σύμφωνα πάντα με την IDC– αποτυπώθηκε ήδη στα αποτελέσματα της αγοράς κατά το β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με την είσοδο της Apple στην κατηγορία των wearable συσκευών να εκτοξεύει τον όγκο των συνολικών πωλήσεων. Σε κάθε περίπτωση οι αναλυτές υπογραμμίζουν η Apple θα αποτελέσει το βαρόμετρο της εν λόγω αγοράς των wearables, θέτοντας τον πήχη και για τους άλλους κατασκευαστές του κλάδου.

«Τώρα, που η Apple είναι επίσημα τμήμα της αγοράς των wearables, ο ανταγωνισμός θα κρατά σημειώσεις, προκειμένου να δει ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του αμερικανικού κολοσσού, η οποία σε μεγάλο βαθμό θα επηρεάζει και την πορεία της ίδιας της αγοράς», είναι το σκεπτικό των αναλυτών. Όπως άλλωστε τονίζουν, είναι αδύνατον να αγνοήσει κανείς το γεγονός ότι μία στις τρεις wearable συσκευές, που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά το δεύτερο τρίμηνο, ήταν το Apple Watch.

Οι κατασκευαστές

Όπως προαναφέρθηκε τα ηνία της αγοράς των wearables συνεχίζει να κρατάει –για την ώρα τουλάχιστον και παρά την καυτή ανάσα της Apple– η εταιρεία Fitbit. Συγκεκριμέλνα στο εξεταζόμενο τρίμηνο η Fitbit πούλησε 4,4 εκατ. συσκευές, έναντι μόλις 1,7 εκατ. το αντίστοιχο β’ τρίμηνο του 2014, «γράφοντας» αύξηση +158,8% και μερίδιο αγοράς 24,3% (από 30,4% ένα χρόνο νωρίτερα). Με την Apple να ακολουθεί κατά πόδας την Fitbit, στην τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκεται η κινεζική Xiaomi (πωλήσεις 3,1 εκατ. συσκευές / μερίδιο αγοράς 17,1%), τέταρτη κατατάσσεται η Garmin (πωλήσεις 0,7 εκατ. συσκευές / μερίδιο αγοράς 3,9%), ενώ την πεντάδα κλείνει η γνωστή Samsung (πωλήσεις 0,6 εκατ. συσκευές / μερίδιο αγοράς 3,3%).

Το μέλλον

Σύμφωνα, πάντα, με την έρευνα της IDC, ο πήχης των πωλήσεων wearable για την τρέχουσα χρήση έχει τοποθετηθεί στα 72,1 εκατ. συσκευές, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση της τάξης του 173% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η θετική πορεία των wearable συσκευών σαφέστατα συνδέεται με την Apple και το ντεμπούτο της στην αγορά, καθώς και με το γεγονός ότι κατασκευαστές, όπως η Fitbit και η Xiaomi, με wearable προϊόντα που διατίθενται σε τιμή χαμηλότερη των 100 δολαρίων, έχουν βοηθήσει στην ενίσχυση της αγοράς.

Οι εκτιμήσεις για ανοδική πορεία της αγοράς εκτείνονται και πέραν της φετινής χρήσης, καθώς ο κλάδος προβλέπεται να εμφανίσει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης τουλάχιστον έως το 2019, με τη μέση ετήσια διεύρυνση των πωλήσεων wearable συσκευών διεθνώς να εκτιμάται σε 42,6%, με την έρευνα να τοποθετεί τη συνολική αγορά στα 156 εκατ. τεμάχια.

ΠΗΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα