ΟΛΠ: Τα κακά μαντάτα από το ΣτΕ και τα καλά νέα με το ρεκόρ κερδοφορίας

Στα 36,8 εκατ. ευρώ (+39,4%) ανήλθαν τα κέρδη μετά από φόρους στη χρήση του 2021

«Στοπ» στην έγκριση του Master Plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Α.Ε., για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά το 2016 στην κινεζική Cosco Group Limited και οι οποίες προέβλεπαν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού τομέα του λιμανιού, νέο επιβατικό σταθμό κ.λπ., έβαλε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ειδικότερα, με τις υπ’ αριθμ. 547-548/2022 αποφάσεις το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι:

α) Οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου).

β) Πρέπει να ακυρωθεί η πράξη του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

Τα κακά «μαντάτα» για τους Κινέζους από το ΣτΕ συνέπεσαν με τα καλά νέα των οικονομικών επιδόσεων της ΟΛΠ Α.Ε. για το 2021, που έδειξαν ρεκόρ κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων αναρριχήθηκαν στα 49,2 εκατ. ευρώ (+33,3% σε σχέση με τα 36,9 εκατ. ευρώ του 2020), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 36,8 εκατ. ευρώ (+39,4% συγκριτικά με τα 26,4 εκατ. ευρώ της αμέσως προηγούμενης χρήσης). Σε σύγκριση με το 2020, ο Προβλήτας 1 στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε το 2021 αύξηση 13,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το CarTerminal σημείωσε αύξηση 40,6% στη διακίνηση οχημάτων, ο τομέας της κρουαζιέρας πέτυχε σημαντική ανάκαμψη με συνολικό αριθμό 379 κρουαζιερόπλοια και ο αριθμός των δεξαμενιζόμενων πλοίων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής παρουσίασε αύξηση 16,5%.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα