ΚΡΙ ΚΡΙ: Σκαρφαλώνει σε επιχειρηματικές κορυφές εντός και εκτός Ελλάδος

Έντονα εξωστρεφής η σερραΐκή γαλακτοβιομηχανία με το 50% του τζίρου της να προέρχεται από εξαγωγές, οι οποίες το 2023 άγγιξαν τα 106 εκατ. ευρώ με μέση ετήσια ανάπτυξη 23%

Αν και το κρι κρι παραπέμπει στο αγριοκάτσικο της Κρήτης που σκαρφαλώνει με άνεση στα κατακόρυφα βράχια η σερραϊκή βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι, μετά από εφτά δεκαετίες δραστηριοποίησης στον κλάδο, σκαρφαλώνει σε επιχειρηματικές κορυφές εντός και εκτός Ελλάδος.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Για την γνωστή ελληνική γαλακτοβιομηχανία όλα ξεκίνησαν το 1954 με την «έμπνευση» του  Γιώργου Τσινάβου να ανοίξει ένα μικρό εργαστήριο ζαχαροπλαστικής και παγωτού που παρήγαγε τα σχετικά προϊόντα και εν συνεχεία τα διέθετε στο κοινό της πόλης του, τις Σέρρες, από ένα μικρό ζαχαροπλαστείο.

Τα προϊόντα κέρδισαν γρήγορα τους καταναλωτές με την φήμη της Κρι Κρι να ξεπερνά τα γεωγραφικά σύνορα των Σερρών και δεκαετία με δεκαετία έφτασε σήμερα στα χέρια του υιού Τσινάβου να αναγνωρίζεται ως μία από τις πλέον δυναμικές βιομηχανίες γαλακτοκομικών προϊόντων.

Μάλιστα παραμονές των γενεθλίων των 70 χρόνων της η Κρι Κρι κατέγραψε το 2023 ισχυρή διψήφια αύξηση πωλήσεων, οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 210 εκατ. ευρώ. Το, δε, πρώτο δίμηνο του 2024 οι πωλήσεις εμφανίζουν επίσης αύξηση σε αξία της τάξεως του 11% και σε όγκο 15%.

Ωστόσο, το… σκαρφάλωμα της Κρι Κρι δεν σταματά στα παραπάνω, καθώς ο στόχος της διοικητικής ομάδας του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Κρι Κρι, Παναγιώτη Τσινάβου είναι η περεταίρω ενίσχυση των αναπτυξιακών προοπτικών της εταιρείας τόσο στον ελλαδικό χώρο όσο και στο εξωτερικό. 

Έντονη εξωστρέφεια

Αυτή η στοχοθεσία δεν αποτελεί απλώς ευσεβή πόθο των ανθρώπων της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας αλλά μία πραγματικότητα που παίρνει σάρκα και οστά. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το τρέχον αλλά και για το επόμενο έτος (2024-2025) η διοίκηση της Κρι Κρι προγραμματίζει να επενδύσει κεφάλαια ύψους 30 εκατ. ευρώ τα οποία έρχονται να προστεθούν στα περίπου 100 εκατ. ευρώ που επενδύθηκαν από την Κρι Κρι τη δεκαετία 2014-2024 για απόκτηση πάγιου εξοπλισμού.

Σκοπός της νέας επένδυσης είναι να μπορέσει η Κρι Κρι να ανταποκριθεί στην σταθερά αυξανόμενη ζήτηση που υπάρχει ανά τον κόσμο για τα προϊόντα της. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διατηρεί 5.500 σημεία πώλησης στα Βαλκάνια και έχει παρουσία σε 42 χώρες, με «αιχμές» του κύκλου εργασιών το γιαούρτι και τα επιδόρπια γιαουρτιού για τις εκτός Ελλάδος αγορές (σ.σ. βασικότεροι προορισμοί η Ιταλία, η Αγγλία, η Αυστρία, η Ιρλανδία και η Σουηδία) και το παγωτό για την εγχώρια αγορά.

Το πόσο ισορροπημένη είναι η εξωστρεφής με την «εσωστρεφή» εικόνα της Κρι Κρι αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το 50% του τζίρου της γακατοβιομηχανίας προέρχεται από εξαγωγές, οι οποίες το 2023 άγγιξαν τα 106 εκατ. ευρώ με μέση ετήσια ανάπτυξη 23%.

Γιαούρτι και παγωτό τα βαριά «όπλα»

Όπως προαναφέρθηκε, τον χορό της ανάπτυξης των πωλήσεων της Κρι Κρι σέρνουν τα προϊόντα γιαούρτης και τα παγωτά. Ξεκινώντας από προϊόντα γιαούρτης πρέπει καταρχάς να επισημανθεί ότι στην ελληνική αγορά το ένα στα δύο γιαούρτια που παράγονται είναι της Κρι Κρι.

Κι αυτό αφορά αθροιστικά τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας αλλά και τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας που σχεδόν στο σύνολό τους παράγονται στη χώρα μας από την σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία.

Σε ό,τι αφορά τώρα το εξωτερικό η Κρι Κρι επιδιώκει την περαιτέρω διείσδυσή της σε καινούργιες αγορές με όχημα την καινοτομία να παράγει frozen yogurt χρησιμοποιώντας αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι Κρι Κρι.

Στο πλαίσιο αυτό ήδη δραστηριοποιείται σε Ιταλία, Κορέα, Γερμανία, ενώ επιχειρεί σχετικό άνοιγμα εντός του έτους σε Νορβηγία, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη, Ταϊβάν και στρέφει το βλέμμα της σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και η Σ. Αραβία.

Μία άλλη κατηγορία γιαουρτιών στην οποία ποντάρει πολλά η διοίκηση Τσινάβου είναι αυτή των High Protein Yogurts «βλέποντας» σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και εξέλιξης. Αυτός είναι και ο λόγος που η Κρι Κρι έχει σύμφωνα με τον πρόεδρό της αναπτύξει μία νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.

Πέρα από την πρωτεΐνη, η διαφοροποίηση είναι και το Greek yogurt που προσδίδει προστιθέμενη αξία στο προϊόν. Αγορές-στόχοι για τα High Protein Yogurts της Κρι Κρι είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.

Το γιατί τα προϊόντα γιαούρτης αποτελούν το βαρύ «όπλο» της Κρι Κρι απαντιέται εύκολα, αν δει κάποιος τα νούμερα που «παίζουν» στην Ευρώπη και στον κόσμο αναφορικά με τα συγκεκριμένα προϊόντα. Συγκεκριμένα η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς γιαουρτιού ανέρχεται στα 25 δισ. ευρώ με την αντίστοιχη παγκόσμια αγορά να «γράφει» αξίες της τάξης των 90 δισ. δολαρίων.

Σε αυτό το τοπίο το ελληνικού τύπου γιαούρτι αντιστοιχούσε το 2020 στο 8% της παγκόσμιας αγοράς (€7 δισ.), ενώ στην Ευρώπη η αξία του ελληνικού γιαουρτιού την ίδια χρονιά ήταν στα 3,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Κρι Κρι το μερίδιο της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας στην αγορά ευρωπαϊκού γιαουρτιού ανήλθε το 2023 σε 16,1% σε αξία και 14,2% σε όγκο.

Σε ό,τι αφορά στην κατηγορία του παγωτού, η Κρι Κρι αποτελεί την νούμερο 2 μάρκα σε όγκο στην παραδοσιακή αγορά με μερίδιο 22,5%, ενώ διατηρεί 20.000 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά. Διαθέτει μάρκες με διψήφια μερίδια αγοράς σε όγκο και αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία παγωτού με παραγωγή στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα