Ανεβαίνει και ενοχλεί…

Κουβαλάει στις αποσκευές της μία πολύ σημαντική διάκριση, το βραβείο «Αναπτυσσόμενης Μικρομεσαίας Επιχείρησης», μεταξύ σημαντικών ελληνικών επιχειρήσεων, που κέρδισε στα πρόσφατα «Βραβεία ΕΒΕΑ 2014». Το δε επιχειρηματικό άλμπουμ της περιλαμβάνει σημαντικές κοινωφελείς δράσεις, όπως η ενεργή στήριξη του έργου του Συλλόγου «ΕΛΠΙΔΑ». Κι όλα αυτά τα πέτυχε σε μόλις 5 χρόνια ζωής…

Ο λόγος για την AirFastTickets, το ελληνικό online travel agency που ιδρύθηκε το 2009 και έχει την έδρα του στη Νέα Υόρκη.

 

Το όραμα, η επίθεση και η απάντηση

Η ελληνική επιχείρηση σήμερα αριθμεί παραρτήματα σε Ευρώπη και Αμερική. Όσοι γνωρίζουν τη συγκεκριμένη αγορά λένε ότι τα παραπάνω επιτεύγματα αποτελούν το αρχικό όραμα του προέδρου και ιδρυτή της Νίκου Κοκλώνη, ο οποίος –έχοντας ως εφόδιο τις σπουδές του στα Οικονομικά και εκμεταλλευόμενος την επιχειρηματική συγκυρία– πίστεψε σε μια ιδέα για πολλούς αδιανόητη, αλλά όπως φαίνεται επιτεύξιμη: να επιμείνει στη δημιουργία μιας επιχείρησης με τοπικό χαρακτήρα και διεθνείς προδιαγραφές παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες.

Ο ραγδαίος ρυθμός ανάπτυξής της AirFastTickets, σε συνδυασμό με το προφίλ που διατηρεί, έστρεψαν γρήγορα την προσοχή στην εταιρεία. Ωστόσο, την εβδομάδας που πέρασε αυτή η προσοχή δεν ήταν για καλό. Και αυτό γιατί η AirFastTickets εμφανίστηκε σε ξένο –εν πολλοίς ύποπτο– δημοσίευμα (που αναπαράχθηκε από τα ελληνικά ΜΜΕ) να μην μπορεί να τακτοποιήσει πληρωμές ύψους 45 εκατ. ευρώ προς την IATA (Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών) και να κινδυνεύει με «λουκέτο».

Άμεση ήταν η αντίδραση της AirFastTickets στο δημοσίευμα και στις φήμες, διαψεύδοντας με ανακοίνωσή της την αναστολή λειτουργίας της. Αναφερόμενη στο θέμα των 45.000.000, η ελληνική εταιρεία υποστηρίζει ότι «δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη οφειλή της AirFastTickets σε κανέναν προμηθευτή».

«Στη Μεγάλη Βρετανία», λέει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση, «δραστηριοποιείται θυγατρική εταιρεία της AirFastTickets International. Παρ’ όλα αυτά ούτε για εκείνη, ούτε για κάποια άλλη εταιρεία του Ομίλου υφίστανται οικονομικές εκκρεμότητες, για τις οποίες να έχει περάσει το νόμιμο χρονικό διάστημα τακτοποίησής τους.

»Ουδέποτε, πόσω μάλλον τις τελευταίες 50 ημέρες, δεν έχει τεθεί έλεγχος στις συναλλαγές της AirFastTickets. Η επικοινωνία, η οποία έχει πραγματοποιηθεί μεταξύ της ιδιοκτησίας της εταιρείας και της ΙΑΤΑ, αφορούσε στην παράταση των εγγυητικών επιστολών, λόγω της δυναμικής αύξησης των πωλήσεων της AirFastTickets, η οποία έφτασε το 1.937% στο διάστημα 2013-2014. Με βάση το συμβόλαιο της AirFastTickets με την ΙΑΤΑ, η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει μέχρι και 60 ημέρες παράταση πληρωμής.

»Όσον αφορά τις πωλήσεις της AirFastTickets, για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, αυτές είναι πολύ περισσότερες από ό,τι αναφέρεται στο δημοσίευμα».

 

Το μυστήριο

Κάπου εδώ φαίνεται να κρύβεται το μυστήριο της –όποιας– ιστορίας. Η διοίκηση της AirFastTickets επί της ουσίας υποστηρίζει ότι αν υφίσταται πρόβλημα ρευστότητας, αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη ραγδαία ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας, εξαιτίας της οποίας η ΙΑΤΑ ζητά αύξηση των εγγυητικών της επιστολών. Επισημαίνεται, μάλιστα, πως η AirFastTickets βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΙΑΤΑ για τους όρους αποπληρωμής των εγγυητικών επιστολών. Η Διεθνής Ένωση έχει ζητήσει την αύξηση της εγγύησης από τα 11.000.000 ευρώ στα 20.000.000 ευρώ και τις τελευταίες 50 ημέρες παρακολουθούσε τις συναλλαγές της εταιρείας, καθώς δεν εκκαθάριζε τις πωλήσεις της.

 

Νίκος Κοκλώνης (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AirFastTickets):

«Η οικονομική μας ευρωστία είναι αδιαμφισβήτητη»

«Τα ταμειακά διαθέσιμα της AirFastTickets υπερβαίνουν κατά πολύ τις συνολικές οφειλές της εταιρείας», δήλωσε εμφατικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AirFastTickets, Νίκος Κοκλώνης, και αναφέρθηκε στα επιχειρηματικά «επιτεύγματα» της εταιρείας του: «H AirFastTickets, με κέντρο την Ελλάδα, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση στη χώρα και στον υπόλοιπο κόσμο, στον κλάδο της διακίνησης επιβατών. Η ποιότητα των υπηρεσιών μας, σε συνδυασμό με τις χαμηλές μας τιμές, έχουν οδηγήσει την εταιρεία μας στην τιμητική θέση Νο.3 σε όλη την Ευρώπη. Είναι πάγια θέση και πεποίθησή μας ότι στους καταναλωτές αξίζουν φθηνές και ποιοτικές διακοπές. Αυτό πράτταμε. Αυτό πράττουμε. Αυτό θα πράττουμε. Η οικονομική μας ευρωστία είναι αδιαμφισβήτητη. Ευχαριστούμε τα εκατομμύρια των πελατών μας για την εμπιστοσύνη τους και δεσμευόμαστε για περαιτέρω καινοτόμες υπηρεσίες στο άμεσο μέλλον».

 

Κοιτάζει μπροστά…

Ανεξάρτητα από την ανεξήγητη τοποθέτηση της ΙΑΤΑ, η διοικητική ομάδα της εταιρείας δεν τραβάει χειρόφρενο στις φιλοδοξίες της. Όπως τονίζεται σε όλους τους τόνους, η AirFastTickets φιλοδοξεί να αποτελεί ένα σύγχρονο online travel agency που θα παρέχει άμεσα και εύκολα βοήθεια στην ταξιδιωτική εμπειρία των ανθρώπων, είτε αυτοί είναι ιδιώτες είτε επιχειρήσεις. Χρησιμοποιώντας τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά μέσα, η ιστοσελίδα της AirFastTickets εγγυάται κρατήσεις αεροπορικών και ταξιδιωτικών εισιτηρίων αλλά και κρατήσεις σε δωμάτια ξενοδοχείων στις χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, αναζητώντας διαρκώς τις βέλτιστες παροχές μέσω της ιστοσελίδας της, η AirFastTickets μπορεί να είναι υπερήφανη για την παροχή ενός δικτύου εξυπηρέτησης σε 24ωρη βάση.

Σε κάθε περίπτωση, μοιάζει να είναι επίκαιρη μια πρόσφατη ατάκα ενός σημαντικού Έλληνα πανεπιστημιακού που είπε ότι «ο τρόπος που “εκδικείται” η αλήθεια είναι να υπάρχει». Και μάλλον, κατ’ αυτόν τον τρόπο θα «εκδικηθεί» η AirFastTickets…

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα