Επιστρέφει στην Αθήνα από τις 25 Οκτωβρίου ο Δακτύλιος

Το μέτρο του Δακτυλίου θα επιστρέψει και πάλι στην Αθήνα από τις 25 Οκτωβρίου όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. 

Σκοπός του μέτρου αυτού είναι η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Αθήνας και κατά συνέπεια ο  περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω των αερίων ρύπων κατά τη λειτουργία των οχημάτων, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και στην περιοχή του κέντρου της.

«Είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας έχει επιβαρυνθεί. Όσοι ζούμε στο κέντρο της Αθήνας καθημερινά βιώνουμε αυτή την κατάσταση. Αυτό το θέμα δεν αντιμετωπίζεται από ένα ή δύο υπουργεία, τον δήμο και την περιφέρεια. Χρειάζεται να ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας και να κάνουμε έναν σοβαρό, ολοκληρωμένο σχεδιασμό», ανέφερε  ο υπουργός, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό REAL.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «εδώ και καιρό μελετούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων, το οποίο έχουμε ονομάσει “Ανάσα για την Αθήνα”. Το πρώτο από τα μέτρα του σχεδίου είναι αυτό του Δακτυλίου».

«Μπορεί να είναι ξεπερασμένο μέτρο, όμως εμείς θα το εφαρμόσουμε με διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”. Ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου και βασίζεται σε πρώτη φάση σε διαχωρισμό μονών και ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά. Μπαίνει τέλος στις χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα τα παραθυράκια. Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον Δακτύλιο», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τα μόνα οχήματα που θα μπορούν να εξαιρεθούν θα είναι τα ηλεκτρικά. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καραμανλής είπε ότι έχει ήδη γίνει μελέτη για τον επαναπροσδιορισμό των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να «ανοίξει» -δηλαδή να μεγαλώσει.

Να σημειωθεί ότι στην ανάγκη επαναφοράς του μέτρου του Δακτυλίου είχε αναφερθεί προ ημερών και ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Πώς λειτουργεί ο Δακτύλιος
Σύμφωνα με το μέτρο του μικρού δακτυλίου, από Δευτέρα έως και Παρασκευή επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:

  • Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό).
  • Τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).

Ποια τα όρια εφαρμογής του
Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.

Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.

Το μέτρο του δακτυλίου συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά το μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα