ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ: «Λουκούλλεια» σύμβαση για τον Ε-65  

Η κατασκευαστική του Περιστέρη δεν θα εκταμιεύσει ούτε… σέντσι για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, θα καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα και τα έξοδα συντήρησης του έργου από τα διόδια και αν περισσεύει κάτι, αυτό θα αποδίδεται στο Δημόσιο

Το «καλεντάρι» των εργασιών της Βουλής την περασμένη Τρίτη προέβλεπε τη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65.

Όπερ και εγένετο με εθνικοπατριωτικό τρόπο, μάλιστα, καθώς ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε τη σχετική ομιλία του λέγοντας ότι 140 χρόνια μετά από την «είσοδο» της Θεσσαλίας στο ελληνικό κράτος, η ίδια περιοχή γνωρίζει σήμερα μία ειρηνική, δημιουργική και αναπτυξιακή ενσωμάτωση στον εθνικό κορμό.

Ομολογουμένως οι κοινοβουλευτικοί άνδρες επιδόθηκαν στην καθιερωμένη ανταλλαγή ατάκας, όπως έγινε λόγου χάριν με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΙΝΑΛ, Κώστα Σκανδαλίδη (κάλεσε με σκωπτικό ύφος το σώμα να… χαιρετίσει «την εθνική ενσωμάτωση της Θεσσαλίας») ή τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη, που ισχυρίστηκε ότι στην «γαλάζια» κυβέρνηση πήρε 7 μήνες («Ούτε με γαϊδούρι να την φέρνατε! Και είστε και υπουργείο Μεταφορών εκτός από Υποδομών» σχολίασε) για να φέρει το έργο από το υπουργείο στη Βουλή

Χαριέστατα, δίχως άλλο, όλα αυτά για να γεμίζουν οι παραπολιτικές στήλες των ΜΜΕ, αλλά προφανώς δεν αποτελούν την ουσία του ζητήματος. Η ουσία είναι ότι μπαίνει επιτέλους στη φάση της κατασκευής του ένας οδικός άξονας που θα με την ολοκλήρωση του θα καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος ενώνοντας την Αττική με τη Δυτική Μακεδονία αλλά και με την Ιταλία (μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας), τα Δυτικά Βαλκάνια και μέσω αυτών με την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Η δημιουργία περίπου 1.000 νέων θέσεων εργασίας στη Θεσσαλία κατά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε-65 και περίπου 150 θέσεων κατά τη λειτουργία του συμπληρώνει το «φωτεινό» κομμάτι του έργου. Διότι στην υπόλοιπη εικόνα που αφορά το χρηματοδοτικό κομμάτι και την παραχωρησιούχο του έργου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (σ.σ. στην οποία είναι αντιπρόεδρος ο Μιχάλης Γουρζής, πεθερός του «επιτελικού» υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη) η ομίχλη μοιάζει να είναι τόσο πυκνή που την… κόβεις με το ψαλίδι.

Ως γνωστόν, το συνολικό κόστος κατασκευής που αφορά το βόρειο τμήμα του Ε65, αυτό δηλαδή που θα συνδέσει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό, ανέρχεται και με τη σφραγίδα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στα 490 εκατ. ευρώ.

Τα κεφάλαια αυτά θα καλυφθούν σε ποσοστό 100% από το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ η έκθεση του ΓΛΚ επισημαίνει πως από τις προτεινόμενες διατάξεις προκύπτει δυνητική δαπάνη 39 εκατ. ευρώ που θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης –μέχρι το 2038– και αφορά απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες που ενδέχεται να χρειαστούν.

Μετά από την περάτωση της κατασκευής ο αυτοκινητόδρομος θα έχει τα δικά του έσοδα από τα διόδια που θα πληρώνουν οι οδηγοί, τα οποία και θα χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

Σε απλά ελληνικά, λοιπόν, έχουμε ένα προς κατασκευή μεγάλο έργο υποδομής στο οποίο η… ευτυχής παραχωρησιούχος κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ κατά τα φαινόμενα δεν θα εκταμιεύσει ούτε… σέντσι, θα καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα και τα έξοδα συντήρησης του έργου από τον οβολό των διερχόμενων πολιτών και μόνο αν στη «σούμα» θα περισσεύει κάτι, αυτό θα αποδίδεται στο Δημόσιο. Deal για να γλύφεις και τα δάχτυλά σου!!!

Πέντε τέτοια έργα να συμβασιοποίησει ακόμη το υπουργείο Μεταφορών και το υπουργείο Οικονομικών και το… πρόκοψαν το μαγαζί.

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα