«Ανένδοτος» Σεραφείμ κατά Μασονίας

 Τα ξίφη τους διασταύρωσαν ενώπιον των δικαστών του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) εκπρόσωποι της Εκκλησίας και του Τεκτονικού Ιδρύματος στην Ελλάδα. Και αυτό διότι στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο συζητήθηκε προσφυγή που είχε καταθέσει ο μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ζητώντας τη διάλυση αφενός του «Τεκτονικού Ιδρύματος» και αφετέρου του αποκαλούμενου Ιδρύματος «Μέγα Αγαθοεργό Σώμα της Αποσχισθείσης Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος».

Ο μητροπολίτης Πειραιώς ζητεί τη διάλυση του επίμαχου Ιδρύματος, υποστηρίζοντας ότι έχει αλλάξει ιδρυτικό σκοπό. Να σημειωθεί ότι το «Τεκτονικό Ίδρυμα» ιδρύθηκε με Προεδρικό Διάταγμα του 1927, με σκοπό την ανέγερση και διατήρηση τεκτονικού μεγάρου στην Αθήνα προς «ευόδωσι έργων ευποιΐας, ιδία δε περιθάλψεως ενδεών και μορφώσεως απόρων παίδων». Σήμερα, όμως, σύμφωνα με τον μητροπολίτη Πειραιώς, κύριο έργο του είναι η ίδρυση, λειτουργία και συντήρηση μασονικών στοών, όπως και η προώθηση της λατρείας του «Μεγάλου Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος, ο οποίος οντοποιείται στο πρόσωπο του Εωσφόρου».

Στην πραγματικότητα, υπογραμμίζει ο μητροπολίτης, «αποτελεί έκφραση θρησκείας (παραδοχή του Σατανισμού), η οποία δεν καλύπτεται από το άρθρο 13 του Συντάγματος διότι αντίκειται στη δημόσια τάξη και σε κάθε περίπτωση πρόκειται περί μη γνωστής θρησκείας».

«Ο Τεκτονισμός είναι καθαρή σατανολατρεία και ο κρυπτογραφικά αναφερόμενος “Θεός” της, δηλαδή ο Μέγας Αρχιτέκτων του Σύμπαντος (Μ.Α.Τ.Σ.), είναι ο Εωσφόρος», τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ο κ. Σεραφείμ.

Σύμφωνα με το μέλος της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος εκφράζει, όπως λέει, «την ποιμαντική του αγωνία», σήμερα λειτουργούν 15 μασονικές στοές, δηλαδή 15 «Ναοί λατρείας του Εωσφόρου».

Ο κ. Σεραφείμ δεν παραλείπει να αναφέρει ότι το «Τεκτονικό Ίδρυμα» πραγματοποιεί «μυήσεις-εισδοχή μελών» χωρίς να είναι σωματείο, καθώς δεν έχει την απαιτούμενη δικαστική αναγνώριση.

Μάλιστα επικαλείται παλαιότερη τελεσίδικη δικαστική απόφαση η οποία αναφέρει ότι «ο Τεκτονισμός – Μασονισμός αποτελεί θρησκεία μη γνωστή κατά το Σύνταγμα, η οποία έχει κρύφια δόγματα με μυστική οργάνωση εν γένει, που αντίκειται εις τα χρηστά ήθη και εις το σύνολο των κανόνων τους οποίους υπαγορεύει η ρυθμίζουσα την σύγχρονον κοινωνικήν διαβίωσιν ηθική έτι δε και εις την δημοσίαν τάξιν».

Με άλλα λόγια, η Δικαιοσύνη έχει αποφανθεί, κατά τους ισχυρισμούς του εκπροσώπου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ότι ο Τεκτονισμός είναι «ιδία θρησκεία με κρύφια δόγματα».

Τέθηκε ακόμα από την πλευρά της Μητροπόλεως Πειραιώς το ερώτημα ότι, εφόσον ο τεκτονισμός δεν είναι θρησκεία, ποια θέση έχουν οι θρησκευτικές τελετές μιμούμενες την εκκλησιαστική τελετουργία, όπως είναι το τεκτονικό βάπτισμα, η τελετή συζυγικής αναγνώρισης ή ο τεκτονικός γάμος, το τεκτονικό μνημόσυνο, τα εγκαίνια τεκτονικού ναού, ο εντός του τεκτονικού ναού βωμός-θυσιαστήριο, οι ιδιαίτερες μυήσεις, τα τελετουργικά τυπικά, οι τεκτονικές αγάπες, ο εορτασμός των δύο ηλιοστασίων, χειμερινού και θερινού, μετά θρησκευτικών συμποσίων και ευωχιών.

Τα επιχειρήματα της Τεκτονικής Στοάς

Κατά τη συζήτηση της αίτησης ακύρωσης οι εκπρόσωποι του «Τεκτονικού Ιδρύματος» αντέτειναν ότι ο «τεκτονισμός δεν είναι θρησκεία αλλά κλειστή οργάνωσις για την πνευματική και ηθική αυτοβελτίωση, την ελεύθερη αναζήτηση της αληθείας, την μετοχή σε υψηλότερες σφαίρες σκέψεων και αντιλήψεων και τον ευγενή αγώνα».

Επίσης, τόνισαν ότι το «Τεκτονικό Ίδρυμα» κ.λπ. είναι αμιγώς φιλανθρωπική και φιλοσοφική οργάνωση, η οποία δεν έχει καμία σχέση με όσα τις αποδίδει ο μητροπολίτης Πειραιώς.

Σε ό,τι αφορά τους ισχυρισμούς της πλευράς τού μητροπολίτη περί Εωσφόρου, επεσήμαναν ότι στον τεκτονισμό υπάρχουν όλες οι θρησκείες, δεν υπάρχουν ναοί λατρείας του Εωσφόρου και ούτε γίνονται τελετές για τον Εωσφόρο. Επιπλέον, υποστήριξαν ότι «οι Έλληνες Τέκτονες στην συντριπτική τους πλειοψηφία λατρεύουν τον εν Τριάδι αληθινόν Θεόν της Ορθοδόξου Εκκλησίας».

Πάντως, σύμφωνα με τον επίσημο δικτυακό τόπο της Μεγάλης Στοάς (www.aasr.gr), ο Τεκτονισμός ή Μασονία «είναι θεσμός που προήλθε αφ’ εαυτού, γεννήθηκε από τον προβληματισμό και τις αγωνίες σκεπτομένων ανθρώπων, με βιωματική αναζήτηση και φιλοσοφική θεώρηση της γραμματείας, φιλοσοφίας και θεσμών των προγονικών κοινωνιών, Ανατολής και Δύσης».

Είναι «θεσμός που φτερούγισε ως σκέψη διά μέσου μυστηριακών, θρησκευτικών και φιλοσοφικών ρευμάτων, συνέλεξε ό,τι καλλίτερο απ’ αυτά για τον άνθρωπο ως άτομο, ως οικογένεια, ως κοινωνία, ως λαό, ως πλάσμα της φύσης και του όλου κόσμου και έτσι δημιούργησε μία τεράστια δεξαμενή γνώσης (σοφίας της ζωής), που μεταδίδει στα μέλη του με διαδοχικές μυήσεις και διδασκαλίες».

Κατά την ακροαματική διαδικασία ενώπιον του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, ο σύμβουλος Επικρατείας κ. Διομήδης Κυριλλόπουλος, ανέπτυξε τα νομικά προβλήματα που ανακύπτουν από την επίμαχη αντιδικία και το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του μέσα στους επόμενους μήνες.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα