Ποντάρει στο μέλλον θυμίζοντας τα παλιά

Για ποιον λόγο το ΠΑΣΟΚ, παρά το γεγονός ότι προχώρησε σε μεγάλη ανανέωση στα ψηφοδέλτια αναπολεί το κυβερνητικό του παρελθόν και την ατάκα «ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια»

Ολοένα κι αυξάνεται η πίεση της Νέας Δημοκρατίας προς το ΠΑΣΟΚ σε ό,τι αφορά την Προοδευτική Διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τυχόν συμπόρευση με τον Γιάνη Βαρουφάκη, κάτι που εξ’ αρχής εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει αποκλείσει με κάθε επισημότητα η Χαριλάου Τρικούπη.

Του Μιχάλη Κωτσάκου

Όμως η επιμονή των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, παρά τις έντονες διαψεύσεις του ΠΑΣΟΚ προφανώς κι αποσκοπεί στο γεγονός ότι κρατώντας την ατζέντα στις τρέλες Βαρουφάκη αποφεύγει την συζήτηση στα υπόλοιπα ζητήματα που αφορούν την ελληνική κοινωνία. Και φυσικά, όπως επισημαίνουν από την Χαριλάου Τρικούπη «κρύβει με αυτό τον τρόπο τις αστοχίες και τα σφάλματα της διακυβέρνησης».

Επίσης στο ΠΑΣΟΚ θεωρούν ότι το κυβερνών κόμμα χτυπάει το ΠΑΣΟΚ με αποκλειστική στόχευση τους κεντρώους ψηφοφόρους. Σύμφωνα με την ανάγνωση της Χαριλάου Τρικούπη «οι κεντρώοι ψηφοφόροι που επέλεξαν τη Νέα Δημοκρατία τον Ιούλιο του 2019 τώρα καταγράφονται στη ζώνη των αναποφάσιστων, προφανώς δυσαρεστημένων και με την ακρίβεια και με το σκάνδαλο των υποκλοπών. Ο κ. Μητσοτάκης ξέρει ότι αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν μόνο το ΠΑΣΟΚ, που είμαστε το κόμμα της λογικής και της υπευθυνότητας. Και αυτός είναι ο λόγος που επιμένουν στα fake news με μοναδικό στόχο να φοβίσουν αυτούς τους ψηφοφόρους. Όμως όλοι γνωρίζουν πως το ΠΑΣΟΚ στην δύσκολη περίοδο της χρεοκοπίας πρόταξε το εθνικό συμφέρον από το κομματικό διατηρώντας και τις τράπεζες ανοικτές και την Ελλάδα στο ευρώ».

Σε αυτό τον καμβά και η απάντηση του Ανδρέα Σπυρόπουλου, γραμματέα της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ: «Το ζήτημα με τον κ. Βαρουφάκη και προφανώς με τον κ. Βελόπουλο το έχουμε ξεκαθαρίσει εδώ και πάρα πολύ καιρό. Ο κ. Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία συνεχίζουν τα ψέματα και τη διακίνηση fake news. Γιατί το κάνουν; Προσπαθούν να δημιουργήσουν το φάντασμα μιας τρικομματικής κυβέρνησης, που θα βγάλει τη χώρα από το ευρώ και την Ε.Ε., ενώ το ΠΑΣΟΚ είναι το κόμμα που έδωσε σκληρή μάχη, όλα αυτά τα χρόνια, για να μείνει η Ελλάδα στον σκληρό πυρήνα του ευρώ. Την ίδια ώρα, ο κ. Βαρουφάκης έπαιζε την τύχη της χώρας μας στα ζάρια, με την ανοχή του κ. Τσίπρα. Αφού λοιπόν χρέωσαν τον ελληνικό λαό με τόσα δισεκατομμύρια και διέλυσαν με την υπερφορολόγηση τη μεσαία τάξη, οδηγηθήκαμε στο τρίτο μνημόνιο. Ούτε η Νέα Δημοκρατία ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν θετικές προτάσεις για τον ελληνικό λαό».

