«Άγνωστος πόλεμος» το e-shop για 4 στους 10 εμπόρους

Παρά το γεγονός ότι λόγω πανδημίας σημαντικός αριθμός των εμπόρων ξεκίνησαν ή αύξησαν εντυπωσιακά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις τους το 41,8% των συναδέλφων τους δηλώνει ότι δεν διαθέτουν ψηφιακό κανάλι διακίνησης των προϊόντων τους

Λένε ότι οι κρίσεις γεννούν ευκαιρίες και είναι πανθομολογούμενο ότι στη διάρκεια της (δυστυχώς συνεχιζόμενης) υγειονομικής λαίλαπας του κορωνοϊού η πλειοψηφία του εμπορικού κόσμου ποίησε την ανάγκη… ευκαιρία και έμαθε να επιχειρεί και ηλεκτρονικά, σώζοντας έτσι ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από την τελευταία έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) στο πλαίσιο της συμφωνίας συνεργασίας του συλλόγου με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, προκύπτει ότι με αφορμή την πανδημία σημαντικός αριθμός των εμπόρων ξεκίνησαν ή αύξησαν εντυπωσιακά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις τους, με 6 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις στην πρωτεύουσα (58,2%) να δηλώνουν ότι πλέον διαθέτουν ψηφιακό κανάλι διακίνησης των προϊόντων τους.

Αυτή είναι, ωστόσο, η αισιόδοξη ανάγνωση της έρευνας του ΕΣΑ, καθώς στον αντίποδα υπάρχει μια υπερμεγέθης μειοψηφία των εμπόρων που ξεπερνά το 40% και οι οποίοι δηλώνουν ότι για αυτούς οι υπηρεσίες ψηφιακών πωλήσεων είναι… άγνωστος πόλεμος. Εν ολίγοις 4 στους 10 δεν διαθέτουν e-shop την ίδια ώρα που μόλις το 9,8% των συναδέλφων τους καταστηματαρχών που διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων απάντησαν στην έρευνα του ΕΣΑ ότι είναι ελάχιστο το ποσοστό του τζίρου τους που αναλογεί στις e-πωλήσεις.

Ειδικότερα, σχεδόν το ένα τρίτο (28,9%) των εμπόρων της Αθήνας απάντησε ότι το ποσοστό του τζίρου τους που προέρχεται από e-πωλήσεις είναι μεταξύ 1% και 5%, το 21,1% οριοθέτησε το ποσοστό του κύκλου εργασιών που αναλογεί στις e-πωλήσεις ανάμεσα στο 6% και το 10%, ενώ το 16,2% των καταστηματαρχών της πρωτεύουσας απάντησε ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις τους κυμαίνονται μεταξύ 11% – 15%.

Οδηγός και στόχος των εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας αναφορικά με την περεταίρω ψηφιοποίησή τους είναι προφανώς εκείνες οι επιχειρήσεις του κλάδου που στην έρευνα του ΕΣΑ απάντησαν ότι μεγάλο τμήμα του τζίρου τους βασίζεται στις online αγορές. Συγκεκριμένα, το 2,9% των εν λόγω επιχειρήσεων απαντά ότι το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις είναι 16-20%, ενώ ακόμη ένα ποσοστό της τάξης του 2,9% απαντά ότι e-πωλήσεις τους αποτελούν το 26-30% του συνολικού τζίρου τους, ενώ το 1% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι αυτό το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 21-25%.

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα του ΕΣΑ, τις καλύτερες επιδόσεις δηλώνει ότι πέτυχε το 8% των ερωτηθέντων εμπόρων οι οποίοι απάντησαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο κυμαίνεται μεταξύ 31% και 50%, καθώς και το ισχνό αλλά δυναμικό 1% των εμπορικών επιχειρήσεων που δηλώνει ότι πραγματοποιεί άνω του 50% του κύκλου εργασιών τους μέσω online καναλιού πωλήσεων.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα