Ενθαρρυντική ανάσα στην on line διαφήμιση, αλλά… 

Πρωταθλητής των διαδικτυακά διαφημιζόμενων κλάδων οι χρηματο-οικονομικές υπηρεσίες

Με πρωταθλητή των διαδικτυακά διαφημιζόμενων τον κλάδο των χρηματο-οικονομικών υπηρεσιών και αύξηση δαπάνης στο +4% συνολικά «έκλεισε» το 2019 η display διαφήμιση στην Ελλάδα, όπως αποτυπώνεται στην ετήσια αναφορά Adex Hellas 2019 που εκδίδει ο IAB Hellas, ο κλαδικός φορέας των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του digital και interactive marketing.

Η αυξητική τάση κρίνεται ενθαρρυντική αφενός για το προφανές. Ότι δηλαδή έπειτα από μία χρονιά κάμψης που ήταν το 2018 με μείωση διαφημιστικής δαπάνης στο -3%, την περασμένη χρονιά η display διαφημιστική προβολή πήρε το ριμπάουντ καλύπτοντας ποσοστιαία ένα κενό 7 μονάδων από τα -3% στο +4% και επανερχόμενη σε απόλυτους αριθμούς στα 64,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή στις επιδόσεις του 2017.

Ενθαρρυντικά είναι εξάλλου τα μαντάτα δεδομένου ότι το φετινό report Adex Hellas που εξέδωσε ο IAB Hellas αποτυπώνει τα διαφημιστικά έσοδα από 14 επιμέρους εκδότες (publishers) και δίκτυα (network) έναντι 16 μελών για την αντίστοιχη μελέτη του 2018. Πιο αναλυτικά, οι εκδότες και τα δίκτυα που παρείχαν στοιχεία στην έρευνα του διαχειρίζονται 82 επιμέρους sites την περσινή χρονιά, έναντι 107 sites το 2018 και 125 το 2017.

Υπάρχουν, ωστόσο, και τα «αλλά». Για παράδειγμα, η αναφορά των φετινών πεπραγμένων της on line διαφήμισης δεν περιλαμβάνει στα αποτελέσματά της τη διαφημιστική δαπάνη σε Programmatic, Google και Social media, η οποία αθροιζόμενη με το Display παρέχει μια πιο πλήρη εικόνα της ψηφιακής επένδυσης στην Ελλάδα. θα πρέπει, επίσης, να επισημανθεί ότι την αύξηση πυροδότησαν τα ad hoc κονδύλια που δαπανήθηκαν το 2019 λόγω των πολλαπλών εκλογικών αναμετρήσεων και τα οποία ανήλθαν συνολικά σε 2,35 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται τέλος ότι το video αθροίζει στο μερίδιό του 7,2% (€4.677.473) και έχει συμβάλλει σημαντικά στη συνολική αύξηση, σε σχέση με το 2018 στο οποίο η σχετική επένδυση ανήλθε στα €3.236.691 (5,2%).

Οι top διαφημιζόμενοι κλάδοι

Τα 64,6 εκατ. ευρώ που περιήλθαν στα ταμεία των ψηφιακών Μέσων διοχετεύθηκαν από 21 επιμέρους κατηγορίες διαφημιζομένων με προεξάρχουσα αυτή των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών που δαπάνησαν 9,8 εκατ. ευρώ (15,18%) για τη διαδικτυακή προβολή τους.

Ακολουθεί στη 2η θέση το Λιανεμπόριο με 9,031 εκατ. ευρώ (13,98%) το οποίο αναρριχάται από την τρίτη θέση στην οποία βρισκόταν το 2018. Τα ΜΜΕ και η Διασκέδαση επενδύουν 6,4 εκατ. ευρώ (9,98%), οι Τηλεπικοινωνίες 5,33 εκατ. ευρώ (8,26%) ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η κατηγορία των FMCG / προϊόντα περιποίησης και ΜΗΣΥΦΑ με 4 κατ. ευρώ (6,20%).  Έπεται στην 6η θέση η κατηγορία FMCG/Τρόφιμα με 3,5 εκατ. ευρώ και μερίδιο 5,50%, στην 7η  τα Αυτοκίνητα – Μοτοσικλέτες με 3,54 εκατ. ευρώ (5,49%), στην 8η τα  Προϊόντα Τεχνολογίας, Software/Ηλεκτρονικά Αναλώσιμα με 2,8 εκατ. ευρώ (4,35%), στην 9η η Πολιτική Διαφήμιση με 2,35 εκατ. ευρώ (3,65%) και στη 10η τα  Αλκοολούχα ποτά με 2,3 εκατ. ευρώ (3,65%).

Στη 2η δεκάδα και στην 11η θέση τοποθετούνται τα Ταξίδια και ο Τουρισμός με 2,1 εκατ. ευρώ (3,28%), στη 12η τα Βοηθητικά Προγράμματα με 1,7 εκατ. ευρώ (2,71%), στη 13η τα  Μη αλκοολούχα Ποτά με 1,6 εκατ. ευρώ (2,48%), στη 14η θέση η Εκπαίδευση με 1,5 εκατ. ευρώ και μερίδιο 2,31%, στη 15η η Βιομηχανία και οι Κατασκευές με 922.228 ευρώ (1,43%), στη 16η το Business Service με 836.000 ευρώ (1,29%), στη 17η τα Καθαριστικά με 568.134 ευρώ (0,88%), στη 18η οι Λευκές Συσκευές με 559.752 ευρώ (0,87%), στη 19η τα Έπιπλα και Είδη Διακόσμησης με 491.765 ευρώ (0,76%), στην 20ή το Real Estate με 244.900 ευρώ (0,38%) και στην 21η η Αγορά Εργασίας με 85.200 ευρώ (0,13%).

Διαβάστε επίσης