Αναπολώντας τα παλιά

«Εκατομμύρια έλληνες πολίτες βλέπουν σειρές στην τηλεόραση και λένε αναπολώντας “ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια”. Έχουμε χρέος τα ωραία χρόνια της δικαιοσύνης, της προοπτικής και της ελπίδας να ξαναγίνουν πραγματικότητα». Με αυτήν την φράση από το Αγρίνιο, ο Νίκος Ανδρουλάκης έκανε κάτι που επί χρόνια πρότειναν οι επικοινωνιολόγοι στα στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη. Να υπενθυμίσουν στους παλαιότερους τα «χρυσά χρόνια» του ΠΑΣΟΚ. «Με αυτό τον τρόπο δεν είναι μόνο ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία που θα φέρουν στις μνήμες τους τις κυβερνήσεις Ανδρέα Παπανδρέου και Κώστα Σημίτη, βάζοντας στο περιθώριο την κυβέρνηση ειδικών συνθηκών του Γιώργου Παπανδρέου. Με αυτό τον τρόπο και οι νεώτερες ηλικίες θα ψαχτούν να μάθουν τι γινόταν. Και στο τέλος της ημέρας θα γίνουν και οι συγκρίσεις», υποστηρίζουν οι επικοινωνιολόγοι που έχουν αναλάβει να τρέξουν τις καμπάνιες του ΠΑΣΟΚ με στόχο φυσικά ένα καλό διψήφιο ποσοστό στις εκλογές.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι όλες οι απόψεις των αναλυτών και των επικοινωνιολόγων καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «το ΠΑΣΟΚ είναι ίσως το πιο αναγνωρίσιμο πολιτικό brand», ασπαζόμενοι την λαϊκή ρήση ότι η μεγάλη πλειοψηφία των  πολιτών έστω μία φορά στη ζωή του έχει ψηφίσει ΠΑΣΟΚ. Και παρότι αυτή η ανάλυση έχει εξελιχθεί πολλές φορές στο παρελθόν σε ζήτημα που προκαλεί διχογνωμία στα κεντροαριστερά στελέχη, εδώ και έναν χρόνο η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ έχει αγκαλιάσει αυτή την διάσταση της παράταξης. Γνωρίζοντας ότι αυτή είναι ένας τρόπος να γίνει ευρύτερα γνωστή στις γενιές που δεν την πρόλαβαν στην εξουσία, την αξιοποίησαν στην τελευταία επέτειο της 3ης Σεπτέμβρη, μοιράζοντας επετειακά μπλουζάκια, αφίσες και κονκάρδες και στις γιορτές αξιοποίησαν τις ευκαιρίες για μάρκετινγκ -καθόλου τυχαία, σε ένα από τα πιο πρόσφατα βίντεο του Νίκου Ανδρουλάκη στο Tik-Tok, προβάλλεται ένα πασχαλινό σοκολατένιο αυγό με τον παραδοσιακό πράσινο ήλιο.

Απέναντι στους δύο

Για να γυρίσουν την ηλικιακή ανισορροπία, στην Χαριλάου Τρικούπη επέλεξαν να εμπλουτίσουν τα ψηφοδέλτια με εκπροσώπους της γενιάς των σαραντάρηδων και των τριαντάρηδων, οι οποίοι αυτό το διάστημα διεξάγουν και αντίστοιχου τύπου καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μαζί με τις πολιτικές που στοχεύουν κυρίως στους νεότερους, όπως οι πασοκικές θέσεις για την κοινωνική κατοικία, τα νέα πρόσωπα επιστρατεύονται και στις ομιλίες του προέδρου του κόμματος.

Στο πλαίσιο της προεκλογικής στρατηγικής ο Νίκος Ανδρουλάκης και όλα τα στελέχη που δίνουν τη μάχη απευθύνονται στους πολίτες που βρίσκουν απωθητικό τον δικομματισμό Ν.Δ.-ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώκοντας να προσφέρει μια προοδευτική, ρεαλιστική εναλλακτική -και η υπενθύμιση της παρακαταθήκης της Δημοκρατικής Παράταξης όσον αφορά τις πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων πενήντα ετών περνάει και μέσα από λιγότερο πολιτικά μέσα.

«Ψηφίζουμε ΠΑΣΟΚ, βγαίνει ΠΑΣΟΚ», λέει στις εμφανίσεις των ημερών ο Ανδρουλάκης (απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς και στον Κυριάκο Μητσοτάκη), έχοντας στόχο να δημιουργήσει έναν κρίκο συνέχειας ανάμεσα στην ιστορία του κόμματος και την σημερινή μορφή του -και παράλληλα να δώσει έμφαση στην αυτονομία του, η οποία είναι κύριο συστατικό της στρατηγικής για τις μετεκλογικές συνεργασίες. Με αυτόν τον τρόπο, εκτιμούν έμπειρα κεντροαριστερά στελέχη, το ΠΑΣΟΚ μπορεί τις τελευταίες μέρες πριν από την κάλπη να στηριχθεί παρότι εκτός δικομματικού πλαισίου, αλλά και να θεωρηθεί μια «κυβερνητική» επιλογή από τους πιο νέους ψηφοφόρους.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